Tuli äsken riitaa, kun huomautin koiranulkoiluttajalle
Että siivoaisi koiransa kakat keskeltä katua.
Kyseinen ulkoiluttaja ei koskaan siivoa koiranpaskoja. Aiemmin en ole sanonut asiasta mutta nyt oli pakko puuttua kun paska tuli keskelle tietä ja jatkoivat matkaansa. Hän ulkoiluttaa aina samalla reitillä koiraansa, en siis ole stalkkeri vaan tunnistan jo hänet.
Nainen huusi että ei ole pussia eikä muutenkaan roskiksia, kun kaikki on viety pois! Hän ihan suuttui ja huusi vielä matkallaankin jotain mutten kuullut mitä.
Olinko ihan perseestä kun puutuin vai olisiko pitänyt olla luuseri joka ansaitseekin paskat?
Olenko seuraavan kerran turpa kiinni vai otanko paskan lapioon ja heitän sillä sitä koiranulkoiluttajaa?
T. Heikko itsetunto mut samalla rohkee ku uskalsin sanoa koiranpaskasta! Vai joku siltä väliltä? Outo?
Antakaa paukkua!
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmassa koiranpaska on niitä pienimpiä murheita.
Varsinkin kun Sipoonkorven kansallispuistosta löytyy IHMISTEN PASKAA!!!
Vajaamieliset ihmiset ovat eri asia, kuin välinpitämättömät koiran paskattajat. Tee sairaille ihmisille oma ketjusi. He tarvitsevat hoitoa, mutta koiriensa paskoilla muille haittaa aiheuttavat kunnon sanktiot ja koiran haltuunoton.
Joku kirjotti kyllä hyvin tuosta kakan maatumisesta. Eihän ne kakat mihinkään ehdi maatua, kun kymmeniä ellei satoja koiria tekee uutta päivittäin. Meilläkin menee tästä kotimme ohi suosittu ulkoilureitti. Koko ajan kulkee koiraa ohi ja paskat jätetään keskelle tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha hyväksi todettu keino koiranpaskan määrän vähentämiseksi ovat myrkkylihapullat.
Mahtavaa! Itsekin olen niin kyllästynyt koiriin, että seuraavaksi rupean kylvämään purkkaa penkereille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koira, joka kakkaa. On tosin niin fiksu, ettei ikinä tee sitä asfaltille vaan menee ruohikolle ja niin kauas tiestä kuin hihna antaa myöden. Jos olen ihmisten ilmoilla, korjaan pois. Jos keskellä metsäpolkua, annan olla. En mene kakkapusseineni koiran perässä pensaikkoon, jossa on mahdollisesti ötiköitä kuten punkkeja. Koiranihan ei tarpeitaan tee polulle, jossa ihminen voisi siihen astua.
Mullakin on fiksu koira, joka kakkaa pöhelikköön, ei koskaan kävelytielle. Enkä lähde pusikkoon kakkoja keräilemään, sinne ne paskoo muutkin eläimet, ketut, pupuset, oravat ym. metsän asukit.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lähivuosina keksitään joku uusi diagnoosi kahjoille koiranomistajille. Vähän aikaa sitten kuulin kun joukko vanhoja naisia jutteli keskenään ulkomailta tuoduista kulkukoiristaan ja olivat ihan innoissaan, miten niillä on "persoonallisuutta" kun koirat pelkäävät yksinolemista tai ovat muuten traumatisoituneita ja häiriintyneitä. Kuinka pihalla täytyy olla, että kuvittelee käytöshäiriön olevan sama asia kuin persoonallisuus.
Yksi naisista päti sillä, kun hänen kulkukoiransa oli erityisen hankala taluttaa. Ihan hullua ajattelua. Mitä vaikeampi ja arvaamattomampi kulkukoira hihnan päässä, sen tyytyväisempi nainen hihnan toisessa päässä kun voi kuvitella saavuttaneensa jotakin elämässään.
Saamme maksaa nyt koronan aiheuttaman koiravillityksen satoa. Kulkutaudin jälkeen näitä omistajansa hallitsemattomissa olevia räyhärakkeja on alkanut näkyä. Rescuekoirat pitäisi kieltää lailla. Kai se vihainen koira sitten antaa jollekin Marja-Liisalle voimantuntoa.
Joillekin ei pitäisi antaa koiraa ollenkaan. Minä sain haukut ensin koiralta, sitten emännältä, kun kommentoin koiran haukkujen jälkeen, että kannattaisi kouluttaa se koira kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Oot ap sankari. Hyvä kun sanoit.
Asun pääkaupunkiseudulla alueella jolla on paljon koiria, ja olen ihan viime vuosina alkanut inhoamaan yleisesti koiranomistajia, koska täällä näkee niin usein ylimielistä ja huonoa käytöstä vain sillä verukkeella, että hihnan päässä on koira. Muutamia kunnollisia koiranomistajia täälläkin toki on, joilla voi olla jopa monta mutta hyvin käyttäytyvää koiraa, mutta he ovat valitettavan harvassa.
Useat päästävät koiransa hihnassa hyppimään päin tai rähisemään jalkoihin, ja turhan monet yrittää tulla päin jopa juosten, kun ne tietää muiden jalankulkijoiden pelkäävän koiran purevan. Todella monella koira on pelkkänä statussymbolina, mitä inhoan jo periaatteessa, ja lisäksi ne on jättäneet koiransa kouluttamatta edes sen verran, että koira tietäisi mitä käytöstä siltä odotetaan. Sitten ne koirat on epävarmoja ja ahdistuneita räkyttäjiä. Viime aikoina on alkanut näkymään
Flexit ja liinat pitäisi kieltää lailla ja säätää hihnalle enimmäispituus. Vaikkapa 3 m.
Laitoin kerran lasinsiruja tonttini reunalle, kun siihen tuodaan urakalla koiria paskomaan. Illalla vasta hoksasin, kun unohdin koko asian, ja menin katsomaan tilannetta. Ja kas, kun oli sirut kerätty :o
Mitkään huoltomiehet tai kiinteistöjen hoitajat ei yksityistontteja putsaile, joten ei voi olla muuta vaihtoehtoa, kuin että joku noista paskattajista oli ne siitä vienyt. Paskominen muuten jatkui...mutta niin jatkuu tämä taistelukin...ja kyltitkin mulla on, mutta ne vaan näyttää kutsuvan viimeisenkin idiootin paikalle.
Hyvä kun sanoit! T. Koiranomistaja
Ainakin sai jonkinlaisen viestin, että ei oo ok.
Häpeäisin silmät päästäni jos koira kakkais kadulle eikä oiskaan pussia mukana :D en vaan tajua miten joku kehtaa jättää ne paskat lojumaan tielle. Jos ei oo pussia, niin sit haetaan pusikosta joku keppi, jolla edes törkitään se pökäle jonnekin ojan pohjalle.
Mulla on yleensä taskussa useempi pussi. Kerran toiset koiranulkoiluttajat, nuori pariskunta, meinas jättää koiransa paskat tienvarteen ja ojensin heille pussia, kun on näköjään unohtunut. Nyrpeinä sanoivat, et heiltä kyllä löytyy pussi. Sanoin, että no luulis keräävän sitten.
Omituinen koira jos paskoo keskelle katua. Omani menevät aina sivummalle ja sieltäkin ne pökäleet kerään.
Täälläpäin eniten jättävät keräämättä isojen koirien omistajat. Itseäni ei paljon haittaa jonkun kääpiökoiran minimaalinen tuotos, mutta ne 2 kg läjät ovat jo ympäristörikos.
Kyllä hävettää jos ei joskus ole pussia mihin kerätä. Tai koira paskoo monta kertaa ja on vain 1 pussi mukana. Yritän kyllä aina muistaa ottaa kaksi pussia.
Tuossa eräänä päivänä näin jalkakäytävän vieressä olevalla isohkolla kivellä läjän. Oli jotenkin absurdi näky. Jonkun koira mennyt siihen kivelle kyykkäämään :D mutta miten kehtaa tuollaiseen paikkaan jättää, olisi nyt edes potkaissut maahan
Kerään aina paskat hoidetuilta alueilta, vaikka siinä vieressä olisi toisen koiran omistajan jättämä kasa. V*ituttaa suunnattomasti nämä koiranomistajat jotka jättävät paskat jopa toisten pihoille, oman pihaporttini takana on toistuvasti jonkun idiootin jättämä paskakasa, enkä harmikseni ole sattunut saamaan tuota kiinni vielä itse teosta.. Harkinnassa on vakavasti ostaa neonvärinen kilikolimaali ja käydä merkkaamassa portin taakse jätetty paskakasa sillä..
No joo. Vuodessa koiranpaska on entinen. Näillä aivoilla ajattelen edelleen että pska on älyttömän pieni murhe kun parina iltana vilkaisee uutisia maailman tapahtumista. Onhan se jo ekologisintakin jättää jätös paikoilleen: ei sitä kakkapussia tarvitse kuskata roskalaatikosta jätelaitokselle. Näin maailma pelastuu. Älä tämän koomin epäile minun ajatuskulkua koska näen asiat hieman laajemmin kuin siä.
Sun koira voi tehdä kakat sisälle kun pska on pieni murhe.
Itse koiranomistajana ajattelen näin:
Asun kaupungissa. Korttelissa asuu ainakin 40-50 koiraa, ei välttämättä riitäkään. Jokainen koira tekee paskat 2-3 kertaa päivässä - tekee yhteensä 80-150 jätöstä päivässä. Sen kerrot seitsemällä ja edelleen 52:llä.... Mikähän näköinen ympäristö olisi, jos niitä ei kerätä?
Itsekin olen kenkäni koiranpaskaan sotkenut, samoin lapseni ja oma koirani. Vain siksi, että joku ajattelee sen olevan ekologista ja "näkee asiat hieman laajemmin kuin miä".
Juurihan sanoit, että se tekee polulle etkä kerää niitä sieltä. Metsässä on nykyään paljon muitakin liikkujia ja kyllä koiranpaska polulla patittaa.