Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko red flag jos mies käy vaihtamassa kesärenkaat liikkeessä?

Vierailija
03.05.2024 |

Olen tapaillut yhtä miestä pari kuukautta ja pyysin josko hän voisi vaihtaa mulle kesärenkaat kun on tulossa mun luo viikon lopuksi. Mies sanoi, että mielellään ei vaihtaisi kun käy itsekkin aina liikkeessä eikä hänellä oikein ole hyviä työkaluja. 🙄

Onko isokin 🚩 ? Suoraan sanottuna minulla vähän meni maku tähän mieheen.🚩🚩

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pelkkä saksitunkki, niin liikkeeseen vaihtamaan riprap. Jos taas löytyy hallitunkki, niin voi ajatella asiaa

Vierailija
22/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ihan itse kun oon aina vaihtanut - jos autossa on ollut tunkki. Joskus nuorena oli auto loivassa mäessä niin takapyörän noustessa ilmaan auto lipui alaspäin ja tunkki taipui ikävästi korvakkeessaan, mutta ei se rikki mennyt. 

Nyt tuli eka auto joka on niin fiini että on kompura ja litkut eikä ollenkaan tunkkia. Auto on lisäksi painavin ikinä ja siinä on aluvanteet - ja akku pohjapanssari alla.

Kokeilin kympin tunkilla, auto nousi tösi huonosti. 

Siksi tätä varten piti ostaa kunnon  hallitunkki sekä vanteen pultteja varten momenttiavain. Olin pultit kiristänyt "sopivaksi" käsivaralta ja vähän liian kireälle

Nyt sujuu hyvin renkaanvaihto ja pultit on sopivassa kireydessä.

Jos nyt sitten miehellä on esim työsuhdeauto tai liisari hän on varmasti tottunut rengashotelliin. Monet yksityisetkin käyttävät sellaista. Silloin kotona ei välttämättä löydy kunnollista tunkkia tai sitä momenttiavainta. 

Ja kyllähän siihen renkaan kiinnitykseen kuulu myös jälkikiristys.parin kolmensadan kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Red flag?? 

Vierailija
24/24 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin ihan itse kun oon aina vaihtanut - jos autossa on ollut tunkki. Joskus nuorena oli auto loivassa mäessä niin takapyörän noustessa ilmaan auto lipui alaspäin ja tunkki taipui ikävästi korvakkeessaan, mutta ei se rikki mennyt. 

Nyt tuli eka auto joka on niin fiini että on kompura ja litkut eikä ollenkaan tunkkia. Auto on lisäksi painavin ikinä ja siinä on aluvanteet - ja akku pohjapanssari alla.

Kokeilin kympin tunkilla, auto nousi tösi huonosti. 

Siksi tätä varten piti ostaa kunnon  hallitunkki sekä vanteen pultteja varten momenttiavain. Olin pultit kiristänyt "sopivaksi" käsivaralta ja vähän liian kireälle

Nyt sujuu hyvin renkaanvaihto ja pultit on sopivassa kireydessä.

Jos nyt sitten miehellä on esim työsuhdeauto tai liisari hän on varmasti tottunut rengashotelliin. Monet yksityisetkin käyttävät sellaista. Silloin kotona ei välttämättä löydy kunnollista tunkkia tai sitä momen

Mikä tämä jälkikiristysfetissi on? Täällä on suvussa vaihdettu renkaat itse varmaan 60-luvulta alkaen ja kertaakaan ole jälkikiristetty. Aina ovat kiiinni pysyneet. Yleisesti ihmisillä on käsitys, että renkaan pultteihin kohdistuu jotain täysin yliluonnollisia voimia, jonka takia ne pitää iskeä 300+ nm momenttiin. Todellisuudessa auton valmistajien ohjearvot renkaan pulteille on n. 100 nm, eikä niihin kohdistu varsinaisesti mitään rasitusta.