Onko liikunta oikeasti paras lääke masennukseen?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se paranna sairautta. Mä paranin kun masennuksen aiheuttajat poistuivat.
Masennus ei ole sairaus mutta toki joskus sairausloman aihe kyllä kuten flunssakin. Ihminen ei ole sairas jos hän on masentunut.
WTF 😳?? Asiantuntija liikkeellä??
Kevyt liikunta on tietysti hyväksi, jos siihen pystyy. Mutta hiukankin kovempi rasitus on lisästressiä, joka voi pahentaa tilaa. Saattaa tulla uusia oireita, kuten unettomuutta. Masennus on sairaus, joka rasittaa kehoa jo muuten. Sairaus ei parane liikunnalla, vaan liittyy elämän murheellisiin vaiheisiin ja sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmiin, kyvyttömyyteen elää omien arvojensa mukaan, luontosuhteen huonouteen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei ole sairaus mutta toki joskus sairausloman aihe kyllä kuten flunssakin. Ihminen ei ole sairas jos hän on masentunut.
Voi viddu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, miksi masentunut olisi sairas ihminen?
Lievässä masennustilassa oireet haittaavat vain hieman ammatillista tai sosiaalista toimintaa tai ihmissuhteita Lievä masennustila heikentää työkykyä varsinkin henkisesti vaativissa ammateissa, mutta esimerkiksi osa-aikainen työ saattaa onnistua.
Keskivaikea masennustila voi tehdä ihmisen työkyvyttömäksi säännölliseen ansiotyöhön ja tavallinen arkinen suoriutuminen heikentyy. Vaikeassa muodossa oireita on runsaasti ja ne haittaavat merkittävästi kaikkia elämän osa-alueita.
Vakavissa masennustiloissa arkielämässä selviytyminenkin on uhattuna ja joskus joudutaan turvautumaan sairaalahoitoon.
Voitte te olla sairaita jos haluatte mutta ihmettelen lähinnä miksi te haluatte olla sairaita väkisin? Eikös se ole outoa ja kummallista? Sairasta haluta olla sairas ihminen.
Riippuu varmasti myös siitä, onko kyseessä esimerkiksi vaikea vai lievä masennus.
Silloin kun itse sairastin vaikeaa masennusta, jos olisin saanut itseni liikkeelle, niin olisin todennäköisemmin hypännyt junan alle kuin lähtenyt lenkille. Ei siinä mielentilassa paljoa liikuntaa mietitty, kun ei olisi edes jaksanut olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa ainakin ahdistukseen, vaikeaankin. Ongelma on siinä että saa itsensä liikkumaan.
Ei auta kaikilla ahdistukseen. Ihminen voi ahdistuneena juosta 10 kilometriä ja olla ahdistunut edelleen. Liikkuminen voi myös ylläpitää ahdistunutta ylivireyttä.
Käänny Jumalan puoleen Hän auttaa kyllä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, miksi masentunut olisi sairas ihminen?
Oletko parempi asiantuntija kuin lääkäri?😳
Täällä osa leikkii nettilääkäriä jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Voitte te olla sairaita jos haluatte mutta ihmettelen lähinnä miksi te haluatte olla sairaita väkisin? Eikös se ole outoa ja kummallista? Sairasta haluta olla sairas ihminen.
Kommentissasi ei ole mitään sanottavaa keskusteluun. Kommenttisi sisältö on vain lyhyt maininta siitä mitä sinä oletat, ilman todellisuuspohjaa sekä ilman perusteluja erikoisen oletuksesi pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kirjoitin että olen parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentissasi ei ole mitään sanottavaa keskusteluun. Kommenttisi sisältö on vain lyhyt maininta siitä mitä sinä oletat, ilman todellisuuspohjaa sekä ilman perusteluja erikoisen oletuksesi pohjalle.
Tämä tyyppi nyt sattuu tietämään KAIKEN 😳
Kunnon pano aamuin illoin on parasta hyötyliikuntaa. Pitää panna vain kunnolla otsa hiessä, niin kyllä masennuskin katoaa.