Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~**~Enskattaret Keskiviikkoon~**~

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikös kukaan harrastanut yökukuntaa? :)

Mä heräsin tossa puoli seiskalta jotenkin oudosti säpsähtäen, ja tajusin ettei vauva ole liikkunut/liiku. Hetken siinä tunnustelin - ja ei mitään! Ja siis kun yleensä tuo meidän vauva on erittäin, erittäin liikkuvainen. Hain sitten pari suklaakeksiä ja menin takas kylkiasentoon - ja ei vieläkään mitään! Aloin oikeesti vähän jo hätääntyä (kun siis oikeasti tää liikkuu yleensä lähes koko ajan ja paljon...). Sitten töihin lähdössä ollut mies tuli ja laittoi käden masulle - ja johan tuntui pari pientä potkua! Huoh. Kovin hiljaa se kyllä edelleen on, mutta pääasia että tuntui ees jotain.

Mammis kyseli eilen, nautinko Forrest Gumpista...noooooh, en sitten ees yrittänyt mitään niin pitkäjänteisyyttä vaativaa, vaan kattelin yhden jakson Frendejä ja aloitin ne megapäikkärit :)

Mä taidan mennä vielä takaisin sänkyyn...hyvää huomenta heräileville Enskoille ja kivaa keskiviikkoa!

Makkara 37+2

Vierailija
2/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kanssa putsaamassa autot. Herrasmies kun on, niin putsasi mun auton kanssa niin mun ei tarvi näiden sorkkien kanssa sekoilla.. ;)

Pikaisesti vain tulin sanomaan huomenta ja lähden pian neuvolaan. Saas nähdä kuinka paljon on tullut painoa yms. Ihan kiva mennä pitkästä aikaa käymään siellä.

Makkaran vauva oli pienellä hiljaiseloa säikytellyt Makkaraa.. Hyvä että isi sai häneen liikettä. :) Megapäikkärit tekis kutaa varmaan joka päivä. Illalla ajattelin mennä käymään IKEAssa. Jos vaikka löytyis nojatuoliin päällinen ja verhoja. hih!

Mukavaa lumista päivää kaikille!

Mammis + Tiitiäinen 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Tästähän alkaa muodostua ihan tapa, että oon pinoa aamusta aloittamassa kun ei noita yö kukkujia enää ole. Noh, tiedättepä ainakin, että minä oon synnyttämässä jos en oo pinoa avannut, tai ollut koneella ennen kahdeksaa. Tää meidän arki rytmi vaan on vähän sellanen nykyään, että herään samaan aikaan miehen kanssa ja vien hänet töihin. Meillä ei ole kuin toi yksi auto enää niin se on sitten mulla päivisin käytössä kun mies on töissä. Toistaiseksi onnistunut mainiosti tämä yhdellä autolla eläminen, vaikka alkuun oli pikkusen hankalaa.

Joops, neljä yötä käynnistykseen.. jee! Viimeistään sillon päästään sitten omaa nyyttiä noutamaan. Jotenkin on vaan usko loppunut, että se sieltä itsestään tulisi ja eipä sillä enää taida niin väliä ollakkaan kun kohtahan se jo sunnuntai on.

Pikkusen kyllä koeteltiin eilen, kun miehen serkku sai vauvan. Tiedän että ei oo multa pois ja oon tosi onnellinen niitten puolesta, mutta jotenkin vaan alkaa oleen ittellä sellanen olo, että kyllä nyt on jo mun vuoro.. noh, olisihan hänelläkin ollu LA joskus kolmen viikon päästä, että ei sen puoleen. Sori, kuulostaa varmaan aikas katkeralta ruikutukselta XD Ei oo tarkotus, enkä oikeesti oo siitä sillain pahoillani, mutta jotenkin sitä vaan haluais jo itekkin sen oman nyytin syliin!

Saatiin eilen itkuhälytin=D Sellasta peliä meillä ei siis vielä ollut ja ihan hyvähän se on olla niin ei aina tarvii ravata pihalla katsomassa koska on kaveri herännyt. Nyt sitten pitäisi olla kaikki tavarat hankittuna. Jotain pientä voi edelleen puuttua, mutta niitä kerkee sitten ostella myöhemmin...

No niin.. sitten vaan muut loppusuoralla olevat ilottautumaan kiiruusti, ettei tarvii arvailla onko joku jo tosi toimissa...poppis, han, makkara, stj, mykis.. onko vielä muita??

Poppiksen räpsyllä on tänään eräpäivä!!!! Nyt vaan sanot sille räpsylle, että alkaa tuleen sieltä ulospäin, ettet joudu keikkumaan täälä niin kauan kuin minä vaan pääset tositoimiin!!

Live oli kanssa käynyt, kiva kuulla sinustakin. Oli se vaan NIIN ihanaa nähdä se oma masu-kaveri ekaa kertaa ultrassa *VOIH* Mulla oli kanssa aikas vekkuli olo, kun oltiin vaunuja katselemassa kun ei ollut kunnon mahaa vielä.. Mutta vauvut hankittiin mahan puuttumisesta huolimatta;)

Kanelille tervetuloa joukkoon. Eipä tosiaan oo enskoissa vielä kaksosia ollakkaan! Ihan hyville viikoille olet sinäkin jo kerinnyt!!

Han. Mä uskon vakaasti siihen, että oma raskaus menee aika lailla samaa kaavaa kun oman äidin. Mulla ainakin ollut tämä raskaus ihan kopio oman äidin raskaudesta. Silläpä sitä käynnistystä odotankin, kun omalla äidillä molemmat synnytykset on jouduttu käynnistään. Pidän kovasti peukkuja, että teidän rumpali on yhtä säntillinen tapaus kuin sinä ja sisaruksesi ja tupsahtaa sitten LA:na ulos =D!!!

Makkaraan on iskenyt uni tauti.. Jospa sun elimistö vaan kerää voimia tulevaan synnytykseen=D Jos sinä ootkin seuraava enska, joka saa vauvan maailmaan?!?

Hennalle tsemppiä. On tosi p*****nen toi sun tilanne. Tule ihmeessä kertomaan mitä neuvolassa sanottiin. Itsellä ei mitään käsitystä, mitä parvorokko voi sikiölle aiheuttaa.

coltsfoot tervetuloa myös sinulle.. mukavastihan sinullakin noita viikkoja alkaa olemaan kasassa=)

stj:n tilanne kuulostaa kanssa lupaavalta;) Miks ihmeessä mulle ei tuu supistuksia.. niitä jo kaipaan. Eilen maha kyllä koko ajan kovettui pitkäksikin aikaa, mutta ihan kivuttomia olivat kaikki järjestään.

Auroran poitsulla oli ollut kaikki hyvin, ihana kuulla=) Kyllä sellakin alkaa noi viikot hupeneen ja sektio läheneen :) Aikas mukavan kokonen poitsu on tulossa. Itseä pikkusen hirvittää toi vauvan koko, mutta kaippa se sieltä ulos mahtuu tulemaan=)

Mulla jäi eilinen kaapin siivous operaatio pikkusen kesken, joten tänään täytyy sitä jatkaa. Meidän tää yks huone on kuin pommin jäljltä, kun tosiaan koko kaapin tyhjensin..

Kaikille kiitoksia noista tsempityksistä näihin viimesiin päiviin. Tottahan se on että pitäis osata näistä nauttia jne.. mutta alkaa sekä mulla, että miehellä olla jo niin kova vauvan kaipuu, että sitä omaa pientä vaan odottaa syntyväksi, eikä sitten niin osaa nauttia. Onhan näitä yhteisiä aikoja tässä ollut ja kyllä niitä varmaan jatkossakin tulee olemaan, ei ehkä samoissa määrin kuin ennen lapsen syntymää mutta kuitenkin=)

Eilen meillä oli sitten ihan ilmiriita päällä ja NIIN mitättömän pienestä asiasta kun olla voi. Mutta kaippa se vaan niin on, että molemmat alkaa olla jo pikkusen väsyneitä. Sitä vauvaa on kuitenkin odotettu ja toivottu ja nyt kun vielä meni yliaikaseks, niin kai se vaan molempia stressaa ja se purkautuu sitten noin huonolla tavalla. Noh, onneks on sovinto tehty ja kaikki on taas hyvin=)

Nyt on kyllä lopetettava tämä romaani ja annettava muillekkin palstatilaa. Ehkä mä koitan nyt vaan kirjotella kovasti kun en enää montaa kertaa voi odottavana enskana kirjoittaa:/ Ihan hassua ajatella että kohta on toi pallo pois tosta keski vartalon kohdalta.. On varmaan hassu tunne kun taas näkee varpaansa XD!

Jeps, mukavaa keskiviikko päivää kaikille.

terkuin siru ja tiiti rv 41+1[/color]

Vierailija
4/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen pitää näppistä näpytellä ennen kuin voi aloittaa oikeasti työt :)

Sirulle sinne tsemppiä viime päivien kanssa! Uskon kyllä että on turhauttavaa, mutta onhan tuo max. neljä yötä kuitenkin niin lyhyt aika. Ja pidetään yhä peukkuja, josko se mukelo ymmärtäisi itsekseen, että olisi aika tulla ulos.

Ja Mammiksella oli neuvola, täälläkin pitäisi hinautua moiseen paikkaan. nyt vaan on aika keskellä päivää (normaalisti on ollut heti kahdeksalta), joten pitää koittaa pitää asia koko ajan mielessä, että hoksaa lähteä. Huh, vähän jännittää paljonkohan tuota painoa on tullut. Kotona meillä on n. 30 vuotta vanha vaaka, joka näyttää aina vähän mitä sattuu. Mokoman mukaan mulla on nyt viimeisen kuukauden aikana noussut paino kilo per viikko tahtia, höh!

Ja sitten oli juttua tuosta synnytyksestä, josko se seuraisi oman äidin esimerkkiä. Meillä äidin kummatkin lapsen (minä siis toisena ; D ) on tulleet maailmaan ihan sukkelaan, ei kuitenkaan ennen laskettua aikaa. Omalla kohdallani oli viety isosiskoni hoitotädille pikkukakkosen aikaan ja itse synnyinkin jo kahdeksan maissa. Joten en yhtään panisi pahitteeksi nopeahkoa (onkohan sen sitten pakko olla sellainen kaamean raju...) synnytystä. Toisaalta meillä on äidillä ollut KUULEMMA kummankin raskauden loppuvaiheessa raskaushepatoosia (eli siis oireena tuo maksa-arvojen aiheuttama ihokutinaa, sitä ei kuulemma silloin vielä otettu ns. vakavasti) ja samoin siskolla (käynnistys neljä viikkoa ennen la). Sisko ainakin uhkaili, että kuulemma on" perinnöllistä" ja käynnistys odottaisi muakin. Liekkö uskoisi.

No mutta palaan (höm, alkoittelen pikkuhiljaa) töiden pariin. Pakkaspäivää!

COltsfoot ja Elsa 29+3

Vierailija
5/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIRU, joo, uskon kyllä ettei paljon lohduta se, että " nauti vielä kun voit" :) Meillä vähän myös tuota kärsimättömyyttä ilmassa ja meillä ei sentään olla edes ylitetty eräpäivää vielä! Mies vähän väliä käy silittelemäsä mahaa ja nurisee, että " tulisit nyjjoooo...." :D

UUDET ODOTTAJAT (coltsfoot ja kaneli) tervetuloa joukkoon! Kyllä tänne mahtuu :) Kiva saada uusia mukaan joukkoon!

Vai on se niin, että nuo synnytykset etenee äideillä ja tyttärillä saman kaavan mukaan. Ei kai tässä sitten auta kuin odottaa sinne ensi keskiviikkoon, kaipa tuo Rumpali sitten ymmärtää tulla :) Meillä ollu melko erilaiset raskaudet äidin kanssa niin ajattelin, että ehkä myös synnytys olisi erilainen, muttamutta... Senhän näkee.

En muista mitä piti kommentoida kenellekin... Palaan asiaan kohta uudelleen.

Han ja Rumpali 39+0

Vierailija
6/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulloo colsfoot ja kaneli =)

Makkara, kumma kun liikkeiden vähyydestä voikin hermostua =)oon kyl selvästi huomannut, kaveri on sillai rauhoittunut päivisin...joten kait ne valmistautuu jo vähän tulevaan =)

mä kans eilen illalla oottelin et hippis aloittaa rummutuksen viimeistään 21-22 aikaan...nooh sitten klo 23 hän aktivoitui niin, että vasta siinä kolmen aikaan rauhoittui ja sain unen päästä kiinne. Nyt hiukka väsyttää, kun pankkiin pitäis kohta lähtee.

Siru, jos sua ei sit huomen aamuna näy, niin tääl ollaan sit sormet ja varpaat pystyssä ja jännätään =)

Mammis tulee sit kertoo neuvolakuulumiset ;)

täytyy alkaa valmistautuu lähtöön...mahtollisesti palailen vielä. Tänään olis niin ihana ilta, ku pääse kampaajalle!

mykis

Vierailija
7/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIVE, hieno homma, että vauva oli kaikinpuolin kelpo pakkaus! :) Toivottavasti myös nuo sun oksuilut alkaa helpottamaan. Vihoviimeistä tuo pahoinvointi :/ Onneksi suurimmaksi osaksi sullakin helpottanut.

SJT, sulla on kyllä sellainen meininkin siellä niitten supareiden kanssa, että lieköhän sua enää tällä o-puolella nähdään? ;) Ilmoittelehan itsestäsi, ellet ole jo päässyt tositoimiin.

SERE, mainio homma, jos ne talokaupat onnistuu sittenkin! V-mäinen appiukko, täytyy sanoa. Kyllä mullakin heräisi tuossa vaiheessa jonkinlainen kostohimo ;) Toivottavasti saatte selvitettyä välit sen ukon kanssa kuitenkin jotenkin muuten. (Oliko se muuten tänä la:na se Ensiferum? Kun aloin tuossa miettimään, että koska ei tuo meidän vauva näytä olevan tulossa ennen laskettua aikaa, niin hyvinhän sitä kävisi yhden keikan kuuntelemassa :) Kehtaisikohan sitä...) Teillä on kans sitten sellainen äkäinen vauveli, niinkuin meilläkin, kun kipiää tekkee, kun toinen jumppaa.

MAMMIS, teillähän kuuklostaa hyvällä mallilla olevan tuo remppa! Aivan huono omatunto tulee, kun kuuntelee, kun toiset ahkeroi noin kovasti :D Elähän kuitenkaan liikaa rehki, kyllä kroppa kertoo, kun on tullut tehtyä tarpeeksi hommia :)

AURORA, aika kehveli tuo teidän Poitsu, kun välillä pitää teitä piinassa hiljaiselolla ja välillä taas on niin reippaana :D Mahtavaa kuitenkin, että ultrassa näytti hyvältä!

MAKKARA, vai oli se teidänkin vaavi säikäyttänyt liikkumattomuudella. Pääasia kuitenkin, että liikkui lopulta :)

Mitäs vielä... POPPIS voisi ensisijassa ilmoittautua, jos ei ole jo päässyt kentälle! :D

Vierailija
8/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä heräsin taas kipeisiin supistuksiin, jotka taas lakkasivat hetken päästä. Mä olen oikeasti tosi turhautunut. Mieskin sanoi, että jotenkin tuntuu lopulliselta tää olotila, ettei se koskaan synny...Se oli jo viime viikon torstain suppareista niin tohkeissaan, ettei meinannut housuissaan pysyä.

Siru: tiedän tunteen, yritä vaan jaksaa. " Nauti kun voit" ei lohduta yhtään, kun odottavan aika on niiiiiin pitkä. Sulla on onneksi jo takaraja ja pääset nauttimaan pienestä nyytistä.

Han: kyllä mä täällä vielä roikun, koska tuntuu, että mun kanssa vaan leikitään;)Mä en enää jaksa innostua suppareista, kun ne kuitenkin tulee ja menee. Mä luulen, että Rumpali on maailmassa ennen meidän pikkuherra Jääräpäätä:)

Poppis:joko????

Aurorallakin on jo noin paljon viikkoja, yhtäkkiä havahduin!Tosi äkkiä mennyt aika!

Nyt mä lähden hakemaan lisäsuppareita Ideaparkista, mies lupas kuskata, kun olen niin turhautunut ja vailla tekemistä.En mä voi joka päivä siivota ja leipoakaan...:)

sjt+pikkumies 39+1

Vierailija
9/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Jääkaapin oven kalenterissa lukee " Räpsy tulee!" tän päivän kohdalla eli nyt ei muuta kuin toimeen!! =) Yöllä alko jomottaan mahasta ja sattukin sitten koko yön..Olin aika innoissani kun ajattelin unenpöpperössä, että johan on täsmällinen tytteli! Nyt ei tunnu taas mitään, mutta toiveikkuus on taas nostanut päätään. =)

Kanelille ja Coltsfootille lämimästi tervetuloa palstailemaan! =)

Iida-linnea lomailee ja leipoo..Mäkin haluaisin leipoa jotain ihanaa, mutta nyt ei jaksa..=/

Mitenkäs Leeniksen vuoden avaus sujui? =) Missä kävitte?

Makkarahan on alkanut nukkumaan oikein tositarkoituksella! Oot tajunnut hyvin ton viimehetken lepäilyt! =)

Mammis ilmoittelee sit neuvolakuulumiset!

Siru: meilläkin alkaa olla pinnat kireellä täällä, mutta ollaan vielä jaksettu vitsiä vääntää..Hyvä, että heti sovitte kuitenkin pikkuriidat! =) Onko teillä muuten sitteri jo hommattuna? Meillä se on ainoo joka puuttuu..tartteeko sitä heti?

Mykis pääsee kampaajalle..tosi mukavaa! =) Olikos jotain radikaalia tiedossa?

Auroran lääkärireissukin oli ollut onnistunut..Varmasti mukavaa kun poitsu taas liikuskeli siellä niin ei tartte jännittää! =)

Sjt:kin kerkes just ilmoittautumaan kun päivitin sivua..Ajattelin jo, että pääsit toimiin! =)

On se jänskää miten sitä jännittää muidenkin puolesta täällä! Heti pitää tulla katsomaan josko joku ois päässyt hakeen nyyttiä..=D

Mulla on sit huomenna neuvola (PLÄH kun ajattelin, ettei tartte) klo 11 eli tuun ilmoittautumaan vasta puolenpäivän jälkeen..Tai jos tänään tai yöllä tapahtuu jotain niin TIETYSTI käyn tänne näpyttämässä ensin ja sit vasta lähdetään synnärille! =D

Ihanaa päivää kaikille ja SUPPAREITA tasapuolisesti loppupääläisille!

t. poppis ja räpsy rv40+0!

Vierailija
10/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen on kyllä erittäin hiljaista meikäläisen masussa! Oikeastaan niiden miehen tunteman parin pikkupotkun jälkeen ei ole tuntunut mitään. Ihan outoa.

Sirun kärsimättömyys ja katkeransuolaiset ajatukset on ihan ymmärrettäviä...tuossa vaiheessa on jo lupakin tuskastua ja olla vihreenä kun joku etuilee ja saa oman nyyttinsä! Voimia!

Sjt:llä myös kärsimättömyyttä - sulla kiva päivä onneksi edessä kun pääset shoppailemaan! Ihanan ymmärtäväinen mies kun kuskaa. Se IdeaPark oli pikaisella vilkaisulla ihan kivan oloinen paikka :)

Coltsfootilla on oikea asenne - ensin Enskat, sitten duunit :) Kiva aina saada aktiivista lisävoimaa tähän porukkaan!

Mitäs Mammikselle neuvolassa sanottiin?

Ja Poppis....ta-ra!! Se on sit 40 täynnä! Ja just sinäkin vasta plussasit...niin se aika kuluu!

Mulla on päinvastaisia kokemuksia kuin useimmilla siitä, että äidin ja tyttären raskaudet menis saman kaavan mukaan. Äiti on voinut molempien raskauksien ajan mainiosti ja kokenut suorastaan säteilevänsä - minähän oon voinut pahoin oikeastaan ihan loppumetreille saakka ja ulkonäkö...hmmm :( Tukka voi huonosti ja iho on kuiva. Synnytyksenkin osalta toivon tämän eri kaavan jatkuvan, se olis nimittäin mun kannalta varsin suotavaa - äidillä kun nuo synnytykset ei oo olleet mitään helppoja todellakaan.

Ihan nuukahtanut olo - jospa vähän aikaa jotain puuhastelis ja koittais sitten taas saada liikettä tuohon pikkuiseen!

Makkara

Vierailija
11/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty.. Ihan hyvin kaikki. Paitsi että noista käsistä terkka ¿lohduttavasti¿ sanoi että ei se varmaan ainakaan helpotu.. :( No, tänään oli parempi päivä kun ei tarvinnut rapsuttaa auton ikkunoita, mies pyyhki lumet vaan pois.

Verenpaineet sun muut ihan ok, painoa vähän kauhistelin. Sitä on nyt tullut kaiken kaikkiaan +8kg, siitäkös mä vähän masennuin.. :( Vasta kun juhlin että tullut VAAN 5kg.. blaah. No, yritän olla miettimättä koko asiaa koska muuten kaikki on ihan ok.

Reippaat sydänäänetkin löytyi ja Tiitiäinen muksaisi jalallaan terkkaa kun haeskeli liikkeitä. ;) Nyt se onkin jyllännyt siellä siitä neuvolakäynnistä lähtien! Et ihan hyvä mieli jäi kaiken kaikkiaan.. seuraavan kerran sitten 2 vkon päästä.

Sirulla on kyllä toisaalta ihanaa kun sulla kuitenkin on se ¿eräpäivä¿ valmiina, kun nyt vaan aika menisi nopeasti kaikkea mukavaa tehdessä niin saisitte nyyttinne haettua! :)

Coltsfoot on myös menossa neuvolaan.. Kerrohan säkin mitä sieltä kuului.. :)

Mykis pääsee kampaajalle! :) Ah! Mäkin varasin kampaajan, se on nyt sitten 3.2. Saan ¿uuden¿ tukan noin niinkuin synttärilahjaksi.. ;) Pidetään varmaan jonkinsortin bileet jos vaan saadaan koti siihen kuntoon että sinne kehtaa ketään kutsua.. Tuparit & synttärit.. hih!

Makkara huolehti etten rehki liikaa.. Ei syytä huoleen! Osaan kyllä ottaa relaa sitten kun alkaa väsyttää. Eilenkin köllöttelin sitten saunan jälkeen soffalla tyytyväisenä ja mutustelin hedelmäsalaattia kinuskikastikkeen kera! :)

Toivottavasti Sjt saa niitä toivomiaan lisäsuppareita sieltä Ideaparkista!

Poppiksellakin oli yöllä pieniä jännittäviä jomotuksia.. Toivottavasti se oli Räpsy kun ilmoitteli että täältä tullaan! ;)

Eli ei muuta kuin suppareita vaan kaikille jotka niitä halajaa! Mukavaa lumista päivää!

Mammis + Tiitiäinen 29+5 (oikeesti! kohtahan mä aloitan noi viikot kolmosella!!! IIK)

Vierailija
12/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mekin vielä ihmetellään, vaikka jo tuossa luulin että nyt päästään maaliin. Tylsää..

Joo, viime torstai/perjantai välisenä yönä heräsin vähän ennen yhtä kipeisiin suppareihin. Ensimmäisen tuntiin en viitsinyt kellottaa niitä mutta pian tajusin että ne tulee aika säännöllisesti. Aloin katsomaan kellon kanssa ja ne tuli säännöllisesti 5 minuutin välein. En kuitenkaan tuntenut itseäni vielä ihan hirveän kipeäksi niin otin panadolia ja lämmitin kauratyynyn ja menin takas sänkyyn. 4 aikaan sitten iski joku ihme tosi kipee kramppi mahaan joka ei millään lauennut joten soitin Taysiin ja kysyin mitä tehdä. Ne sano että tänne ja heti. Me sitten lähdettiin. Matkan aikana tunsin että kramppi alkoi laukeemaan ja supparit jatku taas normaaleina. Käyrillä näkyi supistukset säännöllisinä ja aika voimakkaina niin kätilö sanoi että kyllä se nyt taitaa syntyä. Kohdun suulla ei vielä näkynyt mitään uusia muutoksia. Sain peräruiskeen ja se voimisti supistuksia lisää. 9 aikaan aamulla kuitenkin supistukset sitten alkoi loppumaan ja kohdun suulla ei näkynyt vieläkään mitään edistymistä. Sanoin kätilölle että menisin mielummin kotiin. Lääkärin tarkastuksen jälkeen pääsimme sitten kotiin. Pojun painoarvioksi saimme 3,2000g.

Siitä asti on supistellut melkein joka yö mutta aina ne vaan loppuu. Alkaa olla aika turhauttavaa. Kun kerran on jo luullut että nyt se syntyy. Viikko on mennyt oikeastaan sitten siivoillessa ja huilailun merkeissä.

Siru. Sulla taitaa olla melkoisen mukava kohtu kun tiiti ei vieläkään halua tulla pois :) Suppareita sinne paljon että ei tarvitsisi käynnistää.

Mykis. Meidän poju ei kanssa ole osottanut mitään rauhottumisen merkkejä vielä. Kauhee jumputus vaan jatkuu.

Sjt. Meillä on täällä ihan saman kaltaset tunnelmat. Mun mies kysyy melkeen joka kerta kun meen yöllä vessaan, että supistaako kipeesti, ja päivällä hokee että ei se synny sieltä koskaan.

Poppiksella on eräpäivä. Jokohan räpsy pian alkais syntymään¿

Mun ja meidän mutsin odotukset on kanssa ollu aika samanlaisia. Silläkin supisteli monena yönä ennen synnytystä. Kummalakin tukka ja kynnet on kasvanu kauheeta vauhtia odotusaikana. Se huono puoli siinä on että mutsille tuli ihan hirvee kiire sairaalaan ja just kerkes sinne ennen kuin synty, sitten kun se lähtö oikeesti tuli.

Taidanpa mennä taas vähän lepäilemään. Tais olla mulla aika omanapaista tekstiä, mutta kun päähän ei tahdo oikeen muuta nyt enää mahtua. Suppareita paljon kaikille paljon ketkä niitä tarvii, ja tervetuloa uusille enskoille!

Hermione ja poju rv 38+6

Vierailija
13/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on meikäläinen kotiutunut laitokselta. :)

Lauantaina 20.1. syntyi pieni tyttö meidän perheen iloksi.

Mitat olivat 3280g ja 50cm. Laittelen tarkemman synnytyskertomuksen kunhan leikkaushaava sen verran paranee, että pystyy istua..

Kaikki on mennyt tosi ihanasti tähän asti.

t.AliinaK ja Maija-vauva 4pv

Vierailija
14/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aliinalle ja koko perheelle pienestä prinsessasta!!!

Nyt taidetaan sitten tehä sun perään se vauva- rynnäkkö, kun ei iisan vanavedessä päästy vielä=D

siru ja tiukasti mahassa viihtyvä tiiti..

Vierailija
15/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionea vaan pidetään nyt jännityksessä.. kauheesti tsemppiä ja KUNNON suppareita sinne! :)))

Aliina - IHANIA VAUVAUUTISIA! HIRMU ISOT ONNITTELUT PRINSESSASTA!!! :))) Ihanaa vauva-aikaa teille ja tulehan kirjoittamaan synnytyskertomus sitten kun jaksat.

Mammis

Vierailija
16/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Tuhannesti onnea Aliinalle ja miehelle pienestä prinsessasta!!! =)

t. odotteleva ja pitkästynyt poppis

Vierailija
17/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliinalle ja miehellesi sydämelliset onnittelut tyttären syntymän johdosta! Kaikkea hyvää koko teidän perheelle.

Ja voi miten moni on saavuttanut tai juuri saavuttamassa " eräpäivän" . Kunnollisia suppareita ja mahdollisimman mukavaa oloa.

Minun lomailu jatkuu mukavissa merkeissä. Yksi ystävä kävi kyläilemässä tänään ja käväsin myös vauvatarvikekirpparilla. Löysin sieltä kivan äitiyspaidan itselleni. =) Nyt siirryn noiden vaatekassien äärelle ja alan vähän lajittelemaan pyykkäystä varten vauvelin saamia vaatteita, lakanoita yms.

Kaunista talvista viikkoa jokaiselle teistä!

t. iida-linnea 27+0 !!!

Vierailija
18/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En illalla enää jaksanut tulla käymään, ja nytkin jää kommentointi toiseen hetkeen.

Eilen siis kävin siellä testeissä ja sen jälkeen juttelin lääkärin kanssa. Parvorokko on kuulemma muuten vaaraton tauti, mutta tälle pienelle joka vielä mahassa viihtyy, se on hengen vaarallinen. Rokko vaikuttaa sikiön punasolujen tuotantoon mikä johtaa anemiaan ja sikiöpöhöön. Voi aiheuttaa myös yllättävän keuhkojen tai sydämen toiminnan loppumisen. Jos testeissä näkyy, ettei mulla ole vasta-aineita kyseiseen rokkoon tulee automaattisesti käsky lähteä loppuajaksi sairaalan. Viikon tai kahden päästä otetaan uudet testit ja jos ne poikkeaa ensimmäisistä, synnytys käynnistetään. Pikkasen pelottaa mut nyt täytyy vaan maanantaihin asti odotella testien tuloksia.

Sinäänsä mulla on helppo tilanne kun niin lopussa jo mennään, mutta tämän sairastuneen lapsen isän uusi vaimo on myös raskaana ja laskettu aika vasta heinäkuussa. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin.

Huomenna on neuvola eli jos en illalla jaksa/pysty enää koneella istua, niin neuvolan jälkeen sit viimeistään.

Henna & Iivari, 35+5

Vierailija
19/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla on kaikki ok eli olet sairastanut parvorokon. Pidä meidät ajantasalla jos käykin niin, että joudut sairaalaan lähtemään.

Jaksamista ja kärsivällisyyttä kun tuloksia odottelet...

Lämpimin ajatuksin iida-linnea

Vierailija
20/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Aliinalle ja tuoreelle isälle tyttärestä!

Jokohan muutkin loppupään enskavauvat alkaisivat syntymään...

Hennalle. Toivottavasti kaikki olisi masussa hyvin. Jaksamisia odotteluun!

-Hermione