Kävin tutun luon kylässä ja hän säilyttää kahvia, kananmunia, kurkkua, tomaattia huoneenlämmössä!
Kommentit (29)
Taasko aloitat typerän lässytyksesi, pösilö.
Niin minäkin säilytän, koska käytän ne pian. Jos tulee isompi tomaattisato, pakastan ne ja ison kurkkusadon säilön. En osta koska niin paljoa kahvia tai kananmunia etteikö huoneenlämmössä säilyisi.
Vierailija kirjoitti:
Tomaatti ei kuulu jääkaappiin.
Mitäs tuokin sulle kuuluu? Pidä omasi missä haluat.
Ei kuulu. Tomaatit on parhaita huoneenlämmössä. Ne säilytetään kaupassakin siellä.
Ainoana tuosta listaltasi säilytän kananmunia jääkaapissa, muut aina lämpimässä. Munatkin sen takia, että jääkaapissa ne on paremmassa turvassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Tomaatit on parhaita huoneenlämmössä. Ne säilytetään kaupassakin siellä.
Kaupassa on paljon viileämpää kuin asunnossa, tomaatit menee ihan vetisiksi ja löysiksi huoneenlämmössä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa on paljon viileämpää kuin asunnossa, tomaatit menee ihan vetisiksi ja löysiksi huoneenlämmössä
Ap
Riippuu huoneenlämmöstä. Ei ne parissa päivässä miksikään mene.
Sata vuotta olen juonut kahvia ja ikinä en ole kahvipakettia jääkaapissa säilyttänyt.
Kannattaa maistaa huoneenlämpöistä tomaattia. En syö jääkaappikylmää, yök.
Pidän kurkut ja kananmunat jääkaapissa, mutta varmaan kurkkukin voisi ihan hyvin olla huoneenlämmössä. Ja kananmunat säilyy hyvin jonkin aikaa, mutta minulla pienikin paketti kestää yleensä niin kauan että viileä tuntuu paremmalta idealta.
Jääkaappihullun uusi avaus, taas yhden kerran. Vouhkaus niistä elintarvikkeista, jotka säilyvät parempina nimenomaan huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä kuuluu. Aina olen säilyttänyt ne jääkaapissa. Muutamaa tuntia ennen syömistä annan olla tasoittumassa huoneenlämmössä, etteivät ole liian kylmiä. Jos säilyttää huoneenlämmössä, niin nahistuvat pilalle liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta olen juonut kahvia ja ikinä en ole kahvipakettia jääkaapissa säilyttänyt.
Jos juot kahvia vain harvoin, voit säilyttää tiiviisti suljettua kahvipakettia jääkaapissa. Näin se säilyy pidempään tuoreena. Hyvä peukalosääntö on, että jos säilytät avattua kahvipakettia yli viikon, silloin se kannattaa säilyttää jääkaapissa.
Ap
Kananmunat säilyvät hyvin melkein missä tahansa lämpötilassa, kunhan lämpötila ei kovasti vaihtele säilytyksen aikana, eikä kananmunia heilutella (jääkaapin ovessa ei säily).
Muiden aloituksessa mainittujen osalta on lähinnä makuasia, missä säilyttää.
Itse tykkään kylmistä tomaateista, mutta en paheksu sitä, että jotkut säilyttävät omia tomaattejaan huoneenlämmössä.
Jos säilyttää tuorekurkkua jääkaapissa, pitää olla tarkkana, ettei se osu takaseinässä olevaan jäähdytyselementtiin, koska silloin kurkku menee liian kylmäksi ja vetistyy.
-100000/5