Mitä 18-vuotias kotona asuva poika osaa?
Vaihtaako omatoimisesti lakanat, peseekö pöntön? Huolehtiiko pyykkihuollosta ja tiskeistään?
Kommentit (37)
Ei tällä ole osaamisen kanssa mitään tekemistä, vaan laiskuuden ja välinpitämättömyyden.
Meillä:
Vaihtaako omatoimisesti lakanat: no loputa kyllä, mutta yleensä muistuttelen, että voisi vähän tiheämminkin vaihataa
peseekö pöntön: jarrutusraidat kyllä, vuorollaan pakotettuna muuten
Huolehtiiko pyykkihuollosta: Likaiset laittaa pyykkikoppaan ja puhtaat kaappiin, pyydettäessä siirtää pesukoneesta kuivariin
tiskeistään: laittaa koneeseen tai pöydälle tiskikoneen viereen
Meillä ei tee 17v yhtään mitään itse
Meillä:
Vaihtaako omatoimisesti lakanat = kyllä vaihtaa.
peseekö pöntön = pesee jos sinne jää hänen jälkeensä jälkiä, muuten ei
Huolehtiiko pyykkihuollosta ja tiskeistään = kyllä, likaiset pyykit menee pyykkikoriin ja hän myös pesee pyykkiä ihan mielellään. likaiset astiansa laittaa tiskikoneeseem
Ei tee yhtään mitään. Ruoka kannetaan eteen ja jopa aamiainen vuoteeseen. Sanoo nälkä ja jano. Tänään ei ole vielä syönyt kun minua ei ole huvittanut laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei tee 17v yhtään mitään itse
Oletko yhtään huolissasi?
Eikös se ole ihan siitä kiinni mitä on opetettu ja vaadittu?
Vaihtaa iskän viinakset veteen. Järjestää kotibileet vanhempien poissa ollessa niin että vanhemmat ei huomaa mitään kun palaavat. Manipuloida äitiä niin että koskaan ei tarvitse tehdä mitään, kun äiskä tekee asiat niin paljon paremmin.
Meillä ei mitään. Tai vaihtaa se petivaatteensa ja siivoaa huoneensa, jos käsken. Jos en sano mitään, niin ei tee mitään. Pyykit vie koriin. Käskystä vie roskat, kolaa, tyhjentää tiskikoneen. Pitäisi opettaa kaikkea, mutta kun en vain itsekään jaksaisi opettaa.
Samoin kun vastaaja 2:lla.
Nyt 18v poikamme tekee itse tuossa ruokaa, koska syö useammin kuin me muut lämmintä ruokaa.
Lakanoita alkoi vaihtaa ja pyykkiä pestä viimeisen 6kk aikana. Kun tyttökaveri ilmestyi kuvioon. Sitä ennen oli laiskempi askareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaa iskän viinakset veteen. Järjestää kotibileet vanhempien poissa ollessa niin että vanhemmat ei huomaa mitään kun palaavat. Manipuloida äitiä niin että koskaan ei tarvitse tehdä mitään, kun äiskä tekee asiat niin paljon paremmin.
Oikeesti jos järjestää kotobileet niin, että vanhemmat ei huomaa mitään, niin olisin vanhempana äärimmäisen ylpeä semmoisista siivoustaidoista!
Kun lapsia olisi hyvä osallistaa kodin askareisiin ikätasoisesti koko lapsen elämän ajan. Niin lapsi kasvaa siihen ja se sujuu kuin itsestään.
Vaihtaa lakanat, jos niissä on spermaa.
Konservatiivisissa kotitalouksissa miespuoliset henkilöt eivät tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti jos järjestää kotobileet niin, että vanhemmat ei huomaa mitään, niin olisin vanhempana äärimmäisen ylpeä semmoisista siivoustaidoista!
No siis todennäköisestihän se on nakittanut tyttöystävän hoitamaan sen siivouspuolen.
Itse tein 18-vuotiaana kaikki ap:n kysymät asiat ja lisäksi: kuljetin tarvittaessa pikkusisaruksia kavereille/harrastuksiin ja sieltä kotiin, talvella kolasin pihasta lumet, jos tulin ensimmäisenä koulusta kotiin, kesällä leikkasin nurmikon lähes aina, jos olin kotona. Pyydettäessä lämmitin saunan, polttopuita kannoin välillä pyytämättäkin.
Meiän poika, nyt 19v teki 18 -vuotiaana pyynnöstä: vei roskat, tyhjensi ja täytti tiskikoneen, siivosi huoneensa, imuroi koko talon lukuunottamatta siskojensa huonetta. Pesi kaikki ikkunat viidessä päivässä , leikkasi päältäajettavalla ruohonleikkurilla ruohon kesäisin, teki lumitöitä, lämmitti puilla saunan uunin, lämmitti leivinuunin, vaihtoi autoonsa renkaat ja piti sen siistinä pyytämättä, teki ruuat itselleen monta kertaa viikossa ( allergikko eikä pitänyt minun , äitinsä jokaisesta tekemästä ruuasta, tämänkin pyytämättä). Pesi pyykit ja laittoi kuivumaan. Ehkä jotain muutakin vielä.
Osaa siivota oman huoneensa, käydä kaupasssa ostamassa jotain, minkä voi tehdä airfryerissa, tilata tietokoneen osat netistä, koota tietokoneen. Vessa pesu 🤔 liian ällöttävää.
up