Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tämä maitoallergiaa??

23.01.2007 |

Vauvallani on ollut jo yli kuukauden allergiaa?/ihottumaa poskella..nyt se on levinnyt toisellekkin poskelle..laitan 4 tunnin välein bepanthenia eikä sekään auta..olen kokeilut " epäilyttävien ruokien poiston muutamiksi päiviksi..ei ole siitäkään apua..mitä tehdä???ja nyt olen huomannut muutaman läiskän muualla iholla..pitäisikö käydä lääkärillä vai?ja saako hydrocotisonia käyttää vauvoilla ja minkälaista/vahvuista?sitten haluisin vielä kysyä sellaista neuvoa että onko kukaan kärsinyt samasta?...vauvani täyttää 10 kk jo mutta minulta lähtee edelleen hiuksia..ja on kauheat repeytymät huulien sivuilla,onko neuvoja mitä tehdä..?itsellenikin käytän bepanthenia eikä auta..jotkut sanovat että se on normaalia synnytyksen jälkeen,mutta synnytyksestä on jo aikamoinen aika mennyt..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ISO KIITOS kaikille vastanneille neuvoista!!!

Vierailija
2/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

eipä tuota osaa kukaan suoraan sanoa onko se allergista ihottumaa vai ei. Ensinnäkin jos bepanthen ei ole auttanut oletko kokeillut muita rasvoja ? Kaikille ei kaikki voiteet sovi vaan täytyy kokeilemalla etsiä sopiva. Jotkut voiteet saattavat jopa pahentaa tilannetta koska myös niille voi olla allerginen / tulla allergiseksi.

Itse en laittaisi voidetta välttämättä noin usein ja tiedäthän että voide tulisi laittaa puhtaalle iholle eli pestä iholta ensin vanha voide pois. Minä olen laittanut ihottumaan rasvaa yleensä vain aamuin ja illoin. Näin ihohuokoset eivät ole kokoajan rasvan tukkimia (tämä on sitten vain musta tuntuu tietoa)

Epäilyttävien ruokien poiston tulisi kestää vähintään kaksiviikkoa systemaattisesti ennenkuin voidaan todeta onko siitä ollut apua. Eli jos kyseessä on allergia niin " pahis" voii vaikuttaa kaksikin viikkoa siitä kun sitä on viimeksi nautittu.

Voisi olla ihan hyvä tilanne käydä näyttämässä lääkärillä. Toki kyseessä voi olla vain kylmien ilmojen aiheuttama atooppisen ihon paheneminen. Vaikka useinmiten kuitenkin atooppisen ihottuman takana on ruoka-aine allergia (meillä kosketusallergiat esim. nikkelille vaatteissa ja jollekkin kumin ja muovin kanssa käytettävälle apuaineelle esimerkiksi kuminauhoissa tekivät ihottumaa mm kasvoihin).

Apua voisi löytyä myös ruokapäiväkirjan ja oirepäiväkirjan pidosta ja kannataisi myös kirjoitella ympäristötekijät ylös (itse kirjoittelin ylös millaisia vaatteita käytetty lapssella, onko vieraat pidelleet sylissä, onko käyty kylässä jne kun metsästin noita kosketusallergioita)

Joo kortisonia voii käyttää kuurina. Apteekistakin saa varmaan neuvoja ja samoin neuvolasta.

Millaista maitoa lapsi muuten juoo ? Meillä maitoallergian oireet pahenivat kun siirryttiin lisämaidossa tuttelista tavalliseen maitoon...

Noihin omiin vaivoihisi tuli mieleen vitamiinin puutos ??

t. Kahden sekä kosketusallergisen että ruoka-aineallergisen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista hyvistä neuvoista..taitaa olla lääkärille menon paikka..ja minulla taitaa olla vitamiinin puute...sitä olen kyllä epäillyt..ja nania vielä maitona käytetään.

Vierailija
4/5 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain allergia palstalla taisin juuri lukea että nan korvikkeen sisältö on muuttunut. Tai siis sitä on kahdenlaista mutta toinen on nyt poistumassa ja jäljelle jää korvike jossa on kalaöljyä, jos muistan oikein. Tuli vaan mieleen että voisiko teillä ihottumien syynä olla muuttunut nan eli uudessa olisi jotain sopimastonta ?

Voisithan helposti kokeilla vaihtaa vaikka Tutteliin ja katsoa muuttuuko tilanne.

t. MiTeSa

Vierailija
5/5 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peissa. Myös posket kuivuvat helposti sekä käden selkämykset. Selässä ei niinkään ole ollut rasvaamisen tarvetta. Keväällä ja kesällä ei ole juuri mitään oireita. Kun läiskät ovat pahimmillaan, niin suihku joka ilta ja uudet rasvat. Meillä ollut käytössä Hydrolan -geelirasva ja kun sen teho lakkaa niin sitten Ceralan joka on paksumpi. Jollei ihottumat noilla lähde niin 1% kortisonia kuuriluonteisesti viikon verran niin jo lähtee ja myös punainen Bepanthen toimii meillä hyvin.