Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20h vk töitä elääkö sillä

Vierailija
30.04.2024 |

Asun tuppukylässä jossa kokoaikasia töitä vaikea saada. Minulle tarjottiin 20h vk töitä. Elääkö sillä? Onko muita jotka työskentelee vain osa-aikaisesti?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elä. Pitää olla useampi osa-aikainen.

Vierailija
2/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuntipalkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kerro mitään menoistasi tai mitä tuosta työstä maksetaan.

Vierailija
4/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuloista ja menoista.

Vierailija
5/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisit töitä, kun eläisit hyvin ilmankin?

Vierailija
6/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12€/h

Vierailija
7/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että omalla palkallani saisi vähän alle tonnin kuukaudessa sillä tuntimäärällä bruttona. Asumistuen kanssa sillä tuntimäärällä ehkä elää, mutta aika vaatimatonta elämää. Ilman asumistukea ei siis eläisi.

Mutta kannattaa kyllä ottaa se vastaan, ettei tarvi monista osa-aikaisista töistä koota elantoansa. Kun siihen löytää vaikka satunnaistakin osa-aikatyötä aika ajoin rinnalle, pärjää jo paremmin.

Vierailija
8/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa vastaan jo siitä syystä, ettei CV:ssä ole pitkiä työttömyysjaksoja.

Vierailija
9/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tai kolme vakituista osa-aikatyötä 20h/vk rinnalla olisi ihan hullumaista rumbaa. Kannattaa ottaa se yksi vakituinen työ ja sen lisäksi tehdä vaikka sijaisuuksia tai muita lyhyitä määraikaisuuksia sen vakipaikan ohessa.

Vierailija
10/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti tuntipalkasta ja menoista. Palkkani on nyt reilut 6000€/kk (37€/h), josta jää käteen 4000€/kk. Eläisin oikein hyvin 2000€/kk netolla, kun lainat on maksettu ja saan vielä pääomatuloja 1000€/kk. 

Jos olisin pienituloinen ja asuisin vuokralla, en pärjäisi. Tosin silloin varmaan saisin asumis- ja hyvällä lykyllä toimeentulotukea.

Vierailija
11/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa vastaan jo siitä syystä, ettei CV:ssä ole pitkiä työttömyysjaksoja.

Minulla on pitkiä jaksoja, kun en ole ollut töissä ja aina olen saanut tarvittaessa töitä.

Vierailija
12/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pärjännyt hyvin, mutta perheessä toinen aikuinen tekee kokopäivätöitä, 2 lasta.

Jos olisin lapseton sinkku niin pärjäisin varmaan silti ihan ok, koska pystyisin järjestämään asumisen ja kulkemisen toisin kuin nyt ja tarvitsisi elättää vain itsensä.

Vierailija
13/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pärjännyt hyvin, mutta perheessä toinen aikuinen tekee kokopäivätöitä, 2 lasta.

Jos olisin lapseton sinkku niin pärjäisin varmaan silti ihan ok, koska pystyisin järjestämään asumisen ja kulkemisen toisin kuin nyt ja tarvitsisi elättää vain itsensä.

Ai niin ja toki olen hakenut ja saanut lisäksi soviteltua päivärahaa.

Vierailija
14/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä töitä. Itse teen 30 h /vk ja saan minimissään 2000 e/kk käteen lisistä riippuen. Lähihoitaja. 

Vierailija
15/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä töitä. Itse teen 30 h /vk ja saan minimissään 2000 e/kk käteen lisistä riippuen. Lähihoitaja. 

Kokemuslisät?

Tuntipalkka?

Vierailija
16/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos ei juuri nyt olisi parempaakaan vaihtoehtoa. Olen niin tehnytkin, ja sitten saanut pikku hiljaa lisää töitä. 

Vierailija
17/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla ihan normaalia, ota vastaan, ole reipas, tunnollinen ja hyvä työntekijä, ota vastaan kaikki saikkupaikkausvuorot mitä tarjotaan. Itsellä tunnit ajoittain sitten niin isot ettei saa eikä tarvitse tukia lisäksi.

Vierailija
18/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kysyä Orpolta.

Vierailija
19/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla ihan normaalia, ota vastaan, ole reipas, tunnollinen ja hyvä työntekijä, ota vastaan kaikki saikkupaikkausvuorot mitä tarjotaan. Itsellä tunnit ajoittain sitten niin isot ettei saa eikä tarvitse tukia lisäksi.

Plus ne sopimustunnit saattaa hyvinkin nousta kun huomataan että on hyvä työntekijä josta kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
20/21 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Cv, Cv.....  Itselläni oli CV.ssä 30 vuoden aukot, mutta työllistyin silti heti, kun vaan laitin viestin työnantajalle. Mitään todistuksia ei kyselty, eikä sillä ollu mitään väliä mitä olin tehnyt tai ollut tekemättä ennen sitä. Toukokuussa tulee 3v täyteen tällä työnantajalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi