HS: "Jos asuu isän ostamassa asunnossa, hallituksen leikkaukset eivät huoleta"
Mainio kirjoitus Hesarissa. Hallitus tekee politiikka joka polarisoi voimakkaasti. Jatkossa köyhimpien kouluttautuminen tulee vähenemään entisestään. Rikkaissa perheissä hallituksen leikkaukset ei hetkauta.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostavat kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentavat ne kotiin ja kesämökille. Kohta noissa rikollisissa perheissä vietetään rikollisen äidin äitienpäivää.
Surullista, että lapsi joutuu kasvamaan rikollisessa perheessä.
Lapsi ei edes tiedä, että heidän kodin jääkaappi on merkitty yrityksen nimiin ja haettu verovähennystä, rikollista.
Hallitus tekee leikkauksia ja alamme puhua näistä rikollisista yrittäjä perheistä.
Olivia isi käyttää palkattomia työkokeilijoita. Olivian isi on orjapiiskuri, noloa.
Vierailija kirjoitti:
Paskanvitut menee sama aika. Google mapsin mukaan ajomatka Viikin ja Otaniemen välillä 22 min ja vajaa 20 km.
Ei sillä opiskelijalla mitään autoa ole, idiootti.
Etelässä asuu kyllä erikoista porukkaa.Kulkemaan ei pääse mutta autoa ei voi hommata.Täälläpäin on jokaisella täysi,-ikäisellä ainakin ajokortti ja melkein kaikilla myös auto.Varsinkin poikaa jolla ei ole autoa,pidetään vähän outona.Ja useimmilla ei ole rikkaita vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Olivia isi käyttää palkattomia työkokeilijoita. Olivian isi on orjapiiskuri, noloa.
Olivia joutuu häpeämään sen isiä.
Koko kaupunki juoruaa, että sen isi ei maksa palkkaa kaikille työntekijöille, se on orjapiiskuri, joka ahnehtii omalle perheelle ulkomaanmatkoja ja sijoitusasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanvitut menee sama aika. Google mapsin mukaan ajomatka Viikin ja Otaniemen välillä 22 min ja vajaa 20 km.
Etelässä asuu kyllä erikoista porukkaa.Kulkemaan ei pääse mutta autoa ei voi hommata.Täälläpäin on jokaisella täysi,-ikäisellä ainakin ajokortti ja melkein kaikilla myös auto.Varsinkin poikaa jolla ei ole autoa,pidetään vähän outona.Ja useimmilla ei ole rikkaita vanhempia.
Tosi noloa, että isi on ostanut auton pojalle. Poika voisi mennä töihin ja ostaa omilla rahoilla auton eikä olla nössö luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän tuolle pitäisi tehdä? Kieltää paremmin toimeentulevia tukemasta opiskelemassa olevia lapsiaan? Eiköhän heillä ole oikeus käyttää rahojaan ihan mihin itse haluavat, aika moni vanhempi haluaa sen tehdä jälkikasvunsa hyväksi.
Tottakai on oikeus. Yli sukupolvien itsekin omista rahoistani autan, minkä voin. Joskus enemmän, joskus vain ruokapaketilla. Oikeistohallitukset ajavat köyhät pois yliopistoista ja korkeakouluista.Siitähän tässä on kysymys. Jopa ammattikoulutusta lyhennetään vuodella poistamalla yleissivistävät aineet. Opiskelijat siirretään yrityksiin oppisopimuksella halvoiksi työntekijöiksi. Osalle oppijoista varmasti hyvä ja ainoankin tapa oppia ammatti, jotta pääsee työntekoon kortiston sijaan. Mutta hakematta tulee mieleen, piireissä viljelty nimitys, ihmisroskasta, jolle vähempikin saa luvan riittää. Kenenkähän etu mahtaa olla, että tulevaisuuden suomalaisista kannattaa kouluttaa vain osa?
Mun entinen luokkakaveri halusi lääkäriksi. Tajusi ei pääse Suomessa opiskelemaan ja löysi Venäjän. Alkoi opiskelemaan venäjää, oli snagarilla töissä ja niin se lähti kirjoitusten jälkeen Moskovaan. On palannut takaisin, aikoinaan. Ihan oman kylän terveyskeskukseen tuli töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Vanhempien pitäisi ottaa enemmän vastuuta lapsistaan ja heidän opiskeluistaan, eikä jättää heitteille valtion huomaan.
Olit sitten viinakaupassa just silloin kun aivoja jaettiin?
Mikäs helvetti sinua vaivaa? Lähes joka paikassa muualla vanhemmat huolehtivat siitä, että lapset pystyvät opiskelemaan ja useissa maissa lapset mm. asuvat edelleen kotona tuossa iässä. Ulkomaalaiset eivät ole uskoa korviaan, kun heille kertoo, että Suomessa on tapana muuttaa 18-vuotiaana yhteiskunnan tuilla asumaan yksikseen. Ei ole tavanomaista missään muualla maailmassa.
Et ole kovin välkky ihminen. Suomessa on erittäin kovat elämisen kulut palkkatasoon nähden. Ei monillakaan ole varaa maksaa lapsensa asumisesta. Suomi on iso ja harvaan asuttu maa ja tarkoittaa sitä että monelle se kiinnostava opinahjo on kauempana. Sillähän se Suomi nousee että nuorilla ei olisi mahdollisuutta opiskella kauempana vaan pitää jäädä vanhempien nurkkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Minä itse kävin säännöllisesti töissä 15-vuotiaasta lähtien ja laitoin ison osan rahoista säästöön, eihän sitä mihinkään tarvinnut kun vielä asui kotona. Noiden säästöjen turvin pystyin opiskelemaan ilman opintolainaa. Rikkaat vanhemmat ei ole mikään ehto sille että voi opiskella.
Joo mutta tiedätkö miten monet tuhannet nuoret jäädät vuodesta toiseen ilman kesätyöpaikkaa?
Oikein, rikkaat perheet ovat elintasonsa ansainneet.
Korkeakouluopiskelun pitäisi tulla maksulliseksi. Tällöin koulutus olisi parempaa ja opiskelijoita olisi vähemmän, jolloin valmistuttua pääsisi varmasti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse kävin säännöllisesti töissä 15-vuotiaasta lähtien ja laitoin ison osan rahoista säästöön, eihän sitä mihinkään tarvinnut kun vielä asui kotona. Noiden säästöjen turvin pystyin opiskelemaan ilman opintolainaa. Rikkaat vanhemmat ei ole mikään ehto sille että voi opiskella.
Ei toki, mutta se on, että joku työnantaja palkkaa henkilön jo 15v. eteenpäin ja henkilö palkataan jatkossakin jonkun työantajan toimesta seuraavaan pestiin. Lisäksi tietysti se, että palkka on sopiva niin, että siitä saa säästöön rahaa, ja pysyy itse terveenä, sekä on tietysti sen verran terve, että työnteko sujuu ongelmitta vrt. esim. neurologiset poikkeavuudet, lukihäiriö, oppimisvaikeudet, alhainen ÄÖ ymv. Nuokin osuvat joillekin henkilöille.
T: 42v. osatyökykyinen autisti. Jos saisin itse valita, olisin normaali ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän pohjoisesta perheitä, jotka eivät ole rikkaita, mutta heillä on useampia autoja, mönkkäreitä, mopoauto, traktori tai pari ja muutama peltoauto. Komea moottoripyöräkin. Ajokortit kaikilla heti 17-vuotiaana. Ihmettelevät kovasti, että etelän vetelät kulkee raitsikoilla ja linkkureilla. Pysäkeillä joutuvat odottelemaan, kastuvat ja kylmäkin tulee. Ahtaissa tiloissa vieraiden ihmisten kanssa. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein, rikkaat perheet ovat elintasonsa ansainneet.
Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita ja autot verotuksessa poistoihin ja kodinkoneista verovähennystä.
Koko Suomi inhoaa teidät perhettä.
Ja työttömiltä meinaatte lisäksi viedä melkein kaiken.
Viking Linelle 54 miljoonaa yritystukia jotta miehistö saa syödä ilmaiseksi laivalla. Ja lisäksi vielä on pienempi veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, mutta se on, että joku työnantaja palkkaa henkilön jo 15v. eteenpäin ja henkilö palkataan jatkossakin jonkun työantajan toimesta seuraavaan pestiin. Lisäksi tietysti se, että palkka on sopiva niin, että siitä saa säästöön rahaa, ja pysyy itse terveenä, sekä on tietysti sen verran terve, että työnteko sujuu ongelmitta vrt. esim. neurologiset poikkeavuudet, lukihäiriö, oppimisvaikeudet, alhainen ÄÖ ymv. Nuokin osuvat joillekin henkilöille.
T: 42v. osatyökykyinen autisti. Jos saisin itse valita, olisin normaali ja terve.
Sekin on edellytys että saa myös itse pitää ne rahansa, koska sattui syntymään tarpeeksi hyvin toimeen tulevaan perheeseen. Köyhemmissä perheissä joutuisi antamaan perheen pyöritykseen osan.
Helsingissä on lukuisia kimppakämppiä vapaana tällä hetkellä. Itse menin opiskelemaan sinne minne pääsin JA oli varaa. Se kaupunki ei ollut Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on lukuisia kimppakämppiä vapaana tällä hetkellä. Itse menin opiskelemaan sinne minne pääsin JA oli varaa. Se kaupunki ei ollut Helsinki
Kukaan ei halua ventovieraan kanssa samaan asuntoon, toki voi tehdä rikosilmoituksen, jos toinen käyttää jotain epämääräisiä aineita sun muuta.
Ei minulla ole varaa lukea näitä maksullisia juttuja, saakeli vieköön!