Hassunlainen koira.
Olin muutama vuosi sitten Intiassa lomamatkalla. Jo ensimmäisenä päivänä perillä lomakohteessa lähtiessäni ulos hotellista luokseni tuli pieni, musta koira, joka nuuski minua tarkasti ja lähti sitten perääni. Se seurasi minua kaikkialle mihin menin, siis aivan joka paikkaan. Se oli jotenkin erikoinen koira, koska se söi, joi, kakki ja pissi normaalisti, mutta kertaakaan se ei haukkunut tai äännellyt muutenkaan. Se ei myöskään antanut minun koskettaa itseään vaikka se seurasi minua joka paikkaan. Lisäksi muut ihmiset olivat kumman välinpitämättömiä sitä kohtaan. Aivan kuin sitä ei olisi olemassa tai he eivät olisi nähneet sitä. Vaikka asuin hotellissa, jonne oli eläinten vienti kielletty, niin henkilökunnasta tai muista asukkaista ei sanonut mitään vaikka koirani seurasi minua sinne. Edes huonesiivoojat eivät valittaneet mitään vaikka koira teki tarpeitaan huoneeni lattialle. Kävin monissa kaupoissa, ravintoloissa ja paikoissa johon lemmikkieläimet eivät olleet tervetulleita, niin kukaan ei koskasn sanonut mitään vaikka koira seurasi minua sinnekin.
Kun minun piti palata takaisin Suomeen, niin ajattelin, että koiran olisi paras jäädä Intiaan mutta se seurasi minua itsepäisesti taksiin, jolla matkustin lentokentälle ja sielläkin se seurasi minua itsepäisesti lentokoneeseen. Ihme kyllä nytkään ei kukaan sanonut minulle mitään esim. että koiraa ei saa tuoda taksiin, lentokentälle tai lentokoneeseen. Kukaan ei edes reagoinut siihen kun se juoksenteli pitkin lentokoneen käytävää ja teki tarpeitaan lattioille.
Kun lentokone sitten laskeutui Suomen maaperälle ja minä poistuin lentokoneesta, niin koira seurasi minua yhä. Mutta kun poistuin lentokentältä, niin koira lähti kulkemaan pois luotani ja sitten sitä ei yllättäen näkynyt ihmisvilinässä vaikka katsoin pitkään sen perään. Kotona huomasin, että kaikki Intiasta sille ostamani tavarat olivat kadonneet eikä koiraa näkynyt myöskään matkalla ottamissani valokuvissa vaikka otin siitä monta kuvaa matkan aikana.
Tästä on pian 10 vuotta ja yhä ihmettelen, että mikä tuo koira oikein oli?
Kiva uni.