Mitä sana "vappu" tuo ensimmäisenä mieleesi?
Minulla se tuo vanhanaikaisen vappupallon puristelusta kuuluvan äänen, sellaisen erikoisen narinan. Mites muilla?
Kommentit (76)
Duunari, siis itsekin, vetää kaljaa ja ölisee joutavia.
"Enemmän lukeneet" kantaa Kaivariin satoja kiintokuutioita sontaa.
Ja sitä taas taivastellaan torstaina iltapäivälehtien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Siman joka on samanväristä kuin vesi tulvivassa ojassa
Johon moni on kussut.
Ylipainoisen humalaisen oksentelevan naisen joka oksennuksen jälkeen sanoo , "anhha pushu". "miksh eth anha?" Byääääääähhhhh shäää eth rhakssta mua yhtääää mä otan nääh kenghät nyth poish..
Vierailija kirjoitti:
Duunari, siis itsekin, vetää kaljaa ja ölisee joutavia.
"Enemmän lukeneet" kantaa Kaivariin satoja kiintokuutioita sontaa.
Ja sitä taas taivastellaan torstaina iltapäivälehtien toimesta.
Ne on melko sottaisia ne helsingin asukkaat. Turussa ja Tampereella osaavat käyttäytyä fiksummin eivätkä elä kuin siat pellossa.
Vapputorin, kauhea tungos, vappupalloja, lakritsia, rihkamakoruja, jotain pullosta pursotettavaa sotkua, serpentiinit...
Tapiola Espoossa, 3 pulloa lonkeroa, Vallarit. Olin 15, paras vappu ikinä!
Vappu-sanasta tulee ensmmäisenä mieleen värikkyys. Mutta tylsyys olisi osuvampi sana vapulle. Kaikista niistä väreistä huolimatta. Koska itse vappu on juhlana tosi tylsä. Jo se vapun tausta on niin vanhanaikainen ja tylsä, miksi sitä vietetään. Siis joku työläisten juhlapäivä. 🙄
Kuten kaikki muutkin juhlat Suomessa, niin tekosyy juoda jälleen alkoholia.
Vanhanaikainen valkoinen tyroksi kelluke veden pinnalla pitämässä katiskaa. Voipi olla vähän kellertynyt.
40-50 luvun vaihteessa pikkutyttönä idolini oli naapurimme Kantasen Vappu. Liekö vielä elossa.Sain oikein silmäumpinuken ja hän oli tietysti Vappu. Vappu-sanasta tulee mieleen aina nämä kaksi Vappua.
"vappu..." lehti. Vanhalle ja tuoreelle viinalle haiseva kommareiden vappumarssi. Kolea sää.
Kevät ollut ajoissa niin maalla ollut sonnanajon juhlapäivä.