Hetket, jolloin olet ollut onnellinen suomalaisena? Lordi? Anne Pohtamo? Mm 1995?
Hetket, jolloin olet ollut onnellinen suomalaisena?
Oma lista:
Lordi voitti euroviisut v. 2006
Suomi pääsi jalkapallon em-kisoihin 2021
Suomi voitti jääkiekon mm-kultaa 1995
Anne Pohtamo miss Universumiksi vuonna 1975
Kommentit (28)
Kyllähän se on MM '95 ja Lordi '06.
1. Maatessani laiturilla mökillä
2. Saunassa
3. Jouluna
4. Juhannuksena
5. Lumisateessa
6. Kolilla
7. Laulaessani "ei vettä, rantaa rakkaampaa, kuin kotimaa tää pohjoinen"
Rakas, ihana Suomi <3
Paras oli kesämökin laiturilla nättinä kesäpäivänä muna kovana kun muija imaisi syvälle kurkkuun. Samalla yritin juoda kylmää olutta mutta ei pystynyt kun teki niin hyvää. Vasta lauettuani imaisin kaljan kitusiin ja kävin uimassa.
Persujen jytky 2011 ja Teuvon pääsy eduskuntaan.
Saan kicksejä kun näen Lauri Markkasen pelaavan.
Käärijä laulamassa monituhatpäiselle Euroviisuyleisölle, joka innosta hyppien lauloi mukana suomenkielistä tekstiä, oli aika kiva tunne.
Esim. Iivo Niskanen olympiakulta.
90-luku oli taikaa lamasta huolimatta. Satuin syntymään perheeseen, jossa töitä oli, koska tietyt työt pitää silti tehdä ja siksi ei tullut potkuja.
Sanoisin että 2000-luku on pimeää aikakautta tähän asti. Ihmisistä tehdään koneita, tunteettomia, suorittavia, elämättömiä orjia pienen vähemmistön hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.
Se hetki kun lentokoneen pyörät irtoaa kiitoradasta Helsinki-Vantaalla.
Mm-95 oli kyllä hetki jolloin leijuttiin pari viikkoa ilmassa. Matti Nykäsen voitot ovat myös jääneet mieleen, kuten sen aikaiset hiihtäjänaiset.
Jääkiekon MM 1995, elämäni hymyili silloin muutenkin kirkkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kääriä!
Kuka/mikä se on?
Mitä mä just luin? Eiväthän nuo varmasti liity ap:hen millään tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Paras oli kesämökin laiturilla nättinä kesäpäivänä... imaisin kaljan kitusiin ja kävin uimassa.
Luuletko olevasi jotenkin hauska?
Vierailija kirjoitti:
Käärijä laulamassa monituhatpäiselle Euroviisuyleisölle, joka innosta hyppien lauloi mukana suomenkielistä tekstiä, oli aika kiva tunne.
Ja varsinkin silloin kun tajusin että se koko yleisö halusi Käärijän voittavan. Cha Cha Cha ja Käärijä-huudot raikuvat. Oli mulle paras viisuhetki ikinä ja päihitti jopa Lordin vuoden.
Katsellaan taas 11.5. minkälaisen vastaanoton Kärtsäri saa esiintyessään viisufinaalissa Ruotsissa. Itse manifestoin voittaja-huutoja yleisöltä. 💚
Olen onnellinen ja ylpeä suomalaisuudestani lähes päivittäin.
T. Ulkosuomalainen
Viren Montreal ja Takalo Innsbruck 1976