Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko koulussa hyvä kieliopissa?

Vierailija
23.01.2007 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkiin kysymyksiin en osaa vastata tuosta vaan, vaan joudun miettimään ja ottamaan selvää.

Vierailija
2/4 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisi kiinnostanut, mutta opettaja ei viitsinyt vaivautua " ei_niin_nopean_oppijan" opettamiseen.

Onneksi lähdin ulkomaille ja opin siellä kuukaudessa uuden kielen ja sen myötä aukeni mm. englannin kielioppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kielioppiasioita, enkä ymmärrä mitä hyötyä niistä on. Opettaja sanoi, etten voi koskaan oppia kieliä.

Äidinkieli on peruskoulusta 9, ammattikoulusta 5 ja kirjoitan parempaa tekstiä kuin äidinkielestä E:n kirjoittanut mieheni. On muuten mies samaa mieltä.

Englanti on myös kiitettävä, pystyn tekemään töitä englanninkielisessä ympäristössä.

Mutta, eihän ilman kielioppia pärjää...

Vierailija
4/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut kaikki osaamani kielet ilman kielioppia. Kuulen ja tiedän, milloin joku lause on oikein, mutta en osaisi lähteä erittelemään, jäsentelemään ja selittämään, miksi lause on oikein. Esim. mikä on verbi ja mikä substanttiivi ja miksi verbi on tuossa ja substanttiivi tuossa - mitä väliä? Kenelle niitä joutuu oikeassa elämässä selittelemään? Tärkeintä on, että osaa.

AP:n kysymykseen vastaan, että vielä yläasteella sain hyviä arvosanoja ja hallitsin kieliopin. Lukion maikka sen sijaan inhosi minua syvästi ja nolasi minut luokan edessä nauraessaan esseelleni jne. Numerot romahti ja omassa päässäni kaikki tieto meni ihan sekaisin.