Kesän uskonnolliset juhlat, kuten konfirmaatio, kirkkohäät. Ethän kutsu kirkkoon kuulumatonta näihin!
Suomessa on uskonnonvapaus ja en halua osallistua tällaisiin tapahtumiin. Juhlikaa itse, jättäkää kirkkoon kuulumattomat pois. Ei siinä että osaa kymmenen käskyä ulkoa tarkoita sitä että pitäisi ostaa joku lahja. Vielä kerran. Älä. Kutsu. Kirkkoon. Kuulumatonta. Juhliisi. Menikö jakeluun?
Kommentit (5)
Mistä minä tiedän kenenkään kirkkoon kuulumisesta / kuulumattomuudesta. Kutsun ketä kutsun, kutsuttu voi ihan itse päättää osallistumisestaan.
(ja ei, ei ole tiedossa juhlia, joissa olisi mitään kirkollista yhteyttä, mutta noin niin kuin lähtökohtaisesti)
Toivottavasti tosiaan noin käy, niin ei tarvitse vaivautua edes keksimään (teko)syitä miksi ei pysty osallistumaan sukulaisten (kirkko)kekkereihin.
Onko sinulla joku lappu tai muu ilmoitus jossakin, että et kuulu kirkkoon? Mistä sen muuten voi kukaan tietää. Ei minullakaan ole ilmoitusta ovessa, että kuulun kirkkoon.
Miksei saisi kutsua? Mun toinen lapsi ei kuulu kirkkoon eikä kai puolisonsakaan. Toinen lapsi kuuluu kuten siippansakin. Tämä kirkkoon kuuluva lapsi kutsuu sisaruksensa lastensa ristiäisiin, samoin häihinsä kutsui.
Mitäs siihen sanot? Lopeta sinä toisten määräily!
Kutsusta saa myös kieltäytyä.