Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkekodin kunnostus

23.01.2007 |

Saatiin tytölle mun vanha Lundbyn nukkekoti. Se kaipaa kunnostusta pinnoiltaan, hiukan 70-80 lukumaista tällä hetkellä.

Onko kenelläkään antaa mitään niksejä tai hyviä materiaali vaihtoehtoja. Tarttis uusia katto (siis ulkoa), mahdollisesti ulkoseinät. Sisällä: lattia pinnat (ylhäällä kokolattiamatto, vihjeitä kaipailen miten sen saisi irti.) Seinien tapetointia ja maalausta. Alakerran lattiat on maalattu tällä hetkellä siniseksi. Vessaan haluaisin jonkun kaakelin näköisen pinnan.

Yritin googlettaa hakusanoilla: nukkekodin kunnostus/entisöinti, mutta ei sieltä löytynyt mitään näin perustason juttuja. Oli korkeamman tasoista näpertelyä, mitä sieltä löytyi.

Kaikista vinkeistä ollaan todella kiitollisia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha nukkekoti on kunnostettu tytölle myös ja Askartelukeskuksesta ostettiin materiaalit. Sieltä löytyy kaikenlaista, kaakelitapettia, parkettia.... Onnea remonttiin!

Vierailija
2/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... osoitteessa www.ihanitse.com ja sieltä Nuket ja nukkekodit -foorumi. Sieltä löydät paljon niksejä ja samanlaista väkeä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain mukana mm. tiilenpunaista tapettia katoksi (savupiipun otin pois) ja lattiat päällystin pääasiassa mukana saamillani lattiamuovin näytepaloilla. Lisäalakerran lattiat olivat kunnossa.

ULkoseinät ensin maalasin, mutta ne meni ihan kupruille, kun se ulkoseinä on aika ohutta paperia. Kuivuttua ei tosin näyttänyt enää yhtä pahalta, mutta ratkaisin asian toisin. Kaiveltiin sukulaisten tapettien ylijäämävarastot. Niistä valitsin erään yksivärisen pystyraitaisen ulkoseiniin. Maalasin sen ensin, ja sitten liimasin paikoilleen. Tuli tosi tyylikäs.

Myös huoneisiin olen laittanut uusia tapetteja. Kylppärissä on hieman kaakelia muistuttava tapetti. Pistorasiat jäävät kyllä sinne uuden tapetin alle piiloon, mutta eipä niitä tähän hätään tarvita. Mutta voi olla, että jatkamme nukkekotiharrastusta tyttären kanssa toisella tasolla leikki-iän mentyä...

Jätskitikuista saa verhotankoja, pysyvät siinä ikkunan karmin päällä ihan noin vaan.