Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaajat ovat heikkoja ja heillä on huono itsetunto

Vierailija
07.09.2008 |

.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä kiusaaja oli k..ipää joka kuvitteli itsestään liikoja. Ja osaston esimiehet vielä taputtelivat häntä päähän eivätkä puuttuneet asiaan mitenkään.

Nainen ei siis kiusannut minua vaan erästä toista osastollamme. Voi kun olisin osannut silloin puuttua asiaan... =(

No nyt hiukan vanhempana ja kokeneempana estäisin tuollaisen touhun.

Vierailija
2/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vasta veemäinen tyyppi. Niin jumalattoman kateellinen muille, huono itsetunto, mitä yritti peitellä röyhkeydellään ja "mä oon niin h-vetin hyvä" -asenteella. Kiusasi kaikkia alaisiaan yhtä lukuunottamatta. Multa ja yhdeltä toiselta sai aina kyllä samalla mitalla takaisin. Toki esimiestä vastaan ei voi ihan yhtä ärhäkästi käydä tappelemaan kuin kollegaa. Se kun ikävä kyllä on myös, joka voi päättää tuunko mä huomenna enää töihin vai en..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäävät, etteivät pärjää työssään tai on liikaa paineita kapasiteettiin nähden, niin ongelmaa aletaan purkamaan sopivan heikkoon kohteeseen. Joskus tämä kiusattava on hiljainen matonen tai vaihtoehtoisesti persoonallinen tyyppi, joka herättää tunteita. Useimmiten työpaikkakiusattu on pätevä työssään ja hyvä. Kateutta ehkä ilmassa myös? Työkaverit eivät auta pätkän vertaa. Kääntävät katseensa pois tai alkavat purkaa myös omaa pahoinvointiaan tähän kiusattuun. Pahimpia on nämä katseen kääntäjät... Juttelin juuri vanhemmat työkaverin kanssa, joka kertoi edellisessä paikassa olleesta työpaikkakiusatusta. Tämä työkaveri tunnusti häpeissään, ettei hänessäkään ollut naista nousta puolustamaan, vaikka ennen pätevä ja osaava ihminen ajettiin kuoliaaksi. (oli kuulemma saanut sydärin ja kuollut. olisihan se voinut muutenkin tulla, mutta kuitenkin) Kertoi kuinka epäpätevä esimies keksi sata tapaa painostaa ja rääkätä. Esimerkiksi siirsi kuulemma loman aikana tavarat siivouskomeroon, jossa oli tämän henkilön uusi työpiste sitten.

Vierailija
4/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset eivät kiusaa muita.

Vierailija
5/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei osaa asettua toisen asemaan, eivätkä tunne empatiaa. He tuntevat, että joku tietty ihminen häiritsee heitä pelkällä olemassaolollaan, olemalla "ärsyttävä", ja heillä on siksi oikeus tätä kiusata. Työpaikan kuppikuntainen ja epäreilu hyvä jätkä/mimmi -ilmapiiri taas mahdollistaa työpaikkakiusaamisen. Työpaikassa, jossa tehdään töitä yhdessä, eikä ylenemiseen tarvita toisten polkemista, työpaikkakiusaamista ei esiinny.

Vierailija
6/6 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä turhautuneisuutta sitten puretaan kiusaamalla joko hiekkoa, "omituista" tai kateudenherättäjää. Ja silloin kiusaamiseen on tosi vaikea puuttua kun kiusaajan motiivilla ei ole mitään tekemistä työn tai työpaikan kanssa ja yleensä hän on vielä täysin sokea omalle käytökselleen. "Mä vaan oon tälläinen" -tyyppi on raivostuttava; jotenkin ulkoistavat vastuun omasta käytöksestään toisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan