Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä joku MyHeritage ongelma ja todellinen? Esim. Amerikoista etsitään sukujuuria täältä ja kun löytävät jonkun niin ripustavat itsensä

Vierailija
04.05.2024 |

Onko tämä joku MyHeritage ongelma ja todellinen? Esim. Amerikoista etsitään sukujuuria täältä ja kun löytävät jonkun niin ripustavat itsensä toisten sukupuuhun vaikka eivät sinne kuulu eivätkä edes poista kun pyydetään. Onko mulla nyt ongelma, vai eikö... Tämmönen juttu: Yksi tyyppi jolla murunen yhteistä DNA:ta on pommittanut jo todella kauan ja näyttänyt kuvan kuinka laittanut mut ja serkkuni omaan puuhunsa siellä Amerikoissa. Yritin kauan etsiä yhteistä linkkiämme, mutta en todellakaan ymmärtänyt - ei kerrassaan yhtään mitään. Mahdollisesti sain MyHeritageltakin jonkun että ei yhteyttä tms... Nyt tuli 'pitkä lista' hänen sukulaistensa nimiä ja löysin 'kaikki' eräästä matskusta joka sattuu olemaan mulla... Siitä matskusta näkee - jos vähän ajattelee - että koko porukka ollut paikallinen suuri ongelma... ja lähteneetkin sitten pois... matskussa aika tarkkaa tietoa... Olin ihan kauhuissani, mutta kerroin miehelle tämän ja yritin keksiä jotain 'kivaakin sanottavaa'... että kyselisit entisestä elämästä vaikka kotiseutumuseosta yms... on ollut paljon vaikeaa elämää... Pari tuntia sen jälkeen häneltä tuli tekstari: kokeilen vaan joutuuko maksamaan jotain ulkomaalaista taksaa... MISTÄ SAANUT MUN PUHELINNUMERON? Nyt en tiedä mitä ajattelisin. Kirjoitin sille sitten pitkän listan: nimiä, syntymäaikoja ja -paikkoja, koska muuttanut pois paikkakunnalta ja  minne. Nämä siis hänen 'oikeita' sukulaisiaan ja lähetin sitten listan ja sanoin, että naputtele nämä sinne sun puuhun niin katsotaan ilmestyykö sulle oikeita sukulaisia täältä päin... Tässä on nyt se ongelma, että mulla on aika yksityinen ja todella laaja matsku mikä on sellainen juttu että harvalla on... on kyllä kaikenlaisia sukuseurojen tekemiä kirjoja yms, mutta ei mitään tällaista, luulisin... Tämmöstä matskua ja näitä tietoja aika mahdotonta saada mistään 'tee sukututkimus'-paikasta ja maksaisi maltaita jollekin yksityishenkilölle... Mun on täysin mahdotonta alkaa naputtaa koko matskua jonnekin sukututkimussivustolle, vaikka mietin, että sekö mun pitäisi tehdä... Joku MyHeritage-sivusto ei toimi näppärästi näin isolle materiaalille. Mitä ajatuksia?  

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa. Mene vaikka ulos kävelylle.

Vierailija
2/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da da

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
4/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ongelma se ei ole.

Vierailija
5/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikoissa aika moni ihminen yrittää hakemalla hakea itselleen perimää ja tarkoitusta jostain muualta, yleensä just pohjoismaista. 

Mut täytyy pitää mielessä myös se, että Amerikkahan ei ole oikeasti edes mikään kansa tai valtio, sinne on porukka aikoinaan vaeltanu jostain täältä Euroopasta ja vallottanu ja tuhonnu kaikki alkuperäiskansat sieltä ja alkanu kutsumaan itseään Amerikaks. 

Mä en usko, et kukaan selväpäinen amerikkalainen on oikeesti hirveen ylpeä edes omasta "kulttuuristaan". Eihän niil oo ees omaa kieltä. 

Se on vallottajakansa, ketkä vaan ottaa muilta. 

Vierailija
6/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta syötä hallussasi oleva aineisto sivustolle, jotta sukulaissuhteet varmistuvat. Tällaista tämä sukututkimusharrastus on.

Vierailija
7/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko rysssätrollia

Vierailija
8/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mahtava" aloitus. Ei jaksanut edes lukea tuota yhteen pötköön kirjoitettua suoltamista.

Vierailija
9/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So hanki elämä ja älä elä netissä ja menneisyydessä 

Vierailija
10/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuu on kivikauteen jämähtäneiden Facebook.

Vierailija
11/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkijat on just kaltaisiasi, hieman maanisia ja jankkaa jostain oikeista sukupuista ja suuttuu jos joku muu ei ole samaa mieltä että suvun pää oli 1700-luvulla elänyt tyyppi. Ketään ei oikeasti kiinnosta, vaikka joku väärä ihminen pitäisikin isoisoisänäitiäsi omana kantamummonaan. Luultavasti joku sunkin sukupuussasi on oikeasti paneskellut naapurin miestä heinäladossa ja 38% sunkin sukupuusta on ihan vääriä nimiä.

ps. Naislinjat ois paljon varmempia tutkia, paljon todennäköisemmin äiti on oikea kuin isä joka voi olla huijattu. Tällä saa sukututkijat aina tolaltaan. "Mutta kun miehet on tärkeämpiä!!!"

Vierailija
12/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt. 

Eikö ole hyvä vaan, että löytyi sukulaisia?

Vierailija
13/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta syötä hallussasi oleva aineisto sivustolle, jotta sukulaissuhteet varmistuvat. Tällaista tämä sukututkimusharrastus on.

Se on mulle ihan mahdoton juttu, koska en rakenna kovin laajaa sukupuuta enkä halua ryhtyä maksamaan mitään. Jos sinne naputtaa niitä tietoja niin se ei ole niin yksinkertaista kun suuri määrä nimiä ja sivusto alkaa tökkiä. Ja mulla on sellainen sivusto että ei juuri mitään nykypäivän ihmisiä vaan vain kaikki linjat jonnekin 1700-luvulle.

Mikä on mun motiivi? Olen perinyt tämmöisen valtavan itsepidetyn matskun ja mua ahdistaa pitää sitä vaan omana tietona. Sen vuoksi olen naputellut tietoja mutta vain neljä omaa linjaani. Itse en kuulu enää yhtään minnekään vaan olen kaiken ulkopuolella. Tässä tilanteessa tuntuu jotenkin turvalliselta että todellakin kuulun johonkin porukoihin, vaikka eivät enää elä tällä planeetalla. 

En edes tiedä onko kivaa, että rakennetaan sitä Geni World Family Treetä... Näen tässä sukututkimuksessa todella vaarojakin... Elämme aikaa jossa valtava määrä ihmisiä ei kuulu mihinkään sukupuuhun vaan jää kaiken ulkopuolelle puhumattakaan kaikista kaukaa adoptoiduista, lahjoitetuilla spermoilla sun muulla syntyneet... TÄMÄ VOI OLLA IHAN UHKA DEMOKRAATTISILLE YHTEISKUNNILLE... ja lisätä pahoinvointia yhteiskunnassa.

Näen ihan selvästi että ainakin meidän porukat kuolee kokonaan pois nykymaailmasta. Se on lohduttavaa ja pidän sitä hyvänä asiana. En halua tältä maailmalta mitään enkä halua jättää tänne mitään... 

Vierailija
14/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia jotkut ihmiset ottavat niin suurta stressiä edesmenneistä sukulaisistaan? Monet kuvittelevat, että heillä on jotain yksityisiä sukupuita, joita ei ole kenelläkään muulla. Todellisuudessa Genissä on jo suurin osa kaikista 1700-luvulla eläneistä suomalaisista ja käytännössä kaikki ne, jotka ovat jossain sukukirjassa ovat jo Genissä.

Ohjaa siis Amerikan serkkusi Geniin ja unohda MyHeritage. Genissä on myös projekteja, joissa voi kysellä apua.

Kummallinen väite, että joku ihminen ei kuuluisi mihinkään sukupuuhun. Kaikki ihmiset ovat sukua toisilleen, joten on vain yksi sukupuu. DNA-testien avulla voi löytää biologiset vanhempansa, jos ne eivät ole tiedossa. Sukuunsa tutustuminen ei lisää pahoinvointia, päinvastoin. Löytyy monia mukavia etäserkkuja joiden kanssa voi vaihdella viestejä, ja on kiinnostavaa tutustua sukunsa menneisyyteen.

Vierailija
15/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mitä? Jo on vaikeaselkoisesti kirjoitettu ap:n avaus.

Vierailija
16/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa sukupuutonta ihmistä. Kaikki ovat tässä maailmassa syntyneet miehen ja naisen yhdistyneistä sukusoluista, joten tällöin kaikilla on olemassa biologinen isä ja äiti ja heilläkin on ollut isät ja äidit jne. Eli kaikilla on oma suku, siitä ei vain aina pääse selville.

Vierailija
17/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikoissa aika moni ihminen yrittää hakemalla hakea itselleen perimää ja tarkoitusta jostain muualta, yleensä just pohjoismaista. 

Mut täytyy pitää mielessä myös se, että Amerikkahan ei ole oikeasti edes mikään kansa tai valtio, sinne on porukka aikoinaan vaeltanu jostain täältä Euroopasta ja vallottanu ja tuhonnu kaikki alkuperäiskansat sieltä ja alkanu kutsumaan itseään Amerikaks. 

Mä en usko, et kukaan selväpäinen amerikkalainen on oikeesti hirveen ylpeä edes omasta "kulttuuristaan". Eihän niil oo ees omaa kieltä. 

Se on vallottajakansa, ketkä vaan ottaa muilta. 

No ei valloittaja vaan kansa johon likimain kaikki on joko itse tai esi-isänsä muuttaneet jostain muualta. Eli haetaan noita sukujuuria sieltä täältä ja ollaan sitten jotain (30% ruotsalaisia, 12% italialaisia, 29% intiasta, ja loppu viidesta muusta eri maasta pitkin poikin).

Suomivasemmisto sitten taas on opetellut itselleen totalitaarisen vihan kaikkea amerikkalaista ja amerikan ihmisiä kohtaan, mikä on aika surullista nähtävää. 

Vierailija
18/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kannattaisi harkita että minne niitä tietojaan syöttelee, varsinkaan geenitietoa josta ei tiedä mihin käyttöön ja kenen tietokantoihin ne päätyy jos testin menee ottamaan.

Kohta voi olla edessä sekin tilanne että tyyppi hakee vaikka henkivakuutusta tai luottokorttia isosta kansainvälisestä yrityksestä ja tulee tieto ettei myönnetä koska geeneissä on joku piilevä sydänongelmariski tjsp. 

Vierailija
19/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se trendikästä olla sukulainen Suomesta. 

Vierailija
20/52 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että mitä? Jo on vaikeaselkoisesti kirjoitettu ap:n avaus.

Jotain juttua jostain ihmisistä jotka ovat lakanneet olemasta aikoja sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä