Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinkuyskää Turussa. Miksi ja missä tehosterokotuksen saa 25-vuotiaana, kun jutun mukaan juuri 25-v saa? Linkki

Vierailija
29.04.2024 |

Ei mua ainakaan ole missään tehsoterokotettu silloin, kun olin 25-v. Mitähän muuta pitäisi käydä tehosterokottelemassa? https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010393637.html

Siis jäykkäkouristusrokotuksen vaan tiedän, että se pitää aika ajoin uusia. Mitä muuta? 

(Toki riskiryhmät influenssa ja korona ja vielä puutiaisaivokuume)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rokotusten tehosteita olette hakeneet ja milloin?

(Tiedän vaan, että armeijaan menevät saa tehosteita)

Vierailija
2/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä ikäluokkaa on, onko hinkuyskätehosterokote kuulunut ilmaiseksi rokotettavaksi. Itselle ei ole kuulunut, sain kyllä rokotuksen tässä alkuvuodesta kun pyysin reseptiä ja maksoin itse. Jotain 30e se oli vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis olla yleiset rokotussuositukset, joiden mukaan toimittaisiin aikuisinakin. 

Onpa epäselvää totta tosiaan. 

Vierailija
4/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kaikki, mihin on kutsu tullut ja mitkä ilmaiseksi saa. Mies on ottanut aivokuumerokotteen,  kun liikkuu paljon pahalla punkkialueella.

Vierailija
5/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mitään kutsuja tullut aikuisena. Sain vahvisteen jäykkäkouristusrokotteeseen pienen tapaturman yhteydessä 30 vuotiaana. 

Vierailija
6/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotussuositeukset pitää päivittää ja laittaa esille. 

Yli kuuskymppisille kai suositellaan vyöruusurokotetta, mutta se ei ole ilmainen. 

Pneumokokkirokotettakin suositellaan yli 50-vuotiaille. 

Kuka tätä sekavaa systeemiä pystyy seuraamaan. 

Vierailija
7/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotteista tule mitään muistutusilmoitusta vaan ne pitää itse muistaa

Vierailija
8/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinkuyskärokote annetaan siinä samassa piikissä missä jäykkäkouristusrokote. Eli se 25-vuotiaana annettava rokotus sisältää rokotuksen hinkuyskää, jäykkäkouristusta ja kurkkumätää vastaan. Suomessa ei edes taida olla saatavilla pelkkää jäykkäkouristusrokotusta. On vain kaksi rokotusta, tuo edellä mainittu hinkuyskä + jäykkäkouristus + kurkkumätä, ja sitten toinen rokote missä on jäykkäkouristus + kurkkumätä.

Vierailija
9/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin itse harrastuksen vuoksi oma-aloitteisesti jo 22-vuotiaana ottamassa, kun tuli 10 vuotta täyteen edellisestä. Ja siis jäykkäkouristusrokotteen tehostetta olin vailla ja siinä samassa tuli hinkuyskän tehoste.

Vierailija
10/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen jäykkäkouristusrokotukden tehostuksen saa 

Vierailija
11/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä myös saatavana hinkuyskää. Rokote on voimassa vain 5 vuotta. 

Vierailija
12/12 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te turkulaiset tulette maksamaan meille muille suomalaisille 4 miljardia ja sairaaloita ajetaan alas. On parempi, kun etsitte itsellenne ihan muut palstat missä jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä