Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset juovat ruokailujen aikana vettä?

Vierailija
27.04.2024 |

Ei syömisten aikana tarvitse vettä juoda. Vesi turvottaa jne

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa, että tää tulee ihmisille uutena tietona, että aterioilla ei kannata juoda!

Millä perusteella? Mä kun vedän makkispekkikset niin kyllä siinä menee aina vähintään 0,7L ehtaa coca-colaa joka kerta. Se on alfojen juoma.

Vierailija
22/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä, mutta voisiko olla, että haluavat sotkea ruoansulatuksensa? Se nimittäin tapahtuu, kun juo aterioilla ruokajuomia. Itse juon vaan pienen kulauksen vettä aterian päätteeksi, jotta saa suun huuhdottua. Enemmän vettä juon sitten aterioiden välillä.

Ps. Olen hoikka

Mitäs jos se ruoka sisältää valmiiksi paljon nestettä? Sotkevatko sopat, mehukkaat hedelmät ja kasvikset myös ruoansulatuksen? 

Vai onko se niin, että jos nakit ja juomaveden laittaa ensin kattilaan ja sieltä lusikoi naamaan niin ei haittaa, mutta se sama vesi juomalasista nakkien kanssa nautittuna onkin tosi paha ruoansulatukselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska  Työnantaja on kieltänyt oluen juomisen työpäivän aikana

Vierailija
24/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en juo vettä ruokaillessa, mutta (lounas)ravintolassa on pakko juoda, koska ruoka on niin suolaista, että mulle tulee jano jo syödessä sitä. Eikä se jano siihen ruokailuun lopu, vaan lounaan jälkeen mulla on koko iltapäivän jano.

Ei se vesi mua turvota, vaan suola.

Vierailija
25/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä olla juomia, koska ruoka voi takertua kurkkuun vaikka olisi pureskellut sen. On ihmisiä joilla on nielemisvaikeuksia ja juoma helpottaa. Toisaalta liian aikaisin juodessa voi tulla nielemisrefleksi osalle, pitää olla ruoka purtu suussa jo, ettei mene palana kurkkuun joka olisi vaarallista.

Vierailija
26/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijat sanoneet, juo joko puoli tuntia ennen h hetkeä tai sen jälkeen. vaikuttaa ruuansulatukseen jne. mutta kyllä joskus tulee herkuteltua kotikaljalla, se on niin hyvää. varsinkin liharuuat sen kanna. kotiruoka paitsi ei kalalle.

Vierailija
27/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset pukevat oikean jalan sukan ensin ja vasemman jalan sukan vasta sen jälkeen?

Miksi ihmiset läähättävät seksin aikana?

Miksi ihmiset katsovat televisiota iltaisin? 

Vierailija
28/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä, mutta voisiko olla, että haluavat sotkea ruoansulatuksensa? Se nimittäin tapahtuu, kun juo aterioilla ruokajuomia. Itse juon vaan pienen kulauksen vettä aterian päätteeksi, jotta saa suun huuhdottua. Enemmän vettä juon sitten aterioiden välillä.

Ps. Olen hoikka

Mitäs jos se ruoka sisältää valmiiksi paljon nestettä? Sotkevatko sopat, mehukkaat hedelmät ja kasvikset myös ruoansulatuksen? 

Vai onko se niin, että jos nakit ja juomaveden laittaa ensin kattilaan ja sieltä lusikoi naamaan niin ei haittaa, mutta se sama vesi juomalasista nakkien kanssa nautittuna onkin tosi paha ruoansulatukselle?

Mieti mikä ero on liemellä ja puhtaalla vedellä ja näiden imeytymisellä.

Vierailija
29/36 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja asuu tynnyrissä kun kyselee kaikki asiat. Mitään mistään ei tunnu itse tietävän tai osaa etsiä tietoa 

Vierailija
30/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Olen hoikka

No ei se vesi puhtaana pysy paksusuoleen asti, missä se imeytyy elimistöön. Jos syön nakkia ja juon vettä, niin heti jo suussa vedestä tulee jonkilaista lientä. Vain meinaatko, että ne vesi ja pureskeltu nakkimössö kulkevat nätisti jonossa toisistaan erillään koko systeemin läpi?

Vierailija
31/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että sen ruuan jaksaisi pureskella ja sitten vasta nielaisisi, niin ei tarvitse apuhuuhtelua siihen. Tulisi vähemmällä syömisellä täyteenkin, kuin jos purematta tunkee suunsa täyteen.

Voi esimerkiksi aina laskea  haarukan hetkeksi pois kädestään ja nielaista jo suuhun mätetty ruoka ja sitten vasta ottaa lisää. Helpottaisi ruuansulatustakin, kun ei mahaparan tarvitse kokonaisia lihapalasia sulattaa.

Hitaat syöjät ovat yleensä hoikempiakin. Joillakin se on ihan synnynnäinen ominaisuus. Koskee myös eläimiä.

Vierailija
32/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Olen hoikka

Eli jos laitan nakkien keittoveteen esim. lihaliemikuution niin sen liemen voin sitten juoda lasista ruokajuomana ongelmitta, mutta hanavettä en?

Vierailija
33/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on parempaa kuin vesi.

Ap

Vierailija
34/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo ruokailun aikana, mutta ruuan päälle juon aina lasillisen vettä.

Vierailija
35/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aina ruoan kanssa oluen. Ruoka maistuu paremmalta. Muutoin en juo olutta paitsi kesällä mökillä saunaoluen.

Vierailija
36/36 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi typeryyden lahja!