Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkkyys on todellinen sairaus!

Vierailija
28.04.2024 |

Mutta se ei ole normaalia vaan merkki mielisairaudesta. 

Kakosmia eli tavallisen hajun aistiminen epämiellyttävänä on hajuaistin häiriö jonka syitä ovat erittäin usein Parkinsonin tauti, Alzheimer, skitsofrenia ja muut neurologisen sairaudet. 

https://journals.lww.com/ijnp/fulltext/2016/06030/olfactory_hallucinati…

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää pitää varmasti paikkaansa, siis näitä hajuste herkkiä paljon nähneenä, niin menee todella yli esim joku vaate jos ostettu kirpparilta vaikka, pestään 10 kertaa ja lopulta viskataan roskiin kun muka haisee yhä huuhteluaineelle...

Se huuhteluaineen haju on vaatteessa todella tiukassa. Lähtee kunnon tuuletuksella ja etikassa liotuksella, ei tarvitse pestä tämän jälkeen kuin kerran.

Ei lähde kaikista vaatteista. Riippuu siitä, kuinka monta myrkkykerrostumaa vaatteeseen on kertynyt. 

Vierailija
42/47 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpöä aloitus. Ei ole merkki mielisairaudesta, vaan liittyy siihen, että yliherkän nenä ei totu hajuun, kuten verrokkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää pitää varmasti paikkaansa, siis näitä hajuste herkkiä paljon nähneenä, niin menee todella yli esim joku vaate jos ostettu kirpparilta vaikka, pestään 10 kertaa ja lopulta viskataan roskiin kun muka haisee yhä huuhteluaineelle...

Se huuhteluaineen haju on vaatteessa todella tiukassa. Lähtee kunnon tuuletuksella ja etikassa liotuksella, ei tarvitse pestä tämän jälkeen kuin kerran.

Ei lähde kaikista vaatteista. Riippuu siitä, kuinka monta myrkkykerrostumaa vaatteeseen on kertynyt. 

Joo erittäin voimakkaasti haisevat voi kyllä vaatia useamman kerran tuota tuuletus plus etikkaliotus plus pesu. Ja puhun siis esim. kuukauden putkeen tuulettamisesta, en yhden yön. Itsekin siis tuoksuyliherkkyydestä kärsin, ja tälleen olen saanut kirpparivaatteet täysin hajuttomiksi.

Vierailija
44/47 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, itsekin olin tulossa kommentoimaan kemiallisten hajusteiden myrkyllisyydestä. Aiheuttavat pitkällä aikavälillä muun mainitun lisäksi mm. diabetesta. Kyllä monet muutkin myrkylliset teolliset kemikaalit aiheuttavat altistuksessa mm. päänsärkyä, huimausta, pahoinvointia ja muita yleisoireita, eihän se mikään ihme tai mysteeri sinänsä ole.

Aivan hulvaton ketju taas kerran. Jonnekin max. yläasteajoille henkisesti jääneiden kiusaajien kerho taas täällä. Tämä tyyli ja esitellyt "perustelut" täällä kertovat taas kerran todella paljon siitä miten suhtaudutaan heihin, joilla on muiden mielestä jotain "poikkeavaa" vaivaa. Sellainen koetaan täysin sallituksi mielivaltaisen lyömisen ja oman mielipahan ja muiden henkisten ongelmien purkamisen kohteeksi. No, koettiinhan astmakin joskus pelkäksi huomionhauksi...

Vierailija
45/47 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, itsekin olin tulossa kommentoimaan kemiallisten hajusteiden myrkyllisyydestä. Aiheuttavat pitkällä aikavälillä muun mainitun lisäksi mm. diabetesta. Kyllä monet muutkin myrkylliset teolliset kemikaalit aiheuttavat altistuksessa mm. päänsärkyä, huimausta, pahoinvointia ja muita yleisoireita, eihän se mikään ihme tai mysteeri sinänsä ole.

Aivan hulvaton ketju taas kerran. Jonnekin max. yläasteajoille henkisesti jääneiden kiusaajien kerho taas täällä. Tämä tyyli ja esitellyt "perustelut" täällä kertovat taas kerran todella paljon siitä miten suhtaudutaan heihin, joilla on muiden mielestä jotain "poikkeavaa" vaivaa. Sellainen koetaan täysin sallituksi mielivaltaisen lyömisen ja oman mielipahan ja muiden henkisten ongelmien purkamisen kohteeksi. No, koettiinhan astmakin joskus pelkäksi huomionhauksi...

Niputtaisin nuo kemialliset hajusteet samaan tupakan savun kanssa. "Mutta kun minä haluan polttaa sisällä, minun elämä minä minä minä! Oi miksi ihmisoikeuksiani rajoitetaan siten etten voi enää myrkyttää sisätiloissa muita oleskelijoita, riistoa, haastan oikeuteen!!"

Eli varmaan saman sortin huutelijoita, joita oli aikoinaan silloin kun sisätiloissa polttamista alettiin rajoittamaan tai kieltämään. Nykyään tupakan vaarat ymmärretään, ehkä nämäkin tontut tajuaa sitten 20vuoden päästä kun oma kroppa on ihan sekaisin ja tieto hajusteiden vaaroista on lisääntynyt.

Vierailija
46/47 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset haise niin pahalle kuin kadut jonne heitetään roskia ja kustaan kännissä!

Stoccan parfyymiosastolta saa ilmaiseksi hyväntuoksuista suusuihketta

Vierailija
47/47 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo mutta se ilmenee todella harvoin. Ilmeisesti siihen liittyy vatsamigreeni. Eli jokin voimakas suitsuke (Aasiassa todettu tämä ongelma) tai jokin tietty hajuvesi laukaisee pahoinvointikohtauksen, vatsa turpoaa todella paljon ja tätä huonoa oloa kestää 1-2h, jonka jälkeen se laukeaa siihen, että aivastelen ihan jumalattoman paljon. Tää on nyt elämäni aikana uusinut n 4 kertaa ja lääkäri totesi johtuvan joistakin tuoksuista ja se laukaisee tuon vatsamigreenin. Itsekin käytän tuoksuja mutta tosi maltillisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi