Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä hakee toistuvasti lapsen myöhässä päiväkodista

Vierailija
03.05.2024 |

5-v tyttäreni isä tapaa lasta joka toinen vkonloppu. On nyt kolmena perjantaina hakenut lapsen puoli tuntia päiväkodin sulkemisajan jälkeen ja syyhän ei koskaan ole hänessä- milloin on jääty ruuhkaan seisomaan, milloin ei tiennyt koska päiväkoti menee kiinni jne jne. Päiväkodista on sitten soiteltu minulle ymmärrettävästi melko äkäisiä puheluita.

Mies ei piittaa pätkääkään muiden aikatauluista eikä suhtaudu vakavasti tähän. Miten saisin hänet tajuamaan ettei näin voi toimia?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on nyt yht'äkkiä sun ongelma???

Vierailija
2/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi valitsit hänet aikoinaan lapsesi siittäjäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat päiväkotiin, että ne isän hakupäivät ovat isän vastuulla ja niihin liittyvät puhelut soitetaan yksinomaan isälle. Et vastaa ko. puheluihin lainkaan, vain omalla hakuvuorollasi.

Vierailija
4/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaaminen loppuu koska et ole ikinä ajoissa ja vaikeutat muitten työtä. Pitää heidänkin päästä kotiin!

Mitäs nyt jos vaan soitat johtajalle, ja sanot, hänen velvollisuutensa on ilmoittaa, että siellä pk:ssa eletään työaikataulujen mukaan! Kello xx loppuu työaika ja jos lasta ei ole haettu...mitä, en tiedä. Ennen sai soittaa sossut hakemaan. Pari kertaa jouduin ko tilanteeseen, onneksi ehti isät ennekuin kerkesin soittaa.

Vierailija
5/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat päiväkotiin, että ne isän hakupäivät ovat isän vastuulla ja niihin liittyvät puhelut soitetaan yksinomaan isälle. Et vastaa ko. puheluihin lainkaan, vain omalla hakuvuorollasi.

Jos kumpikaan vanhemmista ei vastaa ja työntekijän on lähdettävä kotiin, sitten soitetaan lastensuojeluun ja sieltä tullaan hakemaan lapsi. Itse en ainakaan haluaisi sellaista omalle lapselleni. Mutta päiväkotiin kannattaa tottakai ilmoittaa, että vain hätätapauksessa soitto sinulle noina isän hakupäivinä.

Vierailija
6/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaaminen loppuu koska et ole ikinä ajoissa ja vaikeutat muitten työtä. Pitää heidänkin päästä kotiin!

Mitäs nyt jos vaan soitat johtajalle, ja sanot, hänen velvollisuutensa on ilmoittaa, että siellä pk:ssa eletään työaikataulujen mukaan! Kello xx loppuu työaika ja jos lasta ei ole haettu...mitä, en tiedä. Ennen sai soittaa sossut hakemaan. Pari kertaa jouduin ko tilanteeseen, onneksi ehti isät ennekuin kerkesin soittaa.

Veikkaan, että aika moni äiti hakee lapsensa mielummin itse, kuin käyttää lasta isänsä kasvatuksen takia sossujen huomassa / selvittelee lastensuojeluilmoitusta kyseisestä puhelusta. Tottakai siis soitetaan toiselle vanhemmalle ennen sossua.

Vierailija
7/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että aika moni äiti hakee lapsensa mielummin itse, kuin käyttää lasta isänsä kasvatuksen takia sossujen huomassa / selvittelee lastensuojeluilmoitusta kyseisestä puhelusta. Tottakai siis soitetaan toiselle vanhemmalle ennen sossua.

Ainoa vaan, että isän välinpitämätön ja laiminlyövä käyttäytyminen juurikin ON syy ottaa ls kuvioon mukaan. 

Vierailija
8/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lastenvalvojalle soitto. Miehen on opittava kantamaan vastuuta. Itse en myöskään jättäisi lasta sossujen haettavaksi, hirveät traumat tytölle sellaisesta.

Vierailija
9/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin aikoinaan päiväkodissa käyttöön sakkomaksu, mikä tepsi hyvin  näihin kroonisiin myöhästyjiin.

Nykyään sellaistakaan ei varmaan saa tehdä, ettei vaan kellään tule paha mieli. 

Vierailija
10/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä sitä idiootti. Jos päiväkodista soitetaan äidille vihaisena niin eiköhän siitä tule juuri äidin ongelma. Eikö sinulla ole alkeellisintakaan järjenjuoksua 😲 

Puhutko yleensäkin ihmisille näin ?

Vierailija
11/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä!

Isä viikonloppu, isä EI HAE, kelle soitetaan? Muumipeikolle, kauppaan, hallitukselle...keksi itte lisää.

Voisit olla jo hevonhumpassa kun soitetaan tuu hakee, isää ei näy!

Vierailija
12/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut.

Osasit siis itte etukäteen ennustaa mimmosen mulkwistin saat?

Vierailija
13/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä otettiin aikoinaan päiväkodissa käyttöön sakkomaksu, mikä tepsi hyvin  näihin kroonisiin myöhästyjiin.

Mihin lakiin tuollainen sakkomaksu perustuu? Laki varhaiskasvatuksesta ei tuollaista mahdollista.

Vierailija
14/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi valitsit hänet aikoinaan lapsesi siittäjäksi. 

Siinä toinen, ai sinäkin tiesit etukäteen mitä siitä rinssistä kuoriutuu!

Vierailija
15/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti voi olla ties missä KOSKA ISÄ...

Vaikka iltavuorossa töissä, maakunnissa jossain...ihan mitä vaan KOSKA ISÄ...

Vierailija
16/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä pystynyt enää luottamaan ihmisiin kun minulle tehtiin noin lapsena. Muistan sen epävarmuuden kipuna vatsassa. Miksi äitini ei minun vuokseni hakenut minua ja olisi odotettu isää yhdessä. Isäni syyn tiedän kun hän on alkoholisti. Tarhatädin pahimpia kun nalkuttivat minulle miksi kukaan ei tule hakemaan. 

Vierailija
17/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä saa tällä käytöksellä juuri sen minkä haluaa eli kiusanteon ja harmituksen äidille. Mission completed.

Miksi ei päiväkodin henkilökunta pidä palopuhetta ko miehenkuvatukselle? Miten se on ex-kumppanin tehtävä?

Vierailija
18/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumpikaan vanhemmista ei vastaa ja työntekijän on lähdettävä kotiin, sitten soitetaan lastensuojeluun ja sieltä tullaan hakemaan lapsi. Itse en ainakaan haluaisi sellaista omalle lapselleni. Mutta päiväkotiin kannattaa tottakai ilmoittaa, että vain hätätapauksessa soitto sinulle noina isän hakupäivinä.

Eikä soiteta vaan sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystys ei ole yhtä kuin lastensuojelu.

Vierailija
19/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä soiteta vaan sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystys ei ole yhtä kuin lastensuojelu.

On se tavallaan sama, koska sosiaalipäivystys ilmoittaa asiasta lastensuojeluun. 

Vierailija
20/67 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lakiin tuollainen sakkomaksu perustuu? Laki varhaiskasvatuksesta ei tuollaista mahdollista.

En tiedä mihin päiväkodin johtaja sen perusti. Mutta hyvin toimi. Oli yksityinen päiväkotiketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme