Netto 2600e, euroakaan ei jää säästöön
Tienaa nettona noin 2600e. Mitään ei tunnu jäävän säästöön tässä kurjassa ja paskassa elämässä.
- vuokra 614
- auton lyhennys 130e
- opintolainan lyhennys 190e
- auton vakuutus neljästi vuodessa noin 110e
- kotivakuutus noin 150e vuodessa
- kännykkä 30e kuussa
- netti 30e kuussa
- joustoluoton lyhennys 100e
Polttoaineeseen ei onneksi paljoa mene, kun työmatka on 2 km. Toki sen voisi fillaroidakin, mutta nukun aina mahdollisimman pitkään. Jos kuljen autolla, saan nukkua 10 min pitempään.
Kauppaan palaa 20e päivä. Jos ostan eväitä töihin, 10e lisää tai jos käymme lounaalla.
Nyt on tilillä 380e+amexilla käyttövaraa noin 400 e, tilipäivä kuun puolivälissä. Tilillä on poikkeksellisesti tuo summa, kun sain "ennakkoperintöä". Luonnollisesti elätän vain itseni.
M39
Kommentit (76)
Ei kai mitään koskaan kenellekään tietenkään jää ellei laita jäämään. Ihan ensimmäisenä palkasta laitetaan säästöt sivuun, sanotaan nyt vaikka 200e. Sitten maksetaan muut ja lopuilla käydään kaupassa. Luottokortti kannattaa katkaista heti jos sen kanssa ongelmia. Ei täällä kukaan muukaan mitään kummempia tienaa ja silti saa säästöön.
Mitkäs ne sun piilokulut on? Koska mulla on samanlainen netto, ja mulla jää säästöjä. Eikä mun kulurakenne ole yhtään sen kummempi. Laskemalla saan tuosta sinun ilmoittamista kiinteistä menoista 1100 euroa kuukaudessa + satunnaisista tulee 50 euroa kuukaudessa. Autovero puuttui sun laskelmasta muuten ja sähkölasku! Ja bensa. Jos ruokaan menee lisäksi 600 euroa kuukaudessa, niin sun kiinteät menot on n. 1850 ja säästöön pitäisi jäädä (sähkölasku ja autovero (100 euroa/kk yht)) huomioituna 650-750 euroa kuukaudesta riippuen. (Ja mulla muuten jää, riippuu nyt siitä mitä meni bensaan.)
Sitten netin voi jakaa laitteille kännykästä, ainakaan itse en siitä erikseen maksa.
Mitäs jos tekisit budjetin ja kävisit kaikki sun kuitit läpi, voisit vähän yllättyä mihin hassaat rahaa. Ne pienet purot, niistä tulee isot menot....sulta puuttuu nyt suunnittelu!
terveisiä vaan kirjanpitäjältä.....
Suunnilleen sama netto.
Kulut:
Kauppa 500
Lemmikki 200
Liikenne (bensa, huollot, julkiset) 300e
550 asuminen
50 kuntoilu
300 lounaat
Ravintolat kahvilat, huvit 100
Vaatteet 100
Eväät 30e
Matkailu 500 (sis. Myös teinin matkailun)
Osa kuluista siis jaettu kuukausitasolle kuten lemmikkikulut, liikenne ja matkailu.
Olisihan tässä mistä pihistää, mutta nyt mennään näin.
Jos työmatka on vain 2km, niin kuinka pakollinen auto tosiasiassa on? Varmasti auto on ihan kiva olla olemassa, mutta jos sitä ei päivittäin tarvitse on se vähän turhan iso rahareikä. Itse pystyin Turussa asuessa järjestämään niin, ettei edes kahden päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa tarvinnut autoa. Olisihan se helpottanut asioita ja ollut mukava, mutta helppo korvattava, jos rahasta on tiukkaa.
sama 2500e netto mullakin. Elätettävänä itseni lisäksi kolme teini-ikäistä ja sairaseläkkeellä oleva puoliso. ei siitä montaa sataa tosiaan kuussa säästöön jää.
Vierailija kirjoitti:
Netto 595€/kk ja säästöön jää joka kuukausi 50€. Taloustaidot!
Ja joku, joka elättää, eikö niin?
Jos ajot on 4 kilometriä päivässä, et tarvitse 130 euron lyhennystä vaativaa autoa vaan halvempi ja rupuisempikin riittää.
Luotot pois.
Ruokakulut myös aivan naurettavan suuret.
Vierailija kirjoitti:
Jos työmatka on vain 2km, niin kuinka pakollinen auto tosiasiassa on? Varmasti auto on ihan kiva olla olemassa, mutta jos sitä ei päivittäin tarvitse on se vähän turhan iso rahareikä. Itse pystyin Turussa asuessa järjestämään niin, ettei edes kahden päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa tarvinnut autoa. Olisihan se helpottanut asioita ja ollut mukava, mutta helppo korvattava, jos rahasta on tiukkaa.
On se oikeasti kiva olla olemassa. Facessa joskus aikuiset ihmiset kyselevät, josko joku lainaisi autoa. Eihän nyt kukaan halua autoansa lainata tuntemattomalle. Entä jos tuntematon päättäisi pölliä auton eikä palauta? Vakuutusyhtiö ei taatusti korvaisi mitään. Jos se lainaaja sattuisi vielä kolaroimaan, niin bonukset lähtee että heilahtaa.
Miksi et revi sitä 240€ suoraan kun saat tilin!
Järjetön summa kasaan muovia ja ruuveja!
2km töihin ja jos juoksisit sen, kuntosikin kohoaisi!
10min piempään nukkua...et ole enää kakara, mene 10min aiemmin nukkumaan!
JA tuo ruoka! Ostappa kunnon keittokirja, lopeta ne valmiit suolalouhokset!
Mulla nettotulot (jep, netto) n. 4 900 €. Tässä kuussa menot tähän mennessä 6 972 €. On tosin hieman spesiaalikuukausi kun tuli tehtyä pari one-time hankintaa. Normaalisti menot jotain 3 600 €.
Mulla kun oli netto hetken 2400/kk, ja elätin yhtä lasta itseni lisäksi niin riitti myös opiskelijalapsen avustamiseen vaikka kuinka. Ja vuokra reilusti isompi kuin sulla. Miksi sulla on joku joustoluotto?
Toivottavasti ap ymmärtää, että netosta puhuminen antaa ihmisestä vähän pöntön kuvan. Sama kuin aikuisella olisi tarralenkkarit ja söisi vain nauravia nakkeja ranskalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
600€ RUOKAAN PER KK YKSINÄISELLE ON AIVAN LIIKAA!
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen sama netto.
Kulut:
Kauppa 500
300 lounaat
Ravintolat kahvilat, huvit 100
Eväät 30e
Olisihan tässä mistä pihistää, mutta nyt mennään näin.
tSISSUS, KULTAAKO SYÖTTE!
930€ kaksi ihmistä?
Mulla nettotulot on n.2200€. Maksan yksin omakotitalon kuluja niin ei todellakaan jää mitään säästöön.
Kiinnostaisi tietää mitkä on noiden lainojen saldot ja korot. Opintolainastakin taitaa mennä yli 4% korkoa, joten ei ole halpaa lainaa sekään. Ja tuleeko luottokortista jotain kuluja, vai onnistuuko maksaa saldo nolliin joka kuussa?
Joustoluotto kuulostaa sellaiselta, mikä kannattaisi pikavauhtia maksaa pois.
Jos raha-asioiden hoitaminen ei suju, niin aina voi yrittää saada itselleen edunvalvonnan. Auttaiskohan aikuissosiaalitoimi tällaisessa?