Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäänyt koukkuun kirjojen osteluun.

Vierailija
29.04.2024 |

Tänä vuonna olen hankkinut jo noin 20 kirjaa. Tosin suurin osa kirpputorilta mutta silti. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Pakko ruveta vähentämään.

Vierailija
2/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vähän? Mulla varmaan 50 vuodessa. Mutta eiväthän ne maksa kuin muutaman euron. Yhdelläkin eurolla saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän sitä saisi estettyä sen että ostaa kirpputorilta houkuttelevan kirjan parilla eurolla? 

Vierailija
4/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän sitä saisi estettyä sen että ostaa kirpputorilta houkuttelevan kirjan parilla eurolla? 

Ei millään mutta miksi pitäisi saadakaan? Nehän täytyy pelastaa etteivät mene hukkaan tai jopa kaatikselle hyvät kirjat. Pelastetaan kaikki mikä on pelastettavissa muissakin hyvissä asioissa Suomessa.

Vierailija
5/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusoperaatio alkakoon. Itse keskityn Suomen sisäpuolella oleviin asioihin. Ulkomaan politiikka ei taida olla minun juttuni siinä asiassa. Suomessa on paljon apuakin tarvitsevia, nyt täytyy laittaa Suomea kuntoon. Jokainen voi halutessaan miettiä mitä hyvää voisi tehdä niin itsensä kuin muidenkin hyväksi ja eteen. Käytännön toimiakin voi tehdä, raha tai tavara ei ole ainoa auttamisen muoto.

Vierailija
6/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Vierailija
7/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koitan juurikin päästä vanhoistakin eroon. Millaista haluaisit siis :D 

Joka lähtöön löytyy, monta sataa hyllymetriä.

Vierailija
8/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vähän? Mulla varmaan 50 vuodessa. Mutta eiväthän ne maksa kuin muutaman euron. Yhdelläkin eurolla saa.

20 kpl 4 kk aikana, jos samaa tahtia ostaa tulee siitä 60 kpl vuoden aikana.

Vierailija
9/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Ei oo sama asia lainata ja omistaa. Ite lainaan paljon kirjastosta, mutta sitten on kirjoja jotka jostain syystä haluan omaksi. Olen jopa lukenut kirjan ensin kirjastosta ja sen jälkeen ostanut sen itselle.

Vierailija
10/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koukussa äänikirjoihin. Voi multitaskata, ei kerää pölyjä. Hyllyssä fyysisinä kirjoina klassikoita, joihin palaa toistamiseen. Sääli kyllä kirjailijoille, jos ja kun tuotto näin heikkenee. Toisaalta kuuntelemalla ehdin lukea moninverroin useamman kirjan kuin ehtisin paikallani istuen lukea.

Vierailija
11/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa ole, jos ostat itsellesi luettavaa. Niin teen minäkin, suuri nautinto avata uutena ostettu kirja ja tuoksutella sitä. Kirjaston kirjat muiden tahmaisten käsien kuluttamia, niitä ei voi tuoksutella, eikä oikein silitelläkään.

Vierailija
12/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Varsinkin jos kirjassa on tärkeää tietoa, se on hyvä tai voi uudelleen lukea sitä.

Vierailija
13/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon koukussa äänikirjoihin. Voi multitaskata, ei kerää pölyjä. Hyllyssä fyysisinä kirjoina klassikoita, joihin palaa toistamiseen. Sääli kyllä kirjailijoille, jos ja kun tuotto näin heikkenee. Toisaalta kuuntelemalla ehdin lukea moninverroin useamman kirjan kuin ehtisin paikallani istuen lukea.

Kuuntelemalla sinä et lue yhtään mitään. Sinulle luetaan. Kaksi eri asiaa. Kannattta lukea enemmän niin oppii, mikä ero on kuuntelemisella ja lukemisella. Aivotkin käyttävät ihan eri alueita, jos itse luet kuin jos kuuntelet toisen lukemista. 

Vierailija
14/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun löysin e-kirjat en olen ostanut paperisia kirjoja vain muutaman, ja ennen ostin kymmeniä vuodessa. Ostettuani iPadin viisi vuotta sitten siirryin englanninkielisten kirjojen kohdalla pelkästään e-kirjoihin, suomenkielisiä ostin vielä. Muutama vuosi sitten löysin Elisa Kirjan ja se olikin sitten menoa. :-) Luen vielä enemmän kuin ennen, ja monipuolisemmin koska kuukausitilauksen kanssa voin lukea miten monta kirjaa haluan samaan hintaan, joten otan riskejäkin ja aloiitan jotain mitä en olisi aiemmin harkinnut ostavani. Näin olen löytänyt mm. erinomaisen japanilaisen dekkarin.

Äänikirjoja en ole ikinä kuunnellut, se ei jotenkin tunnu kiinnostavalta. 

Mutta kirjoja minulla siis on vanhastaan satoja paperisia, ja niistä haluaisin kyllä eroon. 

Vierailija
15/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos tulee joku ilmiö, että some kaatuu. Lukeminen on hyvä harrastus, jos on vaikka vähän levoton ihminen, ettei pysty vain seiniä katselemaan. Puoliso on ostanut viime- ja tänä vuonna ainakin 20 sotahistoriallista kirjaa. Ja ihan uusia.

Vierailija
16/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koitan juurikin päästä vanhoistakin eroon. Millaista haluaisit siis :D 

Joka lähtöön löytyy, monta sataa hyllymetriä.

Sariola, Huovinen, Steinbeck

Vierailija
17/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos tulee joku ilmiö, että some kaatuu. Lukeminen on hyvä harrastus, jos on vaikka vähän levoton ihminen, ettei pysty vain seiniä katselemaan. Puoliso on ostanut viime- ja tänä vuonna ainakin 20 sotahistoriallista kirjaa. Ja ihan uusia.

Ei haittaisi yhtään, vaikka some kaatuisi. Ei ole mitään käyttöä sille. Lukemista olen harrastanut 5-vuotiaasta saakka. En kuitenkaan osta kirjoja juuri koskaan. Kirjastot on keksitty. 

Vierailija
18/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelemalla sinä et lue yhtään mitään. Sinulle luetaan. Kaksi eri asiaa. Kannattta lukea enemmän niin oppii, mikä ero on kuuntelemisella ja lukemisella. Aivotkin käyttävät ihan eri alueita, jos itse luet kuin jos kuuntelet toisen lukemista. 

Toisaalta ap:n aloituksessa puhuttiin kirjojen ostamisesta, ei niiden lukemisesta. Äänikirjojen kuuntelu sivistää enemmän kuin tavallisten kirjojen pelkkä ostaminen vain siksi, että siihen ostamiseen on jäänyt koukkuun. -eri

Vierailija
19/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Pakko ruveta vähentämään.

Lahjoita hyväntekeväisyyteen

Vierailija
20/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ap:n aloituksessa puhuttiin kirjojen ostamisesta, ei niiden lukemisesta. Äänikirjojen kuuntelu sivistää enemmän kuin tavallisten kirjojen pelkkä ostaminen vain siksi, että siihen ostamiseen on jäänyt koukkuun. -eri

Tuskinpa kukaan ostaa kirjoja vain ostamisen ilosta, vaikka ap käyttikin sanaa koukuttaminen. Eikä se ketään sivistä, jos kuuntelee toisen ihmisen lukemana esim. jotain hömppäviihdekirjoja tai Sara Siepin "elämäkertaa" tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi