Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäänyt koukkuun kirjojen osteluun.

Vierailija
29.04.2024 |

Tänä vuonna olen hankkinut jo noin 20 kirjaa. Tosin suurin osa kirpputorilta mutta silti. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi painajainen olla sellaisen ihmisen lapsi, jolla on hyllymetreittäin kirjoja. Kiva sitten yrittää päästä niistä eroon, kun kuolo korjaa himohamstraajan. 

Olisi painajainen olla sellaisen ihmisen lapsi, jolla ei ole kunnon kirjahyllyä kotona luettavaksi.

Vierailija
42/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi painajainen olla sellaisen ihmisen lapsi, jolla on hyllymetreittäin kirjoja. Kiva sitten yrittää päästä niistä eroon, kun kuolo korjaa himohamstraajan. 

Olisi painajainen olla sellaisen ihmisen lapsi, jolla ei ole kunnon kirjahyllyä kotona luettavaksi.

Itselläni on kirjahylly ihan vain säilytyskalusteena. En minä sitä hyllyä lue :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto sinulle tuntematon paikka?

Vierailija
44/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko ajan, kun äänikirjat olivat vielä heikkonäköisille ja lapsille? Aikuiset oikeasti lukivat kirjoja.

Vierailija
45/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ei saa kaikkia kiinnostavia kirjoja, lähinnä populäärikirjallisuutta.

Vierailija
46/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko ajan, kun äänikirjat olivat vielä heikkonäköisille ja lapsille? Aikuiset oikeasti lukivat kirjoja.

Muistan. Tosin silloin ei ollut äänikirjoja, vaan satukasetteja. Niissäkin oli mukana paperinen kirja, josta pystyi seuraamaan tarinaa kuvien kautta samalla, kun kuunteli satua. "Kun kuulet tämän ääneen, on aika kääntää sivua" 

N40

Vierailija
47/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat kirjat siellä on kuin kirjakaupoissakin. Kannattaa käydä välillä siellä tietokirjapuolellakin eikä vain romaaniosastolla. 

Vierailija
48/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen Bookbeatin tarjontaa. Kun törmään hyvään kirjaan, ostan sen ja saman tien koko sarjan sitä mukaa kun sitä ilmestyy. Tällä hetkellä kuuntelen paljon englannin- ja ruotsinkielistä kirjallisuutta, jotta kielitaito pysyy yllä.

Vierailija
49/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vanhanaikaista kuvitella, että kirjahylly on sivistyksen merkki. 

Vierailija
50/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vähän? Mulla varmaan 50 vuodessa. Mutta eiväthän ne maksa kuin muutaman euron. Yhdelläkin eurolla saa.

Niin saa. Viihdekirjoja. Sieltä ei saa tietokirjoja, mitkä kiinnostaa.

Vierailija
51/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koitan juurikin päästä vanhoistakin eroon. Millaista haluaisit siis :D 

Joka lähtöön löytyy, monta sataa hyllymetriä.

Minä haluaisin 2000-luvulla kirjoitettuja tietokirjoja aiheina kvanttifysiikka, neurotiede, etiikka, filosofia, kosmologia, biolääketiede, geenieditointi, verkostoteoria, kaaosteoria jne.

Vierailija
52/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Minä olen. Ja lainaankin. Tietokirjoja. Ja joka kerta palauttaessa sydäntä särkee. Haluaisin ne omaan hyllyyn, mutta kun ovat suhteettoman kalliita ostaa koko ajan.

Vierailija
53/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat kirjat siellä on kuin kirjakaupoissakin. Kannattaa käydä välillä siellä tietokirjapuolellakin eikä vain romaaniosastolla. 

Kun kirjakaupoissakaan ei ole kaikkia kirjoja, ei edes nettikirjakaupoissakaan. Kustantajalta voi joutua suoraan tilaan ympäri maailmaa.

Vierailija
54/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen ostelua saa rajoitettua kun ajattelee muuttoa, yhteen laatikkoon ei kovin montaa voi laittaa että jaksaa kantaa. Yritän pysyä alle 10 hyllymetrissä.

Vierailija
55/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston kierrätyshylly on aarre. Omista turhista pääsee eroon ja tulee napatuksi mukaan yllätyshelmiä, joita ei olisi hyllyistä olisi näppeihin tarttunut.

Vierailija
56/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niistä eroon pääsee. Jos et jaksa myydä tai roudata ilmaishyllyihin, tilaa roskalavalle. Samassa ne menevät kuin muukin normi-irtaimisto.

Vierailija
57/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Onneksi lähellä oleva kirjakauppa lopetti enkä käy kirppareillakaan kovin usein. En jotenkin koskaan oppinut hyödyntämään kirjastoja. Jotenkin alkoi ällöttämään, kun mietti kuinka moni niitä samoja kirjoja on plärännyt, yskinyt ja aivastellut niiden sivuille. Lisäksi todella usein unohdin palauttaa ajoissa tai uusia. Oon ajatellut, että pahempiakin shoppailukohteita voisi olla. 

Vierailija
58/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon koukussa äänikirjoihin. Voi multitaskata, ei kerää pölyjä. Hyllyssä fyysisinä kirjoina klassikoita, joihin palaa toistamiseen. Sääli kyllä kirjailijoille, jos ja kun tuotto näin heikkenee. Toisaalta kuuntelemalla ehdin lukea moninverroin useamman kirjan kuin ehtisin paikallani istuen lukea.

Kuuntelemalla sinä et lue yhtään mitään. Sinulle luetaan. Kaksi eri asiaa. Kannattta lukea enemmän niin oppii, mikä ero on kuuntelemisella ja lukemisella. Aivotkin käyttävät ihan eri alueita, jos itse luet kuin jos kuuntelet toisen lukemista. 

Toisaalta ap:n aloituksessa puhuttiin kirjojen ostamisesta, ei niiden lukemisesta. Äänikirjojen kuuntelu sivistää enemmän kuin tavallisten kirjojen pelkkä ostaminen vain siksi, että siihen ostamiseen on jäänyt k

Mikä sä olet arvostelemaan? Sekä lukemisesta, jota arvostan todella paljon, että kuuntelemisesta saa parhaimmillaan ihan nautinnollisen kokemuksen. Ei se ole keltään pois, lukee tai kuuntelee. 

Vierailija
59/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Minä olen. Ja lainaankin. Tietokirjoja. Ja joka kerta palauttaessa sydäntä särkee. Haluaisin ne omaan hyllyyn, mutta kun ovat suhteettoman kalliita ostaa koko ajan.

Kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
60/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kirjahylly ihan vain säilytyskalusteena. En minä sitä hyllyä lue :D

Ihanko totta? Eikä! Hihihihihiiii! Olet niin hauska 😂