Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää oravanpyörää. Miten saada rahaa ilman palkkaa tai tukia?

Vierailija
29.04.2024 |

Miten onnistuisi?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta jonnekin, missä on todella halpaa ja aina lämmintä. Tuloja sillä ei tee, mutta kohtalaisen kokoisilla säästöillä elää aika kauan. Asu muutama vuosi savimajassa, niin suomalainen työnteko saattaa maistua taas.

Vierailija
42/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois. 

Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaan on 45 km.

Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.

Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.

Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.

Jäikö sulla yksi nolla pois tuosta marjatulosta? Vai mistä se loppu reilu 200 e/kk tulee? 

Kuitenkin, itsellä ihan sama kysymys mielessä kuin ap:lla, vastausta vaan en ole vielä keksinyt. Yrittäjäksi ryhtyisin heti, jos se takaisi elannon, mutta Suomessa yksinyrittäjä ei useimmilla aloilla tienaa tarpeeksi edes toiminnan kulujen kattamiseen, eikä itsellä ole tietotaitoa aloista, joilla ehkä saattaisi tienata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta jonnekin, missä on todella halpaa ja aina lämmintä. Tuloja sillä ei tee, mutta kohtalaisen kokoisilla säästöillä elää aika kauan. Asu muutama vuosi savimajassa, niin suomalainen työnteko saattaa maistua taas.

Ihan missä tahansa vieraassa maassa, joka ei ole sinun kotimaa tai Schengen-maa, tarvitset viisumin, jotta voit asua siellä pitempään. Pitkäaikaisen viisumin saamiseksi vaaditaan takuut siitä, että pystyt elättämään itsesi ja hoitamaan asiat myös jos sairastut, joten yleensä tuollaista viisumia varten pitää tehdä useiden kymmenien tuhansien eurojen suuruinen pankkitalletus. Esimerkiksi Kaakkois-Aasian maissa kuten Malesiassa, Filippiineillä, Thaimaassa jne. on Suomeen verrattuna halpaa ja aina lämmintä, mutta ei niihin oteta asumaan tyhjätaskuja. Säästöjä pitää olla reippaasti, vaikka asuisi vain maaseudulla pienessä mökissä ja eläisi pienillä kustannuksilla, omat banaanit ja papaijat ja kasvimaa pihalla. 

Vierailija
44/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin eilen kotiin, olin ihan jäässä. Menin saman tien nukkuun, heräsin illalla, olin edelleen väsynyt, tänä aamuna olin väsynyt, lähdin töihin, töistä kotiin taas väsyneenä ja kylmissäni. Menen taas tässä päikkäreille ja taas illalla herään, tuijotan zombina telkkua ja menen taas nukkumaan.

Haaveilen että mut irtisanottais! kadehdin työttömiä. Työttömät oikeesti luulee että työssäkäyvällä on pätäkkää millä harrastaa ja viettää "oikeaa elämää".

No ei ole. Kaikki menee kämpän vuokraan. Vaatteisiin menee rahaa kun ei jaksa eikä ole aikaa kieppua kirppareilla tai alennusmyynneissä. Joo, ja pari kertaa vuodessa pääsee jonnekin h'lvetin kauas täältä harmaasta, jossa sää on aina kuin tammikuussa. Mitään ei jaksa vapaa-aikana tehdä. Ajatus ei toimi. Työ aiheuttaa stressiä. Meille haettiin uutta sijaista. Hakijoita oli 300. Sanoisin niille että juoskaa!!! 

Viihtyisin työttömänä. Inhoan kiirettä, ruuhkia ja sitä että on aina väsynyt ja stressaantunut. Haluaisin vain nukkua 8h. yöunet, tuntea miltä tuntuu herätä aamulla virkeänä. Ihmetellä maailmaa rauhassa ilman mitään kiirettä minnekään. 

Olen ajatellut jos alkaisin lifestyle vlogin tai rupeisin tubettajaksi. Muuttaisin hevonkuuseen mummonmökille, jossa kasvattaisin itse perunat ja vihannekset, keräisin metsämarjoja ja tekisin niistä hilloa, näpräisin käpylehmiä ja joogaisin laiturilla. Ainoa vaan etten osaa remontoida, kasvattaa vihanneksia tai väkertää käpylehmiä ja eksyn metsään välittömästi.

Hassua kun töissä puhistaan irtisanomisista niin jengi on paniikissa. Meidän työpaikka on kuin BB-talo. Kukaan ei erityisesti halua olla siellä mutta ajatus että sut "pudotetaan" pois saa aikaan paniikin. Ihan kuin BB-talossa. "Mä inhosin olla siellä mutta mä olisin välttämättä halunnut vielä jäädä, toi ulkomaailma pelottaa mua, tää on katastrofi!"

Vierailija
45/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Älä ainakaan tee mitään onlyfansia. TT-tuki on tällä hetkellä leikattu malli (melkein kaikki kuut) ja moni ei saa muuta. Yrittävät tunkea sossujen saarnaa vaan kaikille, ei kai kukaan kestä vuosikausia haukkumista. Sekö parantaa ihmiset ja luo paikat. Hm.

Vierailija
46/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena Of ja miehenä huumebisnes. Mutta nämäkin alkaa nopeasti tuntua työltä.

Olipas nyt kivikautinen kommentti. Miksei miehellä voisi olla Of ja naisella huumebisnes?

Vierailija
47/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke

Minimieläkkeellä joutuu toimeentulotukiluukulle häpäisemään itseään, eli en voi kyl sitäkään suositella.

970 euroa (takuueläke) on hyvä raha halpamaassa. 

Päälle saa vielä hankkia.

Milloin Suomi on ollut halpa maa :D

En asu Suomessa

No, se loppuu monilla kohta kun kansaneläkkeitä ei enää makseta EU- ja ETA-maihin. Joihinkin muihin sosiaaliturvasopimusmaihin niitä kyllä maksetaan edelleen. 

Vierailija
48/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks tuttu, joka "tekee töitä" miehensä miljoonayrityksessä. Eli toisin sanoen välillä tekee jotain jos huvittaa, mutta yleensä vaan leikkii kotirouvaa, shoppailee ja sisustaa niiden ökytaloa. Niin ja tietenkin buukkailee taas seuraavaa ulkomaanreissua. Välillä käy kauneusleikkauksissa. Epämiellyttävä ja vaativa nirppanokka luonteeltaan, mutta vissiin ulkonäöltään miesten mieleen. 

Juu, ulkonäkö naisella onkin sitä kovinta valuuttaa...

Vierailija
49/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö, lottovoitto ja rikas mies/nainen elättäjäksi on ainoita tapoja joita tiedän. Itsensä myymisen, of:n ja  huumeitten myynnin lasken työksi ja eläkekin on tuki.

Vierailija
50/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas nyt kivikautinen kommentti. Miksei miehellä voisi olla Of ja naisella huumebisnes?

Miesten Ofät ei tuota ja aloittelevia naisyrittäjiä syrjitään huumebisneksessä. Siksi.

Vierailija
51/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupettamalla, somettamalla, tverkkaamalla.

Vierailija
52/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan järjestelmällisesti karsinut kuluja, parantanut omavaraisuutta ja maksanut asuntolainaa pois. Kun se on maksettu, pystyn elämään erittäin pienellä käyttövaralla. Tarvitsemani rahan pystyn hankkimaan sienestämällä ja satunnaisilla työkeikoilla. Jos ei halua elää toisen siivellä tai tuilla, eikä varallisuutta ole pääomatuloilla elämiseen, kulujen minimointi on ainoa keino irtautua oravanpyörästä.

Vierailija
53/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke

Minimieläkkeellä joutuu toimeentulotukiluukulle häpäisemään itseään, eli en voi kyl sitäkään suositella.

970 euroa (takuueläke) on hyvä raha halpamaassa. 

Päälle saa vielä hankkia.

Milloin Suomi on ollut halpa maa :D

En asu Suomessa

No, se loppuu monilla kohta kun kansaneläkkeitä ei enää makseta EU- ja ETA-maihin. Joihinkin muihin sosiaaliturvasopimusmaihin niitä kyllä maksetaan edelleen. 

Ai, siis tätä muutosta perustellaan sillä, ettei haluta maksaa eläkettä täällä joskus asuneille ulkolaisille, mutta käytännössä viedäänkin eläke köyhimmiltä suomalaisilta, jotka haluaisi asua jossain Espanjassa? Ja edelleen jatketaan niiden ulkolaisten tukemista? Näinkö tämä taas menee? Kiitti persut ja kokkelit taas tästäkin. Aina menee väärinpäin, eli kaikki puheet pitää kääntää päinvastaisiksi. 

Vierailija
54/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten Ofät ei tuota ja aloittelevia naisyrittäjiä syrjitään huumebisneksessä. Siksi.

Siis, mitä mä olen noista vankila-dokkareista "oppinut" niin naisilla olisi vientiä juuri huumebisneksessä! Nehän juuri etsii näitä pullantuoksuisen, kristityn kotiäidin näköisiä salakuljetushommiin. 

Tosin yhteistyökumppanit ja kollegat on sitten jotain naamatatuoituja kroonisen äkäisiä, aseistettuja luonnehäiriöisiä kaljupäitä, joilla on lyhyt pinna ja hormoneilla kasvatetut lihakset.

Vierailija
55/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaa kaivamaan. 

Vierailija
56/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleistykset ne vaan jatkuvat. Miksi olet niin ahdasmielinen?

Vierailija
57/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota, aikoinaan yritettiin paljonkin lanseerata naisille playboy- ja erotiikkalehtiä, joissa oli "taidekuvia" alastomista miehistä. Mikään näistä lehdistä ei menestynyt. Ainoat, jotka niitä osti, oli homoja. 

Muistan jostain lukeneeni että OF-kontenttia tekevien miesten asiakkaista 90% on homomiehiä. Eli of-miehet taistelevat hyvin pienestä asiakasmäästä.

Vierailija
58/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota, aikoinaan yritettiin paljonkin lanseerata naisille playboy- ja erotiikkalehtiä, joissa oli "taidekuvia" alastomista miehistä. Mikään näistä lehdistä ei menestynyt. Ainoat, jotka niitä osti, oli homoja. 

Muistan jostain lukeneeni että OF-kontenttia tekevien miesten asiakkaista 90% on homomiehiä. Eli of-miehet taistelevat hyvin p

Naiset eivät vain kehdanneet ostaa niitä lehtiä. Sen verran patriarkaalisessa yhteiskunnassa me vielä elämme. Ja mitä tulee homomiehiin niin ne ovat huomattavasti naisia seksuaalisesti aktiivisempia.

Vierailija
59/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatyövuosieni säästöillä.

Vierailija
60/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois. 

Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaano n 45 km.

Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.

Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.

Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.

Jäikö sulla yksi nolla pois tuosta marjatulosta? Vai mistä se loppu reilu 200 e/kk tulee? 

Kuitenkin, itsellä ihan sama kysymys mielessä kuin ap:lla, vastausta vaan en ole vielä

Palkkatyövuosieni säästöillä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi