Synnytys ei olisi naisille niin kivualiasta, jos vauvoilla olisi suipommat päät
Olette kuulleet luomiskertomuksen. Vasta lankeemisen jälkeen tuli synnytys kivuliaaksi. Olette kuulleet myös isopäisistä alieneista, ja suippokalloisista heimoista. Selväähän se on, ihmisen päätä ei tarkoitettu alunperin näin isoksi eikä pallomaiseksi.
Kommentit (33)
Miten kerrot, ettet ole synnyttänyt, kertomatta, ettet ole synnyttänyt.
Ihan alkuun voin lohduttaa sua tiedolla, että vauvan pää itse asiassa on suippo. Vauvan pään luusto on joustava ja se pusertuu synnytyskanavassa ihan eri muotoon. Se ei ole pallo. Vastasyntyneellä on kallossa ns. aukileet, jotka luutuvat vasta myöhemmin kiinni.
No tota mulla se synnytyksen kivuliain osuus oli ihan muu kuin pään ulos tulo. Oikeastaan se oli se helpoin osuus se itse ponnistusvaihe.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ihmiset muni aiemmin. Se se vasta kätevää olisikin.
Joissakin naisissa on kieltämättä havaittavissa vielä nykyäänkin kanamaista olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mutta Osaatko ajatella, mitä tapahtuisi synnytyksissä, jos olisi pienempi pää? Kannattaa miettiä mitä toivoo.
En osaa, valista minua?
Kyllä se avautumisvaihe on se mikä on kivulias, mua ei ainakaan sattunut yhtään se kun vauva tuli ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ihmiset muni aiemmin. Se se vasta kätevää olisikin.
Joissakin naisissa on kieltämättä havaittavissa vielä nykyäänkin kanamaista olemusta.
Jaa? Mä menin ajatuksissani sinne dinosaurusten ja hirmuliskojen aikaan. Nekin muni.
Niin että luiskaotsaisia demarin perkeleitä pitäisi saada lisää?????? Entisetkin jo vituttavat niin lujasti!
Ajatelkaa karhueläimiä (kaikki karhulajit ja pandat), miten pienen pieniä poikasia ne saavat. Karhu on iso eläin ja sen pentu ei ole edes kissanpennun kokoinen. Eikä niille pentujakaan kerralla tule kuin 1 - 3. Lienee niillä kohtuullisen helppo tiineys ja synnytys.
Haluan aina pallopään, joten suippo ei käy. Sori siitä. Tulin tosin keisarinleikkauksella suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mutta Osaatko ajatella, mitä tapahtuisi synnytyksissä, jos olisi pienempi pää? Kannattaa miettiä mitä toivoo.
En osaa, valista minua?
Valistan sen verran, että pään kuuluu olla isompi kuin vatsan tai ongelmia on luvassa... Tosin lihavuuden myötä tämä ongelma on lisääntymässä jo muutenkin.
Eihän ihmiset olleet synnyttäneet ennen syntiinlankeemusta. Jumala se vaan näppärästi loi Aatamin maan tomusta ja Eevan sitten kumppaniksi Aatamille tämän kylkiluusta. Aatteles, kuinka kivutonta se olisikaan. Naiselle siis. Miestä toi kylkiluun poistattaminen saattais hiukan kirpaista, ainakin ilman puudutusta.
Se ei se pään koko ole se pointti. Se kohdunsuun avautumisvaihe on se kivulias aika synnytystä. Sitten kun se on kokonaan auki, kudokset joustavat ja antavat periksi. Tämäkin aloitus oli selvästi miehen tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei se pään koko ole se pointti. Se kohdunsuun avautumisvaihe on se kivulias aika synnytystä. Sitten kun se on kokonaan auki, kudokset joustavat ja antavat periksi. Tämäkin aloitus oli selvästi miehen tekemä.
Jep, itse synnytin täysin ilman kipulääkitystä kun en ehtinyt sairaalaan ajoissa että olisin sitä saanut. Se avautumisen kipu oli ihan helvettiä. Kun tuli aika ponnistaa kaikki kipu hävisi tuli kova paineen tunne (eti asia kuin kipu)ja se tuntui vain todella kovalta treeniltä.
Ajatelkaas jos kaikki olisimme sellaisia porkkananmuotoisia huppupäisiä... Eiks ole ihan joku 'ryhmäkin' sellaisia ja niillä kaikilla mustat hupparit ja silmiäkään ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa karhueläimiä (kaikki karhulajit ja pandat), miten pienen pieniä poikasia ne saavat. Karhu on iso eläin ja sen pentu ei ole edes kissanpennun kokoinen. Eikä niille pentujakaan kerralla tule kuin 1 - 3. Lienee niillä kohtuullisen helppo tiineys ja synnytys.
Sialla on myös kätevän kokoiset ja muotoiset poikaset, sellaisia helposti ulos plumpsahtavia sileitä pötkylöitä.
Jos vauva ei synny äidin voimilla niin imukupillahan se sieltä vedetään. Silloinhan niitä isänalkuja kerätään lattian pinnasta... Mun mies ei pyörtynyt, koska sanoin, että uskallakin...
Vierailija kirjoitti:
Jos vauva ei synny äidin voimilla niin imukupillahan se sieltä vedetään. Silloinhan niitä isänalkuja kerätään lattian pinnasta... Mun mies ei pyörtynyt, koska sanoin, että uskallakin...
XD