Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon introvertti mutta haluaisin miehen joka on extrovertti

Vierailija
03.05.2024 |

Onko tuhoon tuomittu idea?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle sopisi tyyppi joka tykkää tehdä asioita juuri ap:n kanssa kahdestaan.

Ekstrovertit tarvitsevat enemmän, eli enemmän seuraa ja menoa kuin pelkän kumppanin. Siinä jää introvertti herkästi yksin kuitenkin.

Mistäköhän tälläisen löytäisi? Ja se että olen tavannut todella kivan miehen mutta on extrovertti. Ollaan kyllä lähinnä viestitelty joten sekin voi olla syynä. 

Ap

Vierailija
22/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex oli todella introvertti. Juhlissakin piti olla erillään muista. Koskaan ei halunnut edes matkustaa tai käydä ravintoloissa. Kotona vaan möllöttää. Oon itekin koti ihminen mutta tykkään matkustaa, nähdä perhettä ja käydä välillä vaikka leffassa. Mikäköhän persoonallisuus mulle sopisi sittem?

Ap

Mutta ei kaikki introvertit miehet ole tuollaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin ryhtyä ekstroksi jos saan pillua

Vierailija
24/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän löytäisi kaltaiseni introvertin miehen joka tykkää tehdä kanssani asioita. Ja nyt en puhu seksistä. 

Ap

Vierailija
25/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minusta, että et todellakaan ole intovertti, vaan olet joko ujo extrovertti tai ujo ambivertti.

Oikeasti introvertti henkilö ei jaksa extrovertteja kovinkaan pitkää aikaa.

Vierailija
26/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän löytäisi kaltaiseni introvertin miehen joka tykkää tehdä kanssani asioita. Ja nyt en puhu seksistä. 

Ap

Minä tykkäisin tehdä asioita yhdessä, mutta tykkään myös seksistä todella paljon. Harmi ettei nyt mätsännyt.

Vierailija
27/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit naiset haluavat ekstrovertin miehen ja ekstrovertit naiset haluavat ekstrovertin miehen. Ei ole helppoa olla introvertti mies, jos parisuhdetta haluaa.

Introvertti m

Kumman itse haluat?

Kumpaan satun tuntemaan vetoa. Ex-vaimo oli introvertti, mutta ekstroverttienkin kanssa olen seurustellut. Ekstroverttien kanssa suhteet ovat kaatuneet minun introverttiyteeni, ei naisten ekstroverttiyteen. Vaimosta eroaminen ei liittynyt introverttiyteen vaan hänen työhaluttomuuteensa.

Introvertin kanssa luultavasti saisin helpommin kestävän suhteen, voisin jopa riittää itse, mutta harvoja introverttejä naisia kiinnostaa introvertti mies. Haluan toki kestävän suhteen, mutta omasta puolestani se onnistuisi kumman tahansa kanssa, jos on vetovoimaa. Se riitänkö itse omana itsenäni, onkin toinen asia.

Enpä tiedä. Minua - introverttiyteen taipuvaa naista - ei innosta ajatus siitä että mies juttelee koko ajan vieraille ja pakottaa minutkin mukaan tähän tutustumisleikkiin. Uulkona käyminen ja erilaisiin tapahtumiin osallistuminen kiinnosta, mutta en näe mitään ongelmaa siinä että niissä seurustele lähinnä puolisonsa kanssa.

Vierailija
28/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kuulostaa minusta, että et todellakaan ole intovertti, vaan olet joko ujo extrovertti tai ujo ambivertti. Oikeasti introvertti henkilö ei jaksa extrovertteja kovinkaan pitkää aikaa.

Joo ujo olen. Sen myönnän. Mistä tuon tietää onko ujo ambivertti/extrovertti. Nyt kun mietin niin tykkään ryhmistä enkä väsy niiden jälkeen. En ainakaan kaikista extrovertein ole. Ehkä sitten tuo ambivertti osuu parhaiten. Joo, se mä olen

Ap

Vierailija
29/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua. Et kestäisi kuunnella sitä päättymätöntä lörpötystä aamusta iltaan.

Vierailija
30/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et halua. Et kestäisi kuunnella sitä päättymätöntä lörpötystä aamusta iltaan.

En jaksa kyllä täysin puhumatontakaan kuten ex oli. Kaikki muut lapsuudenperheessäni ovat extroverttejä, joten oon tottunut puhumiseen.

Ap

Vierailija
31/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on jossain kohdalla janaa, joiden toisessa päässä on introvertti ja toisessa ektrovertti, harvat ovat täysin niissä vastakkaisissa päissä. Eli meistä kaikista löytyy molempia piirteitä ja yhteisiä asioita kyllä löytyy.

Itse olen intorvertti, mutta tykkään ektroverteista, koska he saavat minussa sen ektrovertin puolen enemmän esiin enkä täysin erakoidu kotiin. Toki tarvitsen sitten ektrovertteja enemmän omaa aikaa palautumiseen. Ja pidän toki myös introvertti-ystävistäni, mutta yhteydenpito heidän kanssa on kyllä työläämpää, kun kumpikaan ei tule ottaneeksi yhteyttä kovin usein. Mutta silloin kun tapaamme ei koskaan tunnu siltä, että edellisestä tapaamisesta olisi niin kauan kuin on, usein kuukausia, joskus jopa vuosi(a), ja aina on hauska tavata. 

Ex-mies oli ektrovertti ja ihan hyvin sovimme tältä osin yhteen, ero tuli muista syistä. Parikymmentä vuotta kuitenkin olimme yhdessä ja kasvatimme lapset lähes täysi-ikäisiksi (nuorin oli 17 v. kun erosimme), ja edelleen olemme kavereita ja pidämme yhteyttä. Ei toki päivittäin eikä viikottainkaan (erosta jo kymmenisen vuotta), mutta useammin kuin esim. jonkun intorvertin kaverini kanssa - ekstorvertti mies kun osaa ja viitsii pitää paremmin yhteyttä. 

Vierailija
32/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu! Ilman muuta ota ekstrovertti. Ekstrovertti on sinun purjeesi sosiaalisiin suhteisiin ja seikkailuihin. Hänen avullaan sosiaalinen elämäsi rikastuu. Toinen introvertti saa sinut erakoitumaan vain enemmän ja masentumaan.

Sinä olet ekstrovertille tasaaja tai ankkuri. Ekstrovertti kaipaa elämäänsä myös tasapainoisuutta ja seesteisyyttä. Kaksi ekstroverttia lietsovat toistensa vauhdikkuutta ja elämä on lopulta kaoottista kohellusta paikasta toiseen ilman kiintopistettä.

Onnistuneimmat suhteet syntyvät paradoksaalista kyllä, juuri extrovertti-introvertti komboilla.

Vierailija
33/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen extrovertti mies ja olen ollut introvertin naisen kanssa ilman mitään ongelmia. Eihän se sitä tarkoita, että juoksentelisin yksin alati jossain humpissa, vaan ennemmin sitä, että hoidan sosiaaliset hommat ja toisellekin jää ihan tarpeeksi työtä.

Vierailija
34/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seuraa haetaan nykyään jpnkun hemmetin tsekkauslistan avulla? Miehet tuntuu järjestään hakevan ilmaista edustusrouvaa tai omaishoitajaa ja naiset taasen pituus-paino-koulutus- suhdanteella. Ulkonäkö tai status ei aina meinaa hyvyyttä.

Vierailija
35/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit luopua siitä keinotekoisesta roolimallista millä luokittelet muita, päädyt parempaan puolison valinnassa, aika monella on julkinen ja yksityinen minä eivätkä välttämättä ollenkaan samanlaiset. 

Vierailija
36/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella introvertti ja mies ekstrovertti. Olemme kahdeksan vuoden yhdessäolon kanssa molemmat tulleet ääripäistä lähemmäs toisiamme, mikä on ajoittain aiheuttanut lieviä konflikteja.

Itse en esimerkiksi välitä ns. turhaan puhumisesta: juttelen toki, jos on jotain järkevää sanottavaa, mutten höpöttele vain lämpimikseni. Mies taas on aina pelännyt hiljaisuutta, ja jos ei ole mitään sanottavaa, hän keksii tikusta asiaa. Olen sitten lopulta räjähtänyt, että voisiko hän olla edes joskus hiljaa.

Myös oman ajan tarpeesta on jouduttu välillä kiistelemään. Miehellä meni kauan aikaa ymmärtää, etten ole hänelle vihainen, jos haluan työpäivän jälkeen mennä hetkeksi omiin oloihini lataamaan akkuja.

Kun olimme vain lapseton pariskunta, eivät miehen jatkuvat kissanristiäiset olleet ongelma. Sitten aloimme odottaa esikoistamme, ja jo raskauden aikana mies oli pahimmillaan joka viikko pitkiä aikoja pois kotoa. Sain sitten järkyttävän pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä ulkoiluttaa yksin koiraamme kolmesti päivässä. Vauvan synnyttyä juhlia on myös ollut vähän väliä. Olemme joutuneet käymään kovia keskusteluja siitä, ettei ihan jokaisiin juhliin tarvitse mennä vaan joskus kutsuun voi sanoa myös ei.

Toki tässä on ollut hyviäkin puolia. Jos mies olisi kaltaiseni megaintrovertti, niin emme varmaan koskaan kävisi missään. Hänen laajan ystäväpiirin kautta olen itse tutustunut moniin upeisiin tyyppeihin. Eli joskus vastakohdat saattavat täydentää toisiaan.

Vierailija
37/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertit naiset haluavat ekstrovertin miehen ja ekstrovertit naiset haluavat ekstrovertin miehen. Ei ole helppoa olla introvertti mies, jos parisuhdetta haluaa.

Introvertti m

No enpä taas lukenut mitä kirjoitin. Korjasin.

sama

Itse olen introvertti enkä todellakaan halua ekstroverttia miestä. Monet kaverit sen sijaan on ekstroverttaja ja vaikka heidän kanssaan on mukava jutella, niin en millään jaksaisi heitä pitkää aikaa. Itse väsyn nopeasti, jos on hälinää ja sosiaalisia tilanteita.

Vierailija
38/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki miesystäväni ovat olleet ekstrovertteja. Jotenkin se alkuihastuksen huuma aina turruttaa ja tuntuu helpommalta jaksaa uuden siipan kavereiden ja perheen tapaamista, menemistä ja tulemista.

Mutta omat siippani ovat odottaneet sen sosiaalisuuden myös jatkuvan samanlaisena. Olen koettanut kannustaa heitä menemään rohkeasti tapaamaan kavereitaan, menemään mökkireissuille ja tapahtumiin, ja selittänyt että minä ihan oikeasti nautin olostani kotona sillä aikaa. Mutta heille on tuntunut olevan tärkeää juuri se, että me menisimme yhdessä, tapaisimme ihmisiä yhdessä, kyläilisimme ja kaverit kyläilisivät meillä.

Hyvä luoja! Minä, joka inhoan vierailijoita. Minä, jolla ei todellakaan ole virtaa käydä kylässä, baarissa tai tapahtumissa kuin erittäin harvoin ja silloinkin lähinnä toisen mieliksi. Lupasin yhdellekin siipalle, että voitaisiin vaikka kerran kuukaudessa käydä yhdessä jossakin. Hän tyrmistyi aivan ja sanoi, että hänen mielestään meidän pitäisi käydä useamman kerran viikossa yhdessä tapaamassa ihmisiä. Että hänen kaverinsa ovat pohtineet olemmeko edes parisuhteessa, kun minua ei näy useammin.

Eli koeta ainakin hyvissä ajoin kertoa hyvin avoimesti ja rehellisesti miehelle, millainen olet luonteeltasi. Eikä siitäkään välttämättä ole apua, sillä eivät he ekstrovertteina osaa kuvitella että joku ei koe sosiaalisuutta samalla tavalla voimavarana ja jatkuvana tarpeena. Minua exät ovat pitäneet masentuneena tai jopa arvelleet minun häpeävän heitä, kun en halua jatkuvasti olla yhdessä ihmisten ilmoilla.

Kokeile toki, mutta omalla vastuulla.

Vierailija
39/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertti voi olla rasittava kumppani introvertille pidemmän päälle. Mieluummin ottaisin älykkään introvertin kuin äänekkään ja typerältä vaikuttavan ekstrovertin. Ärsyttää ekstroverttien tyhjänpäiväinen ja pintapuoliseksi liian usein jäävä mölinä, jatkuva läpän heitto ym.

Vierailija
40/45 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Hermot menee jatkuvasti kun mies jää suustaan kiinni jokaisen kanssa, ja saa uusia ystäviä lomareissuilla esim katumyyjistä, rantakaupustelijoista, partureista jne jne. Siinä sitten kuuntelet vieressä niiden tarinoita tuntitolkulla. On koettu. 

Verenpaine nousi tappiin jo kuvitellessa! Mulla siis sama kokemus. Kerran lähdettiin hämäränä loppukesän iltana miehen kanssa vesistön äärelle paistamaan makkaraa. Mukava romanttinen ilta kahden kesken tuloillaan. No, siihen sattui sitten toinenkin pariskunta, joiden kanssa mies alkoi juttelemaan ja siinäpä se ilta sitten menikin. Minä paistelin makkarat ja tuijottelin veteen, mies tuntui unohtaneen minun olemassaoloni kokonaan. Muutenkin kaikille romanttisille syömässä käynneille ja muille tuppasi aina käymään samoin, kun joku tuttu tuli kaupungilla vastaan ja mies kutsui kaikki mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän