Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappuvieraat, sokeriset munkit ja pikkulapset. Miten saada vanhemmat katsomaan lastensa perään olematta ärsyttävä?

Vierailija
28.04.2024 |

Meille on tulossa miehen sisarusten lapsia vapuksi. Lapsia on yhteensä 7 alle kouluikäistä. Tai siis munkinsyönti-ikäisiä. Kokemuksesta voin sanoa, etteivät vanhemmat katso lastensa syömisen perään, antavat syödä sohvalla, eivätkä pese lastensa käsiä.

Haluaisin, että kaikilla on mukavaa. Haluaisin, että sokeriset munkit syödään pöydän ääressä ja syömisen jälkeen joko pyyhitään kädet kunnolla tai pestään. Munkkeja ei syödä sohvilla, eikä pöydästä poistuta sokerisin sormin.

Miten tämän voi sanoa niin, ettei kukaan vanhemmista vedä herneitä nenään? 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet todennäköisesti ärsyttävä, teit mitä tahansa.

Luonteelleen ei kukaan mitään voi.

Vierailija
42/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot sen ohjeeksi selvällä ja kuuluvalla äänellä. 

Ja sekö ei sitten ärsytä vanhempia? Että minä ohjeistan selvällä ja kuuluvalla äänellä, että munkit syödään pöydän ääressä ja että kädet pestään syömisen jälkeen?

ap

No jos ärsyttää niin se on heidän ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istun pöydässä vieraiden kanssa ja sanon että syömisen jälkeen kaikki lapset käy käsien pesulla. Tarvittaessa menen itse auttamaan pienimpiä pesemisessä kun eivät malta kunnolla pestä. Kehun ja kiitän jälkikäteen. Ei ole kukaan aikuinen koskaan sanonut poikkipuolista sanaa.

Vierailija
44/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukan ei pakoita sinua kotisi kutsumaan ihmisä joista tulee ongelma.Miksi et vietä vapua muiden koti? Eikö sinua tai teitä kutsuta? 

Vierailija
45/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä oman talon säännöt sanot. Vai saako joku aikuinen mennä sänkyysi murustelemaan ja pomppimaan munkin kanssa, kun et kehtaa kenenkään mieltä pahoittaa? 

Vierailija
46/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko syödä sotkevia sokerimunkkeja tai tippaleipiä ? Onhan niitä muitakin herkkuja ? 

Tarjoa jotain ihanaa pullaa, mascarponevaahtoa, vaahtokarkkeja ja muita karamelleja.

Ja nekö ei muka sotke? Muistan kuinka yksillä kutsuilla jonkun muksu liimasi tikkarinsa sohvan selkänojaan. Kutsujen emäntä sen tikkarin hänelle antoi ja antoi syödä sohvalla, eikä lapsen vanhemmatkaan tuohon mitenkään puuttuneet. Minä pistin muistiini, ettei lastenkutsuilla sitten tarjoilla tikkareita.

Vierailija
47/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koti ja sinun säännöt. Joten kyllä, kerrot lapsille talon säännöt. Kädet pestäön ennen ja jälkeen syömisen ja pöydässä istutaan niin kauan, että on syöty.

Jos on lämmintä, niin munkit voi syödä myös ulkona.

Jos joku poistuu pöydästä, niin katsotaan heti pesut ja poistat lautasen pöydästä. Näin muut huomaavat, ettei pöydästä hypitä välissä pois.

Vierailija
48/48 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne vanhemmat ei saisi vetää hernettä nenään?

Olisi kiva, että kaikilla olisi mukavaa. Eikä niin, että minä naama punaisena huudan toisten lapsia käsipesulle, kun vanhemmat eivät ymmärrä.

ap

Ei sinun tarvitse huutaa naama punaisena, vaan sanot ystävällisesti, mutta jämäkästi, että pöydästä ei lähdetä ruoan kanssa, täällä on sellainen sääntö. Syödään pöydässä. Toivottavasti teillä on selkeä huone, missä on yksi oviaukko, missä voi pitää vahtia, ettei kukaan livahda ruokineen. Ja syönnin jälkeen ohjaat käsien pesulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän