Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntojen hinnat laskevat odotettua enemmän, arvioi OP

Vierailija
03.05.2024 |

Kohta myös alennetaan vuoden 2024-2025 talousennustetta kun huomataan että lamaahan se pukkaa.

-Kauppalehti

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks ap se reppana joka on täällä 15-vuotta odottanut romahdusta?

Siinä toinen, jolle tuli takkiin. Nyt kävi näin.

eli olet. Miten tuli takkiin? Avaa vähän.

Minuakin kiinnostaisi kuulla. Omasta tilanteestani: Jos nyt myyn asuntoni ja saan siitä parikymmentätuhatta euroa vähemmän kuin itse siitä maksoin, mutta maksan seuraavasta suuremmasta asunnosta 50 000 vähemmän kuin mitä olisin siitä aiemmin joutunut maksamaan, niin olen ilmeisesti rommaajan mielestä hävinnyt jotakin? 😂 

Noissa tilanteissa kuitenkin harva kuitenkin sitten vaihtaa isompaan. Laskuvaiheessa pankit eivät myönnä lainaa helposti, monilta on työpaikka mennyt alta, osakesalkun arvo on sulanut, yleisen epävarmuuden takia moni ei uskalla ostaa, tai lykkäävät ostamista koska ne uskovat että huomenna asunnon saa vieläkin halvemalla, eivät saa entisestä kämpästä mitään tarjousta tai saa vaan todella huonon tarjouksen jne jne.

Tuo kaikki koettiin ysärillä. Asunnot taisivat laskea -50% pk seudulla ennenkun kysyntä ja tarjonta olivat tasapainossa.

Vierailija
42/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittanut, kun on tullut seurattua sijoittaja Jasmin Hamidin kompetenssia asiantuntijana, hän on jopa aamu-tv:n jälkipörssissä. Puheenvuorot eivät ainakaan vakuuta. Sijoitustietämys on ollut sitä, että osta asunto halvalla ja myy se kalliilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole nyt ole jo selvää että korot tulevat pysymään korkealla vielä pitkän aikaa. Lisäksi päälle vielä hallituksen leikkaukset ja suomen huonot talousnäkymät.

Hyvä että edes op uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Ne nordean pellet taisivat povata vain prosentin laskua tänä vuonna. 🤡🤡🤡🤡

Vierailija
44/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hinnat laskee maksukyvyn kanssa samoihin alkaa taas kauppa käydä. Nyt on vielä hinnat 0-korkojen aikaisia. Hinnoissa on kymmenien prosenttien ilma.

Ei siis auta kuin odotella seuraavatkin 30 vuotta vuokrakomerossa. 😂

Vierailija
45/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks ap se reppana joka on täällä 15-vuotta odottanut romahdusta?

Siinä toinen, jolle tuli takkiin. Nyt kävi näin.

eli olet. Miten tuli takkiin? Avaa vähän.

Minuakin kiinnostaisi kuulla. Omasta tilanteestani: Jos nyt myyn asuntoni ja saan siitä parikymmentätuhatta euroa vähemmän kuin itse siitä maksoin, mutta maksan seuraavasta suuremmasta asunnosta 50 000 vähemmän kuin mitä olisin siitä aiemmin joutunut maksamaan, niin olen ilmeisesti rommaajan mielestä hävinnyt jotakin? 😂 

Noissa tilanteissa kuitenkin harva kuitenkin sitten vaihtaa isompaan. Laskuvaiheessa pankit eivät myönnä lainaa helposti, monilta on työpaikka mennyt alta, osake

Jatkan omasta tilanteestani: Pankit suorastaan tyrkyttävät lainaa, paljon suurempia summia kuin olen aikeissa ottaa.

Vierailija
46/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon katkeraa porukkaa jotka luulivat voivansa lypsää köyhillä itselleen rahaa. No takkiin tuli teille.

Vielä kun kerrot, että mitä ja miten tuli takkiin, ja kuinka paljon? 😂

47/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jo yhden ja kohta kai toisen 

Vierailija
48/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon katkeraa porukkaa jotka luulivat voivansa lypsää köyhillä itselleen rahaa. No takkiin tuli teille.

Täällä on paljon katkeraa porukkaa, jotka eivät itse pysty ostamaan asuntoa ja yrittävät lievittää omaa katkeruuttaan haaveilemalla siitä, kuinka ihan kohta "hyväosaisille" tulee tosi pahasti takkiin. 😂

Vierailija
49/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan on tänään artikkeli, jossa kerrotaan asuntojen hintojen kääntyneen tänä vuonna hienoiseen nousuun. Tammikuu oli alhaisin ja siitä on lähtenyt nousemaan.

Vierailija
50/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katskokaapa paljonko lainalaskurilla on 200000 laina 0 vs 5pros korolla... laina-aika se tavallinen 25v. Mikä ero. Heh. Nämä luulevat vielä saavansa 0-korkohintoja. Eivät toki itse maksaisi.

200 000 lainaa 25 maksuajalla ja 5 % korolla tekee 1170 eur/kk

0% korolla sama laina olisi 670 eur/kk

Jep, ja suurimmalle osalle tuo 1170€/kk ei ole minkäänlainen ongelma.

Vierailija
51/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole nyt ole jo selvää että korot tulevat pysymään korkealla vielä pitkän aikaa. Lisäksi päälle vielä hallituksen leikkaukset ja suomen huonot talousnäkymät.

Hyvä että edes op uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Ne nordean pellet taisivat povata vain prosentin laskua tänä vuonna. 🤡🤡🤡🤡

Korot ovat jo laskussa. Nollaan tuskin lähivuosina mennään, ja se on pelkästään tervettä.

Vierailija
52/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnentyttönen kirjoitti:

Mä ostin jo yhden ja kohta kai toisen 

Olen itsekin ostamassa. Maailmanlopunmanaajat saavat puolestani ihan rauhassa jatkaa komerossa rommauksen odottelua. 😂

Vierailija
53/53 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kuoleva maa ja kansa.  Asunnot halpenevat nopeasti ja varmasti. Myös syntyvyys on ennätyspienta.

ZUB

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme