Verkkokauppa.com ei hyväksy enää yli 200€ käteisostoja lainkaan.
Ketjun myymälöissä yli 200 euron arvoisista ostoksista maksetaan käteisellä noin 10 prosenttia, eli tulee varmasti laskemaan myyntiä. Osake tulee halpenemaan tämän seurauksena.
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu verkkokaupasta ostaminen tämän takia kokonaan, kannan rahani mielummin Giganttiin.
Eipä nekään kohta käteistä ota. Liian kallista kuljetella sitä vartiointiliikkeen autolla.
Joka ainoasta korttiostoksesta menee provikat luottokorttiyhtiöille ja maksupäätteen tarjoajalle. Miksi näistä ei puhu kukaan?
No kuule, myös pankille pitää maksaa siitä, kun pankkiin viedään käteiskassat. Vaikka kassa on laskettu jo liikkeessä ja kuitit mukana, niin pankki laskee raha kuljetuksen vielä erikseen. Pankki myös tallettaa rahat yrityksen tilille. Ja tekee merkinnät. Tästä kaikesta pankki veloittaa yrirystä.
Erikseen on vielä se rahan kuljetus pankkiin. Sen
Miksi pitäisi viedä rahat pankkiin? Voi ihan hyvin olla firman kassakaapissa.
Miksi rahat pitäisi viedä pankkiin? Pankit ei maksa korkoa vaan veloittavat vaan kuukausi maksuja, ei mitään järkeä viedä rahaa pankkiin.
Verkkokaupan tarina muistuttaa Nokian tarinaa. Veikkaan samanlaista loppua. Huippuajat oli ja meni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rahat pitäisi viedä pankkiin? Pankit ei maksa korkoa vaan veloittavat vaan kuukausi maksuja, ei mitään järkeä viedä rahaa pankkiin.
Minä saan tällä hetkellä säästöistä nettona n. 21 tonnia vuodessa. Patjan alla tuottaisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupan tarina muistuttaa Nokian tarinaa. Veikkaan samanlaista loppua. Huippuajat oli ja meni.
Eikö verkkokauppa ole jo erittäin suurissa taloudellisissa vaikeuksissa? Osingonmaksu kyky on nolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tällä hetkellä säästöistä nettona n. 21 tonnia vuodessa. Patjan alla tuottaisi vähemmän.
Ja lehmät lentää 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pestyä rahaa on niin paljon liikenteessä , että sitä kai yritetään suitsia. Lisäksi käteisen käyttö on kai kaupalle aika kallista ja hidasta. Eikä nuoret kassalla oikein osaa antaa rahasta takaisin.
Aika surkeaa selittelyä, olisko aika nuorten opetella antamaan rahasta takaisin?
Toi ylin teksti vastasi käytännön tilaa tällä hetkellä. Pesty raha, pankkien ohjaus pois käteisen käytöstä sekä huonontunut osaaminen laskemisesta, kun ei ole ollut juurikaan käytössä aina kortilla maksettaessa vastaa tämän päivän tilannetta Suomessa. Saksassa tosiaan suositaan monissa paikoissa käteistä, vaikka on suomea huomattavasti suurempi markkina.
Käteinen on yes, itse ainakin käytän ja käteistä käyttäessä pysyy laskutaito tallella, olen alkanut käyttää käteistä entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehmät lentää 🤣🤣🤣
Taidat olla sossun elätti, jos tuollainen korkotulo kuulostaa uskomattomalta. Mene töihin!
Ei kannata ostaa ko.firman osakkeita, ei maksa osinkoa, kurssi on laskussa ja suunta jatkuu alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu verkkokaupasta ostaminen tämän takia kokonaan, kannan rahani mielummin Giganttiin.
Eipä nekään kohta käteistä ota. Liian kallista kuljetella sitä vartiointiliikkeen autolla.
Joka ainoasta korttiostoksesta menee provikat luottokorttiyhtiöille ja maksupäätteen tarjoajalle. Miksi näistä ei puhu kukaan?
No kuule, myös pankille pitää maksaa siitä, kun pankkiin viedään käteiskassat. Vaikka kassa on laskettu jo liikkeessä ja kuitit mukana, niin pankki laskee raha kuljetuksen vielä erikseen. Pankki myös tallettaa rahat yrityksen tilille. Ja tekee merkinnät. Tästä kaikesta pankki veloittaa yrirystä.
Mitä väliä, kaikki kustannukset yritys saa vähentää.
Kävin tänään nostamassa eri paikoista käteistä, aion pistää kortit sivuun ja elää loppuvuoden kokeeksi vain käteisellä.
Tyhmistä päätöksistä kärsii koko firma, tervemenoa unholaan... Muutenkin putiikki on laajentanut tuotevalikoimansa täyteen kaikenlaista skeidaa, eikä todellakaan ole todennäköisesti halvempi. Syynä varmaan, että putiikkiin on palkattu liian paljon kaikenlaisia piipertäjiä, jotka eivät ymmärrä tekniikasta mitään. "Mut, hei tää jakkara olis kiva olla valikoimissa"!
Miksi verkkiksellä on kivijalkamyymälöitä noin monta? Eikö olisi järkvämpää vain myydä netissä sillä kivijalka myymälät kaikki kuluineen ovat todella kalliita ja ne menot on pakko kattaa kalliimmilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös ja tukkii tuonkin rahanpesumahdollisuuden.
Kyllä ne rahat pestään ihan pankkien kautta.
Kohta kelpaa ilman mitään rajaa.
Eu:n täti sanoo että hyväksyt tai itket ja hyväksyt.
En käytä käteistä mutta mulla sitä on kun olen myynyt Torissa. Myyjä melkein paskoi housuunsa kun talletin käteistä rahaa. Surullista että käteinen on harmaata rahaa. Ilmiö josta en pidä.