Oon 49v ja jännitän joka kerta nykyään, että tuleeko kuukautiset vai ei. Aina ne tulee säännöllisesti. Muita?
Kommentit (52)
saman ikäinen ja aika lailla kellontarkasti tulivat. Ne myös runsastuivat ja syyksi löytyi sitten polyyppi, jonka gynekologi halusi poistaa. Sen jälkeen sitten hoidoksi kierukka. Ei tarvi enää odotella kuukautisia ja kuulemma voi kierukan avulla sitten aikanaan vaihdevuodetkin mennä helpommin ohi. Meillä suvussa naisilla alkaa vaihtarit aika myöhäisellä iällä, joten pelkka ajatuskin kuukautisvuodoista 57-vuotiaaksi on jotain karmivaa... onneksi tuo kierukka nyt sitten toimii
Ikää 51 ja nyt on mennyt epäsäännölliseksi ja harvaksi. Pitää hakea jossain kohtaa estrogeenia, vaikea vaan päättää, milloin on aika.
Täytin 51 v ja ne vaan loppui. Meni pari kk - puoli vuotta, sitten loppui. Gyne sanoi ei oo elämää. Ei ole ollut ikävä
Minipillerit pitäneet vuodot poissa jo 15 vuotta.
48 tänä vuonna ja tulee säännöllisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
49 ja kuukautiset tulee milloin muistaa onneksi nykyään. Ollut kerran 7 kk välikin. Nyt viimeisistä menkoista 4 kk. Saisi loppua jo kokonaan.
Minä olen 45 ja touhu on tuollaista. Gyne vaan kohauttelee olkiaan kun kysyn, johtuuko tämä perussairaudesta vai vaihdevuosista.
Vuoto on pitkän tauonkin jälkeen niukkaa tai enintään normaalia, mikä on kyllä kiva.
Ihan normaalia premenopaussin loppuvaihettahan tuo on. Ei viittaa mihinkään sairauteen, ikä huomioiden. Tuo vaihe voi kestää jopa 5 vuotta toisilla, että menkat vielä tulee, mutta harvoin ja usein niukkoina (joskus pitkän tauon jälkeen voi tulla myös valtavat niagara-tyhjennysvuodot tosin).
Täytän 50 ja menkat tulee niukkoina ja harvoin, kuukausien välejä. Taidan päästä hyvin helpolla tästä vaihdevuosijutusta, koska mitään muita oireita ei ole kuin vuotovälien vaihtelut. Ei tulisi mieleenkään mitään hormonikorvausta hakea.
48 ja säännölliset, runsaat kuukautiset. Sais loppua jo, tosin muita vaihdevuosioireita en toivo.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 51 ja nyt on mennyt epäsäännölliseksi ja harvaksi. Pitää hakea jossain kohtaa estrogeenia, vaikea vaan päättää, milloin on aika.
Mihin tarkoitukseen pitäisi saada estrogeenia?
MInulla oli säännölliset kuukautiset 57-vuotiaaksi. Sitten epäsäännöllisesti 59-vuotiaaksi, sen jälkeen loppui.
Olisipa vaihtarit jo alkaneet, mutta ei merkkiäkään niistä. Kuukautiset tulee säännöllisesti, joskin runsaina. Niitä on hoidettu ja kokeiltu kierukoita, mutta ennätys taitaa olla kierukan sisällä pysymiselle 34 päivää. Toinen kierukka kesti 4 päivää, nyt kolmas sitten 23 tuntia. Viimeksi gyne sanoi, että ei ole mitään järkeä enää kokeilla uudelleen, jos ei tämäkään pysy. Nyt sitten kaiketi tulossa termoablaatio ja jos se ei auta, niin kohdunpoisto. Ensi viikolla gynen polilla käynti. Olispa saanut kokea sen, että miten hormonikierukka olisi vienyt vuodot pois, mutta ei näköjään onnistu, kun kohtuni ei vaan sitä näytä hyväksyvän.
Mulla loppu 50 täytettyäni ja olen todellakin siitä enemmän kuin kiitollinen.