Vappuaaton lakilliset! Minkälaiset paperit kirjoitit ja teitkö jotain niiden arvosanojen eteen?
Itse kirjoitin yhden E:n, kolme ämmää ja kaksi C:tä.
En lukenut mihinkään yhtään. En myöskään tehnyt koulun eteen lukiossa mitään. En oppinut opiskelemaan koskaan ja se kostautui vasta myöhemmin elämässä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Täysin höpöhöpöä nuo jutut, että mitään tekemättä kirjoitin älkää ja eetä. Ihan viisi päivää viikossa kävitte koulua.
Tottakai on tehty, ei taida lukiota saada suotitettua jos ei ole koulussa paikalla. Itse kirjoitin sen pitkän matikan E:n. Lukulomalla en sitä lukenut. Läksyt aloin tekemään viimeisenä vuonna, muuten yritin äkkiä välkällä ennen tuntia raapia ne kasaan ja usein laskin tehtävää suoraan taululle kun nakki napsahti värkätä kotiläksyjä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LEEMM. Varsinkin fysiikan ällän ja pitkän matikan een eteen tein kovasti töitä. En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät lukioon mutta sitten eivät tee hommia.
Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lukio mun aikana, amikseen en todellakaan halunnut.
Eikö vaihtoehtona ollut ahkera opiskelu?
Ja kyllä se ammattikoulukin oli vaihtoehto.
LLEMMC. Laudaturit tulivat pitkästä ja keskipitkästä kielestä eivätkä vaatineet suuresti työtä, muutenkaan en hirveästi tehnyt muuta kuin kävin tunneilla ja tein kotitehtävät.
Otin paljon syventäviä kursseja ja myös kursseja oman oppilaitokseni ulkopuolelta yksinkertaisesti siksi, koska oli niin paljon kaikkea kiinnostavaa - harkitsin jopa opintojen venyttämistä neljään vuoteen, jotta olisin ehtinyt käydä kaikki haluamani kurssit. Kirjoitin lopulta ihan ajallaan ja suoritin lähemmäs 100 kurssia pakollisen 75 sijaan.
Keskivertopaperit, mutta aika paljon luin kyllä kokeisiin ja yritin kyllä täysillä. Kolme E:tä, kaksi M ja yksi C.
Siitä on jo yli 20 vuotta kun kirjoitin, niin en enää muista. Liekö koko yo-todistus enää tallessakaan. On tullut konmaritettua kaikkea turhaa paperia pois.
Kirjoitin 2xM, 2xC ja 1xB. Kyllä äly riittää paljon parempaan, mutta mielenterveysongelmat vaivasivat niin pahasti ettei keskittyminen tai jaksaminen ollut mitään kovin hyvää. Toki menin sitten pääsykokeella yliopistoon että sikäli hyvin kävi.
6L, en lukenut, oli erittäin vahvat pohjatiedot
Enkku, ruotsi, saksa ja äikkä L, reaali M. Yleisarvosana L. Tykkäsin kielistä, ne tuntui helpoilta, myöhempikin opiskelu suuntautui kieliin. Olisi kiva vielä osata joskus vähän italiaa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin höpöhöpöä nuo jutut, että mitään tekemättä kirjoitin älkää ja eetä. Ihan viisi päivää viikossa kävitte koulua.
Niillä on varmasti valokuvamuisti tai vastaavaa. Ei silloin tarvi mitään lukea.
M paprut. En tehnyt muuta kun koulussa kaikki
Illat meni hegaillessa. Opin mitä opin tunneilla
Yo 86
Vuonna -95 C:n paperit. Sen jälkeen intti (olen nainen), vuosi Norjassa töissä, datanomiopintoja, jotka jäi tylsyyden vuoksi kesken, kouluttautuminen ja työskentely vartijana/sukaemäntänä, siitä aulaemännäksi It-alan firmaan ja nyt 24v myöhemmin vedän asiantuntijayksikköä Ict-alalla. Valtiollakin olin töissä päällikkötasolla. Eipä noita papereita ole kukaan koskaan sen kummemmin tutkinut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LEEMM. Varsinkin fysiikan ällän ja pitkän matikan een eteen tein kovasti töitä. En ymmärrä ihmisiä, jotka menevät lukioon mutta sitten eivät tee hommia.
Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lukio mun aikana, amikseen en todellakaan halunnut.
Eikö vaihtoehtona ollut ahkera opiskelu?
Ja kyllä se ammattikoulukin oli vaihtoehto.
No varmaan sopiva sitten sinulle. Ei lukiossakaan ole mikään pänttäämispakko, toiset vaan ovat lahjakkaampia.
6xL 50 vuotta sitten. Matikan opiskeluun keskityin.
Tällaiset ketjut vetää puoleensa aina lähes pelkästään niitä L:n tai vähintäänkin E:n ylioppilaita, vaikka kirjoitukset ois ollut kymmeniä vuosia sitten. Elämän suurin saavutusko?
LLLLM
Lääkäri musta sit lopulta tuli, vaikka fysiikka ois kiinnostanut enemmän.
3xL (ruotsi, saksa, reaali), 2xM (englanti, äikkä), 1 A (matikka). Kirjoitin aikaan ennen E:tä ja kun reaali oli vielä yksi aine. Luin kyllä kirjoituksiin sen lukuloman ajan, muuten lukio meni vähän juhliessa. Kielet olleet mulle helppoja aina, mutta matikka hädin tuskin lyhyestä matikasta läpi. Yliopistotutkinnon kuitenkin suoritin.
Kertokaapa muutkin usein ällien ylioppilaat että mitä teistä sitten tuli? Kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on tehty, ei taida lukiota saada suotitettua jos ei ole koulussa paikalla. Itse kirjoitin sen pitkän matikan E:n. Lukulomalla en sitä lukenut. Läksyt aloin tekemään viimeisenä vuonna, muuten yritin äkkiä välkällä ennen tuntia raapia ne kasaan ja usein laskin tehtävää suoraan taululle kun nakki napsahti värkätä kotiläksyjä sinne.
Minulla oli sama taktiikka, ei vaan napannut lukeminen, yleisarvosana M. Jonkun aikaa mietin että kävisin uusimassa mutta annoin olla sitten, ei niillä lukion papereilla ole ollut mitään merkitystä työelämässä. Opiskellut olen työn ohella myöhemmin ja edennyt urallani oikein kivaan tahtiin.
5L+M
Luin aika lailla, varsinkin kielissä.