Pienentääkseen omaa hiilijalanjälkeään kannattaisi tavallisten ihmisten syödä vähemmän
Ruoan kasvatuksella ja tuottamisella on jo valmiiksi raskas hiilijalanjälki minkä lisäksi ihninen tuottaa itse paljon hiilidioksidia polttaessaan ruokaa elimistössään. Esimerkiksi välipalat ja iltapalat kannattaa karsia pois ja pienentää lämpimien aterioiden ruoka-annosten koot 300 grammasta 220 grammaan.
Kommentit (8)
Ja alkoholi, kahvi yms. ylimääräiset kannattaa jättää kokonaan pois.
Eiköhän tärkeämpää olisi lopettaa lentomatkustaminen. Moni tuottaa matkustelemalla vuodessa sen, minkä minä elinaikanani.
Ei kiinnosta mitkään hiilijalanjäljet. Syön mitä haluan ja milloin haluan.
Ja Ai niin olen myös hoikka 👍
No minä en usko tuohon hiilijalanjälkijuttuun, vaikka en olekaan persu. Kalliimmaksi tulee lääkkeiden syönti, kuin kunnon ruuan syöminen.
Syö sen minkä tarvii, ei ylensyöntiä ja lihomista. Ympäristö ei rasitu niin paljon. Ja ruokahävikki mahdollisimman vähiin.
Niin pitkään kuin yksikään vihervassupoliitikko lentomatkailee mihinkään niin sanonko mihin he saavat tunkea hiilijalanjälkensä?
Jokaisen kannattaa syödä oman energiantarpeensa mukaan. Liian vähäinen syöminen ja liian pitkät ateriavälit altistaa ahminnalle.
Ruuan osalta tärkein teko olisi jättää eläinperäiset tuotteet, tai ainakin punainen liha, pois tai mahdollisimman vähiin. Sekä pyrkiä ehkäisemään ruokahävikki. Lähiruokaakin kannattaa suosia, tosin jotkut tuotteet on ekologisempaa kuljettaa tänne ulkomailta kuin pimeässä ja pakkasessa viljellä niitä täällä talvisin.