Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko tai tiedätkö ketään jolle ei olisi ollut apua psykoterapiassa?

Vierailija
29.04.2024 |

Onko mahdollista että siitä ei ole apua?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, valtaosa ihmisistä ei tunne ylipäätään ketään, joka olisi käynyt psykoterapiassa. En tunne minäkään.

Veit sanat suustani. En tunne yhden yhtäkään, ja mielikuvani onkin, että terapia näyttäytyy muotiharrastuksena lähinnä julkkisten piireissä. Vai onko niin  että heillä kaikilla on terapiaa vaativa tausta? Tästä  pääsemmekin siihen päätelmään  että olisiko ihan tavallinen "tylsä" elämä ollut se, mitä pystyy elämään ilman terapiaa? 

Ymmärrän toki pahat traumat ja niiden aiheuttaman terapian tarpeen, mutta että juurikin julkisuuden ihmiset  tuntuvat tarvitsevan sitä..

Niillä on ongelmia itsellänsä. Tiedän monesta ihmisestä koko elämäni ajalta. Samaa monilla tehdään kotona jos on kuuntelevia fiksuja ihmisiä jotka auttaa oikeasti ja on turvallisia.

Vierailija
22/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä oli ihan tasan se hyöty, että joku ulkopuolinen kuunteli ongelmiani vuosia. Jos olisin ollut yhtään fiksumpi, olisin vaihtelevasti istunut kahvilla eri kaverin kanssa juttelemassa. Olisi tullut myös huomattavasti halvemmaksi (!) Henkilökohtaisesti en usko enää ns parantavaan psykoterapiaan, pl raskaan sarjan traumaterapian.

Kiitos, olen terapioinut elämässäni aika monia mutta olen kiitollinen siitä että olen hyötynyt siitä itsekin. Oppinut nimittäin helkatin paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Kertokaa vain lisää esimerkkejä siitä että psykoterapiasta ei ole apua. En pääse psykoterapiaan (ei ole voimia ryhtyä prosessiin) niin lohduttaa ajatella ettei siitä mitään hyötyä oiskaan.

ap

Älä sure, olet samalla viivalla meidän tavisten kanssa. Ei osata tosin sinne pyrkiäkään, eikä olisi varaakaan.. paras tyytyä vain terapoimaan itse itseään. Jos apua tarvitsee, kenties joku vertaisryhmä?

Hyvä ajatus.

Vierailija
24/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se johtaa siihen että pahuus ja sadismi kaivetaan terapiassa ihmisestä esiin.. Ja sitten alkaa sen toteuttaminen ensiksi läheisiä kohtaan.

Sama ongelma tulee esiin kotioloissakin, aivan sama missä se kaivuu tapahtuu. Olkaa siis tarkkoina. 

Vierailija
25/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah haistakaa paska 😂🖕

Vierailija
26/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oma terapeutti ei tiedä elämästäni puoliakaan ja itkee joka kerta minun kertomuksille..viimeksi sanoin, että luovutan paikkani seuraavalle kun oloni on jo niin hyvä. No ei ole, mutta en hyödy mitään siitä etten pysty kertomaan koko tarinaa ettei terapeutti itke ja järkyty.

Vierailija
27/27 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hep! Täällä yksi. Lopetin Kelan tukeman psykoterapian vuoden jälkeen, kun pidin sitä ihan naurettavana. Terapia oli myönnetty 3 vuodeksi. En silloin tajunnut, että olisin (kai?) voinut vaihtaa terapeuttia.

Mutta joo, aivan turhaa oli. Omavastuumaksun olisin voinut käyttää hyödyllisempään, esim. ratsastustunteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän