Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää oravanpyörää. Miten saada rahaa ilman palkkaa tai tukia?

Vierailija
29.04.2024 |

Miten onnistuisi?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke

Minimieläkkeellä joutuu toimeentulotukiluukulle häpäisemään itseään, eli en voi kyl sitäkään suositella.

970 euroa (takuueläke) on hyvä raha halpamaassa. 

Päälle saa vielä hankkia.

Vierailija
22/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R y ö s t ä m ä l l ä   ja    t a p p a m a l l a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks tuttu, joka "tekee töitä" miehensä miljoonayrityksessä. Eli toisin sanoen välillä tekee jotain jos huvittaa, mutta yleensä vaan leikkii kotirouvaa, shoppailee ja sisustaa niiden ökytaloa. Niin ja tietenkin buukkailee taas seuraavaa ulkomaanreissua. Välillä käy kauneusleikkauksissa. Epämiellyttävä ja vaativa nirppanokka luonteeltaan, mutta vissiin ulkonäöltään miesten mieleen. 

Kuulostaa melkoiselta saaliilta.

Vierailija
24/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita lotossa. Odota perintöä. Tee joku huima keksintö, jonka myyt kovalla hinnalla eteenpäin.

Vierailija
25/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke

Minimieläkkeellä joutuu toimeentulotukiluukulle häpäisemään itseään, eli en voi kyl sitäkään suositella.

Milloin Suomi on ollut halpa maa :D

Vierailija
26/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pyörittää verkkokauppa sitrn että kun asiakas tilaa sulta tuottee, koodi hakee netistä tuotteen, tilaa sen ja sitten vain hommaat halpoja wolt-kuriireja toimittamaan niitä paketteja. Itse voit vain näppäillä koodeja ja seurailla hommaa mistä päin maailmaa tahdot. Tiiä sitten kuinka laillista mutta mutta mutta että eipä tarvi tuota työtä tehdä sitten :)

Vierailija
27/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin vi tun rotta!

Sehän on jo.

Vierailija
28/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois. 

Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaan on 45 km.

Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.

Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.

Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.

Asutko yksin ja jos asut, niin onko yksinäistä? Eikö siellä korpimökissä tule hulluksi etenkin keskellä pimeintä talvea?

Asun yksin. Olen jo niin tottunut täällä asumaan. Olen muutenkin erakkoluonne, sopii mulle tämä elämäntapa 

Vierailija
29/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se niin,, että 98% ihmisistä työskentelee 1-2% rikkaita. Sinne ne roposet pyörii. Niin tämä systeemi on tehty. 

Tehdään töitä eläkseemme ja työtunnit on tapissa, ettei resurssit riitä olla isosti omavarainen. Siihen a iv op es ua uutisilla, lööpeillä, elokuvilla, mainoksilla jne. Parhaat vuotesi menivät ja menetit.

Vierailija
30/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pyörittää verkkokauppa sitrn että kun asiakas tilaa sulta tuottee, koodi hakee netistä tuotteen, tilaa sen ja sitten vain hommaat halpoja wolt-kuriireja toimittamaan niitä paketteja. Itse voit vain näppäillä koodeja ja seurailla hommaa mistä päin maailmaa tahdot. Tiiä sitten kuinka laillista mutta mutta mutta että eipä tarvi tuota työtä tehdä sitten :)

Tuote pitää olla ensin.

Vierailija
31/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat halvalla Temusta ja muut kalliilla Suomessa.

Vierailija
32/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yks tuttu, joka "tekee töitä" miehensä miljoonayrityksessä. Eli toisin sanoen välillä tekee jotain jos huvittaa, mutta yleensä vaan leikkii kotirouvaa, shoppailee ja sisustaa niiden ökytaloa. Niin ja tietenkin buukkailee taas seuraavaa ulkomaanreissua. Välillä käy kauneusleikkauksissa. Epämiellyttävä ja vaativa nirppanokka luonteeltaan, mutta vissiin ulkonäöltään miesten mieleen. 

Kuulostaa melkoiselta saaliilta.

Rehellisesti sanottuna, se mies ei ole mikään maailman upein, mutta ihan ok oloinen ja näköinen tyyppi. Varmaan saisi mukavemman ja lähes yhtä hyvännäköisen vaimon kuin nykyinen on, jos vaan yrittäisi. En tiedä mitä se näkee kyseisessä naisessa (muuta kuin sen ulkonäön). Tai ehkä ne on vaan kummatkin yhtä pinnallisia ja sopivat täydellisesti toisilleen. En tiedä.

Vierailija
33/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke

Milloin Suomi on ollut halpa maa :D

En asu Suomessa

Vierailija
34/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala yrittäjäksi tai vapaaksi taiteilijaksi, niin saat itse määritellä oravanpyöräsi.

Vierailija
35/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin mietin paljon tuota kysymystä aikoinaan, kun olin lähdössä palkkatyöstä pois. 

Olen asunut jo vuosia keskellä metsää pienessä mökissä. Olen pääosin omavarainen, mutta jotain joudun ostamaan kaupasta. Kuluni ovat n. 300€ kk. Jos voisin luopua autosta niin kulut ainakin puolittuisivat, mutta se on pakko toistaiseksi olla kun lähimpään kauppaan on 45 km.

Myyn joka vuosi marjoja, se on oikeastaan ainoa tulonlähteeni. Viime vuonna myin marjoja n.1000€ edestä. Kova homma niitä oli kyllä kerätäkkin.

Olen aina elänyt pihisti ja palkkatyövuosilta on vielä vähän säästöjä jäljellä.

Näillä konsteilla minä elän täällä korvessa.

Asutko yksin ja jos asut, niin onko yksinäistä? Eikö siellä korpimökissä tule hulluksi etenkin keskellä pimeintä talvea?

Asun yk

Ok. Kukin tyylillään. Itsekin olen lievästi erakkoluonne, mutta muutamaa kuukautta pidempään en jaksa eristäytymistä.

Vierailija
36/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se niin,, että 98% ihmisistä työskentelee 1-2% rikkaita. Sinne ne roposet pyörii. Niin tämä systeemi on tehty. 

Tehdään töitä eläkseemme ja työtunnit on tapissa, ettei resurssit riitä olla isosti omavarainen. Siihen a iv op es ua uutisilla, lööpeillä, elokuvilla, mainoksilla jne. Parhaat vuotesi menivät ja menetit.

Tosin suomessa 60% on töissä, 40% saa tukia kotona. Rikkaita 0.01%

Vierailija
37/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti poliittiset päätökset tehdään niin, että saadaan pidettyä se 0,01% tyytyväisinä 😄

Vierailija
38/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globaalit yritykset kerää potin. Muut on palvelijoita. Mallia pyramidi.

Vierailija
39/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luota tuuriin, että voittaisi lotossa tms., niin ei kai se auta kuin ryhtyä yrittäjäksi. Ei sekään helppoa rahaa ole, mutta ainakin saa olla oman itsensä herra eikä tarvitse hyppiä muiden pillin mukaan. Tosin siinäkään ei voi vastata ihan vain itselleen. Pitää kumminkin verottajan yms. määräyksiä noudattaa eikä voi olla niin leväperäinen, että kaikki asiakkaat suuttuu. Ne on kumminkin ne palkanmaksajat. Saa silti itse päättää mitä tekee, milloin tekee ja miten tekee. 

Olen ollut kaikkia näitä: yrittäjä, työntekijä ja tuilla eläjä. Yrittäminen on parasta, mutta pienimuotoisena köyhintä. Saman rahan eteen joutuu tekemään eniten työtä. Jos siis haluaa rikastua, joutuu tekemään paljon työtä tai keksimään jonkin todella hyvän bisneksen. Henkinen vapaus on siinä kuitenkin suurinta, mutta vastuuta on myös eniten eli ehkä se yrittäjän vapaus on tavallaan osin illuusiota. On siinä kumminkin aina vapaus tehdä vähemmän ja olla köyhä. :D 

Vierailija
40/83 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoripöytä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi