Naiset, auttakaa! Pitäisikö minun kertoa vaimolleni?
Hei ystävät,
Kohtaan haasteita, jotka vaikuttavat syvästi parisuhteeseeni. Vaimoni on minulle kaikki kaikessa, ja hänen vuokseen haluan löytää ratkaisun ongelmiini. Diagnoosini ADHD ja Aspergerin oireyhtymä vaikeuttavat tunteideni hallintaa ja impulssien säätelyä. Tämä johtaa päihteiden käyttöön ja nettikeskusteluihin muiden naisten kanssa, mikä aiheuttaa minulle suurta syyllisyyttä.
Keskustelut ovat usein arkipäiväisiä, mutta minun on myönnettävä, että ajatukseni saattavat silloin harhailla seksuaalisissa aiheissa, vaikka en varsinaisesti flirttaile tai vaihda kuvia.
Naiset, mitä sanotte: tahtoisitteko kuulla kumppaninne vastaavasta tilanteesta ja miten reagoisitte?
Kiitos avusta ja ymmärryksestä.
Kommentit (25)
Hei, vaimosi on varmaankin tietoinen diagnooseistasi ja mikäli on aiheeseen perehtynyt niin tietää, että kyseiset ongelmat ovat myös tyypillistä käytöstä. Avaudut aloituksessa hienosti asiasta ja sinuna esittäisin asian vaimolle samalla tavoin. Vaimosi rakastaa sinua ja varmasti ymmärtää vaikka aluksi saattaakin järkyttyä, etenkin jos kuulee tästä ensimmäistä kertaa. Avoimella keskustelulla varmasti löydätte ymmärrystä ja perheneuvonasta esim seurakunnalta saatte varmasti apua asian käsittelyyn.
AP:
En koskaan pettäisi kumppaniani. En anna kohteliaisuuksia muiden naisten ulkonäöstä enkä flirttaile, keskustelen vain.
Tämä on ollut tapana jo koko suhteemme ajan, eli yli kahdeksan vuotta. Vaikka nämä keskustelut ovat epäsäännöllisiä ja harvinaisia, ne silti vaivaavat minua, sillä ajatuksen tasolla flirttailen toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se kai on. Ajatuksissani vain mietin naisia kenen kanssa käyn keskustelua. Ikinä en ketään tapaisi tai kuvia vaihtelis. En vain ymmärrä mistä kaikki tämä kumpuaa, kun selvinpäin ei tälläistä ikinä tapahdu.
Pienenä minua alettiin tutkimaan, koska empatian puute oli valtava. En tuntenut pahaa mieltä tai oloa toisten kärsimyksistä, enkä tunne vieläkään, mutta ajatus siitä saa surulliseks.
Olet psykopaatti/sosiopaatti tai narsisti.
En usko tähän.
Jossain vaiheessa vaimo saa tietää kuitenkin, jos tuo jatkuu. Kun luottamus menee puolisoon, niin silloin on hyvin vaikea jatkaa, kun ei tiedä onko mikään kerrottu totta.
Itse toivoisin, että kerrottaisiin. Silloin on edes joku luottamus rehellisyyteen toisin kun silloin, että jää kiinni tuollaisesta. Ottaisin eron välittömästi.
diagnoosit ovat tekosyy. On ihmisiä jotka toimii kuin sinä ilman diagnooseja, ja ihmisiä joilla on samat diagnoosit mutteivat toimi noin. Luonnettaan voi kehittää tutustumalla kreikkalaisiiin uhmishyveisiin ja stoalaiseen filosofiaan, mutta rajaus ihmiskunnassa on, että toiset ovat luusereita ja toiset jaloluonteisia.