En jaksa enää oravanpyörää. Miten saada rahaa ilman palkkaa tai tukia?
Kommentit (83)
Jos sulla on omistusasunto, myy se pois ja osta joku halvempi jostain muuttotappioalueelta, tosin kannattaa ostaa sellainen missä on putkirempat jo tehty. Sitten keräilet marjoja ja vastailet eri galluppeihin niin saat lahjakortteja, minuutissa tienaa noin 10 centtiä. Ostat rivarin, niin takapihalla voi kasvattaa salaattia ja yrttejä ja muuta helppoa missä pääsee omilleen. Joskus jos käy vähän puuhastelemassa jotain apuna jossain voi saada vähän tarskurahaa.
Muuta jonnekkin syrjään ja pyri olemaan omavarainen, karsi kaikki ylimääräinen pois.
Vanhoja taloja syrjästä voi saada alle 10 000 eurolla.
Myy marjoja, sieniä ja kaloja.
Osinkoloiset on yhteiskunnan alinta pohjasakkaa!
Säästämällä ja sijoittamalla on ainoa varma vaihtoehto taviksille. Se vaatii kuitenkin pitkäjänteisyyttä ja paljon työtä. Ensin lasket paljonko rahaa tarvitset vuodessa ja sitten säästät ja sijoitat kunnes sinulla on 25x vuosikulusi. Säästämisprosenttisi kertoo kauanko tähän menee.
Itselläni on tällä hetkellä 10x vuosikulujeni verran sijoitusomaisuutta ja olen säästänyt kaiken itse. Jos nipistäisin kuluni pienemmiksi, niin sijoitusomaisuus tietenkin riittäisi pidempäänkin. Niin en kuitenkaan halua tehdä, sillä en aio lopettaa työntekoa. Jos joskus saan tuon 25x täyteen, niin sitten alan säästää eläkkeitä lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulin eilen kotiin, olin ihan jäässä. Menin saman tien nukkuun, heräsin illalla, olin edelleen väsynyt, tänä aamuna olin väsynyt, lähdin töihin, töistä kotiin taas väsyneenä ja kylmissäni. Menen taas tässä päikkäreille ja taas illalla herään, tuijotan zombina telkkua ja menen taas nukkumaan.
Haaveilen että mut irtisanottais! kadehdin työttömiä. Työttömät oikeesti luulee että työssäkäyvällä on pätäkkää millä harrastaa ja viettää "oikeaa elämää".
No ei ole. Kaikki menee kämpän vuokraan. Vaatteisiin menee rahaa kun ei jaksa eikä ole aikaa kieppua kirppareilla tai alennusmyynneissä. Joo, ja pari kertaa vuodessa pääsee jonnekin h'lvetin kauas täältä harmaasta, jossa sää on aina kuin tammikuussa. Mitään ei jaksa vapaa-aikana tehdä. Ajatus ei toimi. Työ aiheuttaa stressiä. Meille haettiin uutta sijaista. Hakijoita oli 300. Sanoisin niille että juoskaa!!!
Viihtyisin työttömänä. Inhoan ki
Kuvasitpa hyvin minun tuntoni noin kymmenen vuoden takaa. Lopetin työt heti kun viimeisin pätkäsopimus loppui ja säästössä oli rahat lopun asuntolainan maksuun. Kävi vielä onnen potku (kyllä!) ja pieni tapaturma vammautti sen verran että sairausloma on nyt venynyt vuosiksi. Sairauksia on puhjennut nyt niin paljon että työelämään paluu on käytännössä mahdotonta. Eikä haittaa yhtään. Pärjään kyllä. Yhtään en ikävöi työelämään vaikka muodon vuoksi julkisesti näin sanonkin. Työttömyydestä ei saa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla. Jos sulla on esim. asunto, niin myy se ja sijoita rahat osinkoyhtiöihin, sellaisiin, jotka maksaa hyvää osinkoa. Esimerkiksi 100 000 euron sijoituksella osinkoyhtiöihin, jotka maksavat noin 10 % osingot, saat vuodessa osinkotuloja noin 10 000 euroa. Jos sinulla on 200 000 - 300 000 euron asunto, sillä saa jo ihan hyvät tulot, joilla voi elää. Jotkut tekee myös niin, että myyvät asuntonsa, muuttavat maalle halvempaan mökkiin ja kasvattavat ja kalastavat itse osan ruoasta.
Paitsi että verotus pääomatuloista on 30-34% eli tuosta 10 000 e jää käteen 7 000 e. 30 000 e osingolla jää vuodessa käteen 19 800 e, ~1650 e/kk. Lisäksi harva yhtiö maksaa 10% osinkoa eli nuokin on yläkanttiin. Ja 300k euron sijoittaminen yhteen nordeaan joka sitä maksaa on todella suuri riski. Yleensä osinkotuotoilla turvallisesti elääkseen pitää olla se vajaa miljoonan hajautettu salkku, jota ei perustyöläinen säästäkään tai saa asuntoa myymällä. Mutta sijoittaminen kannattaa, realismi vaan mukana!
Vierailija kirjoitti:
Osinkoloiset on yhteiskunnan alinta pohjasakkaa!
Sijoittavat rahojaan yritykseen jossa sinäkin saatat töitä tehdä. Pitää työnantajaasi toiminnassa. Hirveä loinen.
Miksei työt maita? Onko ala sulle sopiva, vai olisitko joka työssä naama nurinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois.
Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaan on 45 km.
Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.
Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.
Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.
Tää on jännä ajatus, että jos ei saa palkkaa työnantajalta niin sitten kyseessä ei ole työ, kuten tuo että oot kerännyt marjoja ja sitten myynyt niitä. Minusta yrittäminenkin on työtä, ja marjojenkeräys lienee jonkintasoista yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin,, että 98% ihmisistä työskentelee 1-2% rikkaita. Sinne ne roposet pyörii. Niin tämä systeemi on tehty.
Tehdään töitä eläkseemme ja työtunnit on tapissa, ettei resurssit riitä olla isosti omavarainen. Siihen a iv op es ua uutisilla, lööpeillä, elokuvilla, mainoksilla jne. Parhaat vuotesi menivät ja menetit.
Tosin suomessa 60% on töissä, 40% saa tukia kotona. Rikkaita 0.01%
Globaalit yritykset kerää potin. Muut on palvelijoita. Mallia pyramidi.
Paljon noista valitetaan mutta silti monellakaan ei ole intoa ryhtyä itse yrittäjäksi. Ja ne jotka ryhtyy ja menestyy tullaan haukkumaan. Ottakaa itse suurempi vastuu omasta elämästänne, jos muiden varallisuus harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke
Minimieläkkeellä joutuu toimeentulotukiluukulle häpäisemään itseään, eli en voi kyl sitäkään suositella.
970 euroa (takuueläke) on hyvä raha halpamaassa.
Päälle saa vielä hankkia.
Milloin Suomi on ollut halpa maa :D
En asu Suomessa
No, se loppuu monilla kohta kun kansaneläkkeitä ei enää makseta EU- ja ETA-maihin. Joihinkin muihin sosiaaliturvasopimusmaihin niitä kyllä maksetaan edelleen.
Ai, siis tätä muutosta perustellaan sillä, ettei haluta maksaa eläkettä täällä joskus
Tämä on toivottavasti selvinnyt sinulle jo aiemmin, mutta työeläkkeitä tullaan jatkossakin maksamaan ulkomaille. Muutos koskee niin kutsuttua kansaneläkettä, joka on siis sosiaalituki niille jotka eivät ole syystä tai toisesta onnistuneet kerryttämään työeläkettä. Sosiaalitukia ei yleisesti ottaen makseta valtion rajojen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena Of ja miehenä huumebisnes. Mutta nämäkin alkaa nopeasti tuntua työltä.
Olipas nyt kivikautinen kommentti. Miksei miehellä voisi olla Of ja naisella huumebisnes?
Miesten Ofät ei tuota ja aloittelevia naisyrittäjiä syrjitään huumebisneksessä. Siksi.
Yleistykset ne vaan jatkuvat. Miksi olet niin ahdasmielinen?
Tota, aikoinaan yritettiin paljonkin lanseerata naisille playboy- ja erotiikkalehtiä, joissa oli "taidekuvia" alastomista miehistä. Mikään näistä lehdistä ei menestynyt. Ainoat, jotka niitä osti, oli homoja.
Muistan jostain lukeneeni että OF-kontenttia tekevien miesten asiakkaista 9
Melkein väittäisin että ongelma on siinä, että miehet tarjoaa niitä munakuvia ihan ilmaiseksi ja jopa kysymättä. Kuka maksaisi jostain sellaisesta jonka saa helposti ilmaiseksikin?
Olen miettinyt tätä tänään koko päivän. Työpäivän päälle ei vain ole mitään voimia tehdä mitään produktiivista. Heti kun yt:t tulee ja toivottavasti saan lähtöpassit, alan tuumata huonekaluja ja tehdä asioita käsin. Enkä enää ikinä mene vakituiseen työhön. Vain lyhytaikaisiin projekteihin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois.
Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaan on 45 km.
Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.
Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.
Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.
Tuo olisi itselläkin haaveissa kun vaan uskaltaisi ottaa sen ison askeleen. Korvessa omissa oloissa vain koira seurana ja lihat metsästä ja kalat järvestä. Olisin varmasti onnellisempi kuin nyt ja henkisesti voisin paremmin.
Tiedän miten, mutta en kerro, kun ei saa opettaa tekemään rikoksia.
Täytyy manifestoida lottovoittoa.
Mene työterveyteen ja hae sieltä tukea.
Entinen kampaaja Rami Hiltunen, 51, asuu erakkona pienessä mökissä Ranualla ja tuottaa ruokansa hartiavoimin
https://seura.fi/ilmiot/reportaasit/entinen-kampaaja-rami-hiltunen-51-a…