Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran hankkiminen kaduttaa

Vierailija
28.04.2024 |

Otsikossa se jo tulikin Kadun koiraamme. Se on minulle tärkeä, nautin ulkoilusta, onnistuneesta koulutuksesta jne ja tietenkin hoidan hyvin sen. 

Samalla silti kuvittelen seuraavat 8-10v pallo jalassa elämistä ja ulos vaan mentävä säällä kuin säällä 

En taida olla todellisuudessa koiraihminen lainkaan, pidän kyllä eläimistä ja varsinkin koirista. Ei tämä omistaminen vain olekaan mitenkään hohkodasta tai erityisen mielelästä.

Olenko ainut? Ja onko tämä todella tabu aihe josta saan vain vihat niskaani?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy koiraparka. Ellei tämä nyt sitten ollut porvoo. yleensä melkein kaikki ihmiset kiintyvät lemmikkiinsä josta ei tee mieli luopua, siinä olet poikkeava ihminen. Sinuna veisin sellaiselle ihmiselle joka ymmärtää mikä on vastuu ja on eläinrakas. Ei sillä koiralla ole onnellista jos ilmapiiri on tuollainen. Tee koiralle palvelus ja myy tai anna se pois parempaan paikkaan.

Vierailija
2/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei kiinny edes omaan lapseensa. Heti kiire baariin synnytyksen jälkeen, ja halutaan omaa aikaa. Ĵos koiran hankinta kaduttaa, myy tai lahjoita se jollekin todella eläinrakkaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit vastuun toisesta elollisesta olennosta, joka ei voi vaikuttaa kohtaloonsa mitenkään. Hoida homma kunnialla kesti se sitten miten kauan tahansa. Täällä on turha marista, tilanne ei siitä muuksi muutu.

Vierailija
4/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi viet joka kerralla pitkälle. Eikö kerran riitä iso lenkki ja kerran pieni, tai vain yksi. Loput lähelle pissille ja muulle asialle. Tai muuta pieneen ok-taloon. Ja muut ulkohaistelureissut erikseen että koira saa nuuskutella ja katsella. En tiedä kyllä miten matkailet. Montaa asiaa voi tehdä kotona ja larpatakin.

Vierailija
5/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte koiran? Mikä hel..... koiravillitys nykyään on? Lähes kaikilla on koira tai jopa kaksi. En ymmärrä. 

Vierailija
6/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen koira sulla on? Mulla on 10 vk pentu, ja suurimman osan ajasta oon iloinen pennusta. Toki välillä rasittaa, kun pentu riehuu, mut se nyt normaalia, ei mikään oo pelkkää ihanaa.

Vierailija
7/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-10v, sulla on suuri koira.  Mitä pienempi niin sen pidempi elin iän odote.   Koira on kun pikkulapsi, se pitäää opettaa, kouluttaa, ulkoiluttaa max 4krt joka päivä, leikityttää, hoitaa..  Anna se kasvattajalle takaisin tai eläinkotiin että etsivät sille uuden kodin.  Koira vaistoaa ettet välitä ja alkaa käyttäytymään sen mukaisesti, tekee jopa tuhoja, virtsailee & ulostaa sisälle, stressaa, syö omia kakkoja ymym. Älä pilaa koiraasi vaan etsi parempi koti jossa se saa rakkautta ja huolenpitoa. 

Vierailija
8/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit vastuun toisesta elollisesta olennosta, joka ei voi vaikuttaa kohtaloonsa mitenkään. Hoida homma kunnialla kesti se sitten miten kauan tahansa. Täällä on turha marista, tilanne ei siitä muuksi muutu.

Hyötyä siitä lenkkeilystä ja pallojalkaisuudesta loppujen lopuksi on. 

Vierailija
9/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Koira sisätiloissa haisemassa. Ei ikinä.

Eläinten paikka on ulkona. 

Vierailija
10/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kaduttaa lapsen hankinta, että revippä siitä. Ongelmasi on helposti ratkaistavissa, minun ei.

Vierailija
11/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, välillä koiran omistajallekin väsy, samoin kuin vanhemmat välillä väsyy lapsiinsa.

T: Äiti ja koiranomistaja, joka rakastaa lapsiaan ja koiraansa ja siitä huolimatta välillä haaveilee lapsettomasta ja koirattomasta elämästä. 

ja kyllä, lapseni on kaikkeni ja koira heidän jälkeen tärkein.

Vierailija
12/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoja. Punkkeja. Bakteereita. Makaavat sängyissä ja sohvilla Yäk.

Vierailija
13/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy koiraparka. Ellei tämä nyt sitten ollut porvoo. yleensä melkein kaikki ihmiset kiintyvät lemmikkiinsä josta ei tee mieli luopua, siinä olet poikkeava ihminen. Sinuna veisin sellaiselle ihmiselle joka ymmärtää mikä on vastuu ja on eläinrakas. Ei sillä koiralla ole onnellista jos ilmapiiri on tuollainen. Tee koiralle palvelus ja myy tai anna se pois parempaan paikkaan.

Ap kertoo koiran olevan hänelle tärkeä ja hoitavansa koiran hyvin. Miten koira kärsii? Ap kertoo myös pitävänsä koirista ja koirastaan siis, mutta ei pidä sen mukanaan tuomasta jatkuvasta vastuusta. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ihan  varmasti jokainen koiranomistaja on väsyneenä ja kiireisenä manaillut joskus, kun rankkasateessa kaveri pyytää päästä kakalle.

Ap siis ymmärtää vastuunsa ja toimii sen mukaan, kouluttaakin koiraansa. Hän kyselee muiden samaa miettivien/kokeneiden mielipiteitä, ei sinunlaistesi besserwissereiden, jotka ovat heti valmiina sormi pystyssä kertomaan tuomiten mitä tulee tehdä. Koiralla ei ole mitään hätää, keskity sinä vaikka rescuekoirien onnettomaan elämään, kun niitä hakataan ja kidutetaan, pidetään nälässä, kurjissa oloissa ja kaiken maailman juopot niitä ottavat.

Mikäs siinä ap, koira tottuu uuteen hyvään kotiin, kunhan sellaisen löydät. Et sinä mikään huono ihminen ole, vaikka tunnet noin. Niin on monet muutkin luopuneet, ja koira on saanut hyvän elämän, jos on ollut vastuullinen omistaja ja uusi koti kyseessä. Pääasia on, että harkitset tarkkaan, ja ajattelet koirasi parasta.

Oletko ap miettinyt, josko saisit apua koiranhoitoon. On vastuullisia nuoria, jotka pientä korvausta vastaan ulkoiluttavat jne. Tai hyvä ystävä jne...

Vierailija
14/14 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut elämäni aikana 4 koiraa ja jokaista olen katunut jossain vaiheessa. Mutta ei ihminen opi :D rakkaudella kaikki olen kuitenkin hoitanut viimeiseen asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme