Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jäänyt koukkuun kirjojen osteluun.

Vierailija
29.04.2024 |

Tänä vuonna olen hankkinut jo noin 20 kirjaa. Tosin suurin osa kirpputorilta mutta silti. 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Pakko ruveta vähentämään.

Lahjoita hyväntekeväisyyteen

Monet hyväntekeväisyys paikat hukkuvat kirjoihin, kun ihmiset ovat tajunneet, että kirjojen hilloaminen hyllyssä on aika turhaa. 

Vierailija
22/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissasi lymyää hengenpelastaja

Kun lahjoitat Konttiin

...tuet samalla Suomen Punaisen Ristin työtä Suomessa ja maailmalla.

Lue alasivuilta tarkempia ohjeita & vinkkejä lahjoittamiseen! Sivuilta löydät myös tietoa siitä, mistä löydät Kontin keräyslaatikon, mitä lahjoituksellesi tapahtuu Kontissa ja mitä hyväntekeväisyyteen ei voi lahjoittaa.

Lisätietoja lahjoitusten maksuttomasta noutopalvelusta ja asiakaspalvelun yhteystiedot löydät lähimmän Konttisi omalta sivulta.

Myös yritykset voivat lahjoittaa tavaraa! Lue lisää ja ole yhteydessä.

https://sprkontti.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jostain syystä pysty lukemaan e-kirjoja, ei vaan jää se näytöltä luettu teksti mieleen joten joudun koko ajan lukemaan uudestaan samoja kohtia. Sama juttu äänikirjojen kanssa: ajatukset alkaa harhailemaan enkä pysy juonessa kärryllä. Senpä takia luen fyysisiä kirjoja joissa näitä ongelmia ei ole. Eniten lainaan kirjastosta mutta ostan myös kirppikseltä. Tosin lukemisen jälkeen myyn ne kirppiksellä pois ja jos ei mene kaupaksi niin vien kirjaston vaihtohyllyyn. Hyvin harva kirja on sellainen jonka haluan pitää itselläni.

Vierailija
24/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä kirjoja, vaikken oikein enää lue niitä. Netti ja äänikirjat ja podcastit ovat vieneet lukuinnon. Haluaisin toki lukea, mutta ei tule istuttua alas.

Vierailija
25/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Ei oo sama asia lainata ja omistaa. Ite lainaan paljon kirjastosta, mutta sitten on kirjoja jotka jostain syystä haluan omaksi. Olen jopa lukenut kirjan ensin kirjastosta ja sen jälkeen ostanut sen itselle.

Minä en lainaa kirjastosta kirjoja. Olen kuulunut kahteenkin kirjakerhoon aikoinaan ja niistä on kertynyt kirjoja koska halusin ne kirjat omiksi. Sitä paitsi kirjaston kirjat ovat tautisia.

Vierailija
26/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koukussa äänikirjoihin.

Vierailija
27/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jostain syystä pysty lukemaan e-kirjoja, ei vaan jää se näytöltä luettu teksti mieleen joten joudun koko ajan lukemaan uudestaan samoja kohtia. Sama juttu äänikirjojen kanssa: ajatukset alkaa harhailemaan enkä pysy juonessa kärryllä. Senpä takia luen fyysisiä kirjoja joissa näitä ongelmia ei ole. Eniten lainaan kirjastosta mutta ostan myös kirppikseltä. Tosin lukemisen jälkeen myyn ne kirppiksellä pois ja jos ei mene kaupaksi niin vien kirjaston vaihtohyllyyn. Hyvin harva kirja on sellainen jonka haluan pitää itselläni.

Ihan tutkittu juttu, että paperikirjan lukeminen on paitsi nopeampaa myös oppimisen kannalta tehokkaampaa kuin e-kirjan/sähköisen materiaalin lukeminen. Äänitettä taasen ei voi kirjaksi edes kutsua. 

Vierailija
28/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot.fi. Verkkopalveluja ja tietoa kirjastoista.

Kirjastot.fi on valtakunnallinen kirjastosivusto. Kirjallisuuteen, musiikkiin ja tiedonhakuun löydät palveluja etusivulta. Oman kirjaston yhteystiedot ja palvelut löytyvät Kirjastot-osiosta. Pro-osio sisältää kirjastoammatillista tietoa: etsi Hakemisto AÖ -listauksesta.

https://www.kirjastot.fi

Vierailija
29/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus  

tavarat uuteen elämään

Kierrätyskeskukseen voi lahjoittaa monella tavalla myymälöihin, Bokseihin, keräysautoihin, Sortti-asemilla, kätevän noutopalvelun kautta, kimpassa taloyhtiön kanssa Voit tuoda meille lähes mitä tahansa, etsimme tavaroille aina ympäristön kannalta parhaan jatkon.

Kierrätyskeskuksessa olet enemmän kuin kuluttaja! Toistakymmentä pääkaupunkiseudun secondhand-myymäläämme auttavat tavarat uuteen elämään lahjoita pois itsellesi tarpeeton ja tee ympäristöystävällisiä ostoksia. Muista myös verkkokauppamme, se palvelee läpi Suomen!

Kierrätyskeskus on reilu työllistäjä, etevä ympäristökouluttaja sekä ympäristövastuullisen liiketoiminnan asiantuntija. Olemme uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton toimija, jolle ekologinen sekä sosiaalinen kestävyys ovat kaiken toiminnan selkäranka. Kaikki tuottomme käytetään paikalliseen ympäristö- ja työllistämistyöhön.

https://kierratyskeskus.fi

Vierailija
30/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut kirjastosta? Sieltä voi lainata ilmaiseksi. Ei vie omaa hyllytilaa.

Ei oo sama asia lainata ja omistaa. Ite lainaan paljon kirjastosta, mutta sitten on kirjoja jotka jostain syystä haluan omaksi. Olen jopa lukenut kirjan ensin kirjastosta ja sen jälkeen ostanut sen itselle.

Minä en lainaa kirjastosta kirjoja. Olen kuulunut kahteenkin kirjakerhoon aikoinaan ja niistä on kertynyt kirjoja koska halusin ne kirjat omiksi. Sitä paitsi kirjaston kirjat ovat tautisia.

Höpöhöpö. Olen lukenut elämäni aikana tuhansia kirjaston kirjoja ja ikinä en ole yhdestäkään mitään tautia saanut. Kirjakaupoissakin ihmiset koskevat kirjoihin, joten turhaa hysteriaa tuollainen. 

Vierailija
31/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään haittaa ole, jos ostat itsellesi luettavaa. Niin teen minäkin, suuri nautinto avata uutena ostettu kirja ja tuoksutella sitä. Kirjaston kirjat muiden tahmaisten käsien kuluttamia, niitä ei voi tuoksutella, eikä oikein silitelläkään.

No jos latvialainen teollisuus hyvältä tuoksuu.

Vierailija
32/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites celianet tai ellibs?

Ilmaiseksi samat kirjat

Vierailija
33/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan välillä kirjoja, vaikken oikein enää lue niitä. Netti ja äänikirjat ja podcastit ovat vieneet lukuinnon. Haluaisin toki lukea, mutta ei tule istuttua alas.

Voi lukea seistenkin.

Vierailija
34/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites celianet tai ellibs?

Ilmaiseksi samat kirjat

Celiasta saa äänitteitä, ei kirjoja. Se on tarkoitettu lähinnä näkövammaisille. 

Vierailija
35/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvan taloudellisen kasvun ja teknisen kehityksen vastapainoksi ihmiset ovat alkaneet etsiä mielenrauhaa, tasapainoa ja inhimillisempäää arvomaailmaa.

Etsitään yhteenkuuluvuuden tunnetta ja voimauttavia sosiaalisia suhteita. Tavoitellaan kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä. Merkityksellisyys, sivistys ja henkisyys nähdään keinona luoda voimavaroja tulevaisuuden haasteisiin.

Viktor E Frankl joutui tosen maailmansodan aikana keskitysleirille. Lähimmäisensä menettäneenä ja äärimmäisissä olosuhteissa eläessään hän pohti, mikä sai hänet säilymään hengissä menettämättään järkeä. Ja mikä saattoi selittää että toiset selviytyivät paremmin kuin toiset? Franklin mukaan ratkaisevaa oli, pystyikö ihminen löytämään tarkoituksen elämälleen. Hänen keskeinen ajatuksensa oli, että ihmisen tulee ja hän voi itse löytää elämänsä tarkoituksen ja ottaa vastuun tarkoituksestaan kaikissa elämäntilanteissa.

Vierailija
36/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamstraaja?

Vierailija
37/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi painajainen olla sellaisen ihmisen lapsi, jolla on hyllymetreittäin kirjoja. Kiva sitten yrittää päästä niistä eroon, kun kuolo korjaa himohamstraajan. 

Vierailija
38/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskus  

tavarat uuteen elämään

Kierrätyskeskukseen voi lahjoittaa monella tavalla myymälöihin, Bokseihin, keräysautoihin, Sortti-asemilla, kätevän noutopalvelun kautta, kimpassa taloyhtiön kanssa Voit tuoda meille lähes mitä tahansa, etsimme tavaroille aina ympäristön kannalta parhaan jatkon.

Kierrätyskeskuksessa olet enemmän kuin kuluttaja! Toistakymmentä pääkaupunkiseudun secondhand-myymäläämme auttavat tavarat uuteen elämään lahjoita pois itsellesi tarpeeton ja tee ympäristöystävällisiä ostoksia. Muista myös verkkokauppamme, se palvelee läpi Suomen!

Kierrätyskeskus on reilu työllistäjä, etevä ympäristökouluttaja sekä ympäristövastuullisen liiketoiminnan asiantuntija. Olemme uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton toimija, jolle ekologinen sekä sosiaalinen kestävyys ovat kaiken toiminnan selkäranka. Kaikki tuottomme käytetään paikalliseen ympäristö- ja ty

Orjatyöllistäjä.

Vierailija
39/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakoukku on kyllä siitä paremmasta päästä koukkuja.

Vierailija
40/64 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjoja kuuntelen ja välillä ostan parin euron e-kirjoja. Luen ja kuuntelen kirjat englanniksi.