Peliajan rajoittaminen
Mulla menee hermo 15- ja 18-vuotiaisiin poikiin, jotka pelaavat ihan liikaa. Miten paljon annatte saman ikäisten nuortenne pelata?
Moneen saavat pelata arkisin? Entä miten paljon saavat pelata viikonloppuisin?
Kommentit (6)
18 vuotiasta et voi enää kieltää. Hän on aikuinen. Ja tuon nuoremmakin kanssa alkaa olla vähän myöhäistä.
Saavat pelata niin paljon kuin haluavat kunhan koulu sujuu.
Lapsi käy koulunsa, harrastaa, hoitaa oman osansa kotona ja tapaa kavereitaan. Hänellä on hyvä arjen perusta ja pelaamiseen ei ole tarvinnut kiinnittää huomiota.
Pelaaminen on ongelma niissä perheissä, joissa vanhemmat ei tarjoa mitään sen pelaamisen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen on ongelma niissä perheissä, joissa vanhemmat ei tarjoa mitään sen pelaamisen tilalle.
Pelit on näppärä lapsenvahti pienestä pitäen. Täälläkin törmää usein kysymykseen onko lapsen kanssa pakko ulkoilla. No, ei ole kunhan itse kestää sen seuraukset ettei se lapsi sitten teininäkään ulkoile.
Kasvatusneuvolan ilmainen tarjous ei kiinnostanut? Itse olet netissä oleskeleva? Mitään järkevää et ole lapsillesi opettanut / niihin ohjannut kuten kotityöt, läksyt, kokkaus, lukeminen, lautapelien pelaaminen, jonkun instrumentin soiton oppiminen, ulkoilu?
Tietoa lasten ja nuorten kasvatuksesta on nyt enemmän kuin koskaan ennen, mutta ei ole kiinnostanut? Pidä sitten luuserilapsesi, mutta ÄLÄ tule tänne itkemään olemattoman kasvatuksesi tuloksia!
HARMITTAA kaikkien niiden puolesta, jotka ovat osanneet kasvattaa lapsensa.