Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon parveke menee ihan hukkaan

Vierailija
01.05.2024 |

Siellä ei voi olla kuin maksimissaan 10 minuuttia kunnes naapurin ketjupolttaja tulee savustamaan. En tajua miksei parveketupakointia voida oikeasti jo yleisesti kieltää.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään vaan tupakkaa. Täällä joku pössyttelee satunnaisesti muutakin.

Vierailija
42/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa tähän joku ratkaisu olemassa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Omakotitalo

En halua asua omakotitalossa, kun en halua tehdä pihatöitä sekuntiakaan elämässäni eikä mulla ole sellaiseen rahaakaan.

Ap

🤣 et taida ymmärtää että yhtiövastikkeesi hinnalla saat ok taloon, ruohonleikkaajan ja lumen luojan ja rahaa jää säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne parvekelasit pitää tupakoitsijan pitää kunnolla auki silloin, kun tupakoi parvekkeella muuten savu ja hajut kulkeutuvat muille parvekkeille ja myös muihin asuntoihin. Ihmettelen suuresti, että joissakin taloyhtiöissä ei ole vieläkään kielletty edes sisätiloissa tupakointia, eikö kerrostaloja koskevat paloturvallisuusmäräyksetkään ulotu sisätiloissa tupakointiin? Vielä sitäkin harrastetaan, että poltetaan sisällä liesituulettimen alla. 

Vierailija
44/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi tuntuu vaikuttavan aivotoimintaan tyhmentävästi. Mielestäni kaikki tupakoitsijat voisi viedä saunan taakse ja lopettaa. 

Vierailija
45/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään vaan tupakkaa. Täällä joku pössyttelee satunnaisesti muutakin.

Tupakka tai muu poltettava, ihan sama se on hajun kannalta. Eivät tupakoijat ole yhtään sen halutumpia naapureita kuin viihdepössyttelijät, oikeastaan vielä vähemmän, koska suuri osa tupakoijista käy röökillä ainakin puoli tusinaa kertaa päivässä.

Vierailija
46/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä todella ärsyttävää. Minua usein harmittaa, kun nykyisessä asunnossa ei ole parveketta. Ajattelen sitten, että eipähän tarvitse olla tupakansavussa.

On teillä ongelmat. Mietin ulkona röökatessa että ei ole asukkailla mukavaa jotka asuvat röökipaikan kohdalla siinä yläpuolella juurikin. Omapa on valinta sitten muuttaa siihen asumaan. Koirat voisi kusettaa muualle kuin rapun eteen.

Tämä tilanne meillä. Ei parveketta, mutta pihan puoleinen ulko-ovi suoraan alapuolella, asunto tokassa kerroksessa. Siinä kun käyvät röökillä heti oven edessä, niin kyllä tulee savut sisään ihan samalla tavalla, kuin tulisi viereiseltä parvekkeelta. Ikkunoita on tullut heiteltyä kiukkuisena kiinni kerran jos toisenkin. Huomaavainen röökinpolttaja menisi tietysti vähän pidemmälle, kuin suoraa toisten ikkunoiden alle. 

Ja sanokaa nyt vielä, että röökinpoöttajilla on oikeus.. Kyllä kai meillä savuttomilla, jotka emme röökinsavusta tykkää, on myös oikeuksia.

Vierailija
47/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua asua omakotitalossa, kun en halua tehdä pihatöitä sekuntiakaan elämässäni eikä mulla ole sellaiseen rahaakaan.

Ap

No älä sitten valita, kun vaihtoehto ei kelpaa. Pitää olla valmis tekemään ratkaisuja, jos on joku ongelma.

Vierailija
48/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun tupakoin nuorempana, ei sitä todellakaan tullut ajatelleeksi, miten kamalaa se tupakoimattomalle on hengitellä passiivisena sitä sieltä sun täältä. Kaverien kanssa kävellessä vaan tuprutti menemään! Nyt kun olen ollut 10 vuotta ilman, en todellakaan tiedä miksi minun pitäisi kenenkään muista savuista kärsiä.

Tupakointi ei ole mikään erityisoikeus elämässä?

Kerrostaloasuessa on oikeus asua siinä laatikossaan, mutta ei tunkea omaa huonoa tapaansa toisten koteihin. Ei voinut tuulettaa, ei istua kesällä pihalla. Ei muitakaan koukuttavia aineita tarvii vetää niin että kyllä ne muut väistää!  Minäminäminä. Bussikatoksista on absurdia pyytää aikuisia ihmisiä siirtyymään kauemmas tupakoimaan. 

Vierailija
49/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepulis. Onhan parvekeröökaaminen aivan hanurista. Taloyhtiöiden pihoilla tulisikin olla merkattu paikka, jos haluaa haistatella kanssa-asujilleen.

Sama ongelma ilmenee usein, kun haluaa tuulettaa/viilentää asuntoa jossa ei ole ilmalämpöpumppua tms tehokasta ilmanvaihtoa. Kohta koko kämppä haisee röökille.

Itse laitoin kerran tuhdit kananpaskat parvekekasveilleni, kun toi röökin vetäminen alkoi risomaan. Sainpahan haistattaa takaisin.

Vierailija
50/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä savuttomilla on ihan samat oikeudet kuin tupakoitsijoillakin. Saamme asua ihan missä haluamme.

Vierailija
51/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Vieressä asuva säilyttää vieläpä roskiksia parvekkeella koska ei jaksa viedä niitä heti. Kesähelteillä tosi kiva

Vierailija
52/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No älä sitten valita, kun vaihtoehto ei kelpaa. Pitää olla valmis tekemään ratkaisuja, jos on joku ongelma.

En ole Ap, mutta vastaan tähän että savuttomalla on hitto vie oikeus asua kerrostalossa ilman, että joutuu kämpässään hengittämään röökin savus. Ratkaisu on tupakointikielto parvekkeella ja merkitty tupakointipaikka, joka ei sijaitse heti ulko-oven edessä. 

Vierailija
53/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun parveketupakointi kielletään,alkaa valitus öisestä rapussa liikkumisesta ja natsoista maassa (jotkut ei vaan näe tuhkakuppia vaikka sillä lyötäisiin naamaan) ja siitä  siitä miten savut kulkeutuu hiekkalaatikolle missä lapset leikkii.

Vierailija
54/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa ja mellä on erillinen pyykkitupa/kuivatushuone. Tupakkapaikka tehtiin tämän viereen,tuotii maahan upotettu tuhkis ja portailla voi kätevästi istua. Nyt vaan sitten joutuu kuuntelemaan naapurin itkua että hänen pyykkinsä haisee tupakalta kun käveli ohitse.. pitääkö ne pyykit hakea JUST silloin kun näkee,että joku on tupakalla? Savu kuitenkin haihtuu äkkiä.

Vierailija
55/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun parveketupakointi kielletään,alkaa valitus öisestä rapussa liikkumisesta ja natsoista maassa (jotkut ei vaan näe tuhkakuppia vaikka sillä lyötäisiin naamaan) ja siitä  siitä miten savut kulkeutuu hiekkalaatikolle missä lapset leikkii.

No rapussahan voi liikkua hiljaa, paiskomatta ovia ja kailottamatta rappukäytävässä. Itse ainakin nukun pääsääntöisesti öisin, enkä taatusti valittaisi  huomaavaisista rapussa liikkujista. Ja mitä niihin natsoihin tulee, tupakkapaikkaan näkyvästi tuhkakuppi, kyllä nyt jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi kyetä oppimaan. Päiväkoti-ikäisethän ei kaiketi käy röökillä..

Vierailija
56/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootit tupakoi!

Vierailija
57/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne parvekelasit pitää tupakoitsijan pitää kunnolla auki silloin, kun tupakoi parvekkeella muuten savu ja hajut kulkeutuvat muille parvekkeille ja myös muihin asuntoihin. Ihmettelen suuresti, että joissakin taloyhtiöissä ei ole vieläkään kielletty edes sisätiloissa tupakointia, eikö kerrostaloja koskevat paloturvallisuusmäräyksetkään ulotu sisätiloissa tupakointiin? Vielä sitäkin harrastetaan, että poltetaan sisällä liesituulettimen alla. 

Tupakoista tehtiin itsesammuvia jo vuosikausia sitten paloturvallisuussyistä. Logiikkasi mukaan pitäisi sitten kieltää myös kynttilät, kaasuhellat. ruuanlaittotohot jne.

Vierailija
58/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alappa itse polttamaan, niin se naapurin tupakointi alkaa tuoksumaan hyvältä. Niin minä tein ja muutin sitten ok taloon ja siirryin vähän vahvempaan tupakkaan.

Vierailija
59/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kustannatko sinä ap:lle sen omakotitalon?

Vierailija
60/86 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alappa itse polttamaan, niin se naapurin tupakointi alkaa tuoksumaan hyvältä. Niin minä tein ja muutin sitten ok taloon ja siirryin vähän vahvempaan tupakkaan.

ja sen kasvatukseen. Tosin nyt olen tuon kasvatuksen ulkoistanut muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi