Lue keskustelun säännöt.
Saako kerrostalo asuntoon asentaa sädekaihtimet ilman vuokranantajan lupaa?
27.04.2024 |
Saako kerrostalo asuntoon asentaa sädekaihtimet ilman vuokranantajan lupaa?
Kommentit (24)
Lähes kaikissa tämän talon ikkunoissa on sälekaihtimet. Sädekaihtimista en tiedä. Asennutin tähän sälekaihtimet tietäen niiden jäävän paikoilleen, kun joskus lähden. Iso vuokranantaja, arvelen ettei ole edes tietoa, onko tässä asunnossa ollut jo kaihtimia. Mitään asunnon tuhoamista tämä ei ole, päinvastoin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Uudehkossa taloyhtiössä ei edes vuokranantaja voi itse asentaa mitään - jokainen seinään tehtävä reikä on teetettävä huoltoyhtiöllä. Tarkista - edelliselle vuokralaiselle tuli kallis remontti.
Jokaisessa vuokra-asunnossa, jossa olen asunut, on saanut vuokranantajalta luvan omakustanteisesti asentaa sälekaihtimet. Ainoana ehtona on ollut, että pois muuttaessa sälekaihtimet jäävät korvauksetta paikoilleen, niitä ei saa viedä muutossa mukanaan. Olen tyytynyt käyttämään vain verhoja. Eikä meidän asunnossa tänäkään päivänä ole kaihtimia, raidaton näkymä ulos on kyllä paljon parempi :)!
Jos olisi oikein kettumainen vuokralainen, laittaisi jokaiseen ikkunaan eri väriset kaihtimet. Maalaisi vaikka jonkun hilpeän kuvan niihin, joka näkyisi aina kaihtinten ollessa kiinni. Eihän vuokranantajalla ole siihen sanomista, jos kaihtimet on vuokralaisen maksamat.