Invidualismi on mennyt liian pitkälle ja yksilökeskeiyys tuhoaa tämän maailman
Sen sijaan että noudatettaisiin normeja ja sovittaudutaan yhteiskunnan muottiin kuten ennen niin kaikki haluavat olla nyt lumihiutaleita ja yksilöitä mikä korostuu etenkin itsekkyytenä, narsismina ja tunnekylmyytenä:
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauseet "minä olen ainutlaatuinen", "minä olen erityinen", "minä olen tärkeä" ja "minulla on merkitystä" ovat tämän ongelman yksi ydin. Meidän tulisi lopettaa hokemasta lapsille että "sinä olet ainutlaatuinen", "sinä olet erityinen", "sinä olet tärkeä" ja "sinulla on merkitystä" koska ne ovat haitallisia lapsille ja saa heidät kuvittelemaan että he ovat näitä lumihiutaleita ja napoja.
Jokainen lapsi, ihminen ON ainutlaatuinen ja merkityksellinen. Ongelma syntyy silloin, jos joku kuvittelee, että VAIN HÄN on näitä asioita ja muut vähäpätöisempiä.
Jos hän on niin erityinen, niin hän voi varmasti ottaa silloin myös vastuun omasta toimeentulostaan ja terveiden elintapojen noudattamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Myös yhteisöllinen politiikka on joutunut antamaan tilaa äärimmäisen itsekkäille poliittisille suuntauksille. Nyt sitä sitten edustaa hallituskin.
Ai sekö sitten oli parempi että jaettiin lainarahaa kaiken maailman korruptoituneisiin rotankoloihin miljarditolkulla ja annettiin rikollisten rrynniä tänne vapaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vesimiehen aika
Mikä se on
Terve yksilöllisyys ja persoonallisuus on tervettä ja hieno asia. Löytää uusia asioita, ei mene pelkästään lauman mukana ja voi jakaa niitä muille, paitsi yksityisyys pitää huomioida ja omat asiat erottaa siitä. Osalla toimii ehkä sitten se porukka, tiiminä. On monenlaisia ihmisiä. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauseet "minä olen ainutlaatuinen", "minä olen erityinen", "minä olen tärkeä" ja "minulla on merkitystä" ovat tämän ongelman yksi ydin. Meidän tulisi lopettaa hokemasta lapsille että "sinä olet ainutlaatuinen", "sinä olet erityinen", "sinä olet tärkeä" ja "sinulla on merkitystä" koska ne ovat haitallisia lapsille ja saa heidät kuvittelemaan että he ovat näitä lumihiutaleita ja napoja.
Jokainen lapsi, ihminen ON ainutlaatuinen ja merkityksellinen. Ongelma syntyy silloin, jos joku kuvittelee, että VAIN HÄN on näitä asioita ja muut vähäpätöisempiä.
Jos hän on niin erityinen, niin hän voi varmasti ottaa silloin myös vastuun omasta toimeentulostaan ja terveiden elintapojen noudattamisesta.
Kun tuntee olevansa rakastettu ja arvokas (ja kunhan on terveyden puolesta kykeneväinen) varmasti ottaakin.
Tarinassa voi olla vain yksi päähenkilö ja muut ovat NPC:tä eli tarinan sivuhahmoja jotka tukevat päähahmoa tai ovat taustalla. Jos jokainen kuvittelee olevansa tarinan päähahmo ei tarina toimi.
Siksi nykyään kaikkien pitää identifioitua joksikin "omintakeiseksi" puuseksuaaliksi ja furryksi. Pääasia, ettet ole hetsku. Etenkään tylsä valkoinen hetsku. Polarisaatio pahenee, kun meillä on se eräs konservatiivinen uskonnollinen ryhmä jolle nämä vihervasurit ovat hyödyllisiä hönttejä. Sinitukkalepakot ovat ironisesti juuri ensimmäisinä putoamassa katoilta jos eräät pääsevät valtaan.
Liikenteessäkin on säännöt jotka esimerkiksi määräävät mihin suuntaan saa ajaa. Invidualistit sen sijaan kuvittelevat että he saavat ajaa miten sattuu eikä heidän tarvitse noudattaa säöntöjä liikenteessä.
Jo pitkään vallinnut kyynärpäätaktiikka-mentaliteetti ja individualismi.
Anarkian alkutahdit.
Invidualismi, itsekkyys ja narsismi tulevat kasvatuksesta. Lapset kasvatetaan uskomaan että he ovat yksilöitä. Onneksi aikuisuus pudottaa heidät takaisin maan pinnalle ja sulattaa lumihiutaleet.
Yksilökeskeisyys on muutenkin alusta asti tuhoon tuomittu konsepti. Nimittäin yksin ihminen ei ole tarpeeksi älykäs, mutta yhdessä ihmiset ovat viisaampia ja älykkäämpiä sillä aivojakin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vesimiehen aika
Vieläkö tässäkin saa tätä -mies sanaa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Siksi nykyään kaikkien pitää identifioitua joksikin "omintakeiseksi" puuseksuaaliksi ja furryksi. Pääasia, ettet ole hetsku. Etenkään tylsä valkoinen hetsku. Polarisaatio pahenee, kun meillä on se eräs konservatiivinen uskonnollinen ryhmä jolle nämä vihervasurit ovat hyödyllisiä hönttejä. Sinitukkalepakot ovat ironisesti juuri ensimmäisinä putoamassa katoilta jos eräät pääsevät valtaan.
Tyypillinen persujen ongelma. Porukka on liian sinitukkaista.
Yhteiskuntaa voi miettiä moottoritienä. Liikenne sujuu jos kaikki noudattavat sääntöjä ja ajavat samaan suuntaan. Mutta jos joku alkaa ajella miten sattuu syntyy kaaos ja kolareita.
Vierailija kirjoitti:
Yksilökeskeisyys on muutenkin alusta asti tuhoon tuomittu konsepti. Nimittäin yksin ihminen ei ole tarpeeksi älykäs, mutta yhdessä ihmiset ovat viisaampia ja älykkäämpiä sillä aivojakin on enemmän.
Kaikki nimenomaan hyötyisivät, jos jokaisen yksilölliset kyvyt saisivat kukoistaa sen sijaan, että pyritään tasapäistämään ja tyhmentämään kaikki.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society" ~Jiddu Krishnamurti
Individualismia tarvitaan siihen, että tunnistaa omat rajat ja tietää kuka on, koska meille tuputetaan monesta tuutista muiden ideoita ja ajatuksia asioista. Se on aivopesua, jotta meistä tulee niiden propagandistien kätyreitä heidän asialleen. Individualismin tavoitteena kuitenkin omasta mielestäni pitäisi aina olla terveet suhteet muiden kanssa ja sellaisten arvojen löytäminen, jotka hyödyttävät kaikkia parhaalla mahdollisella tavalla. Siihen tarvitaan yksilön vapaus valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntaa voi miettiä moottoritienä. Liikenne sujuu jos kaikki noudattavat sääntöjä ja ajavat samaan suuntaan. Mutta jos joku alkaa ajella miten sattuu syntyy kaaos ja kolareita.
Monissa yhteiskunnissa pidetään kyllä kovaa kuria, Brunei, Saudi-Arabia, Pohjois-Korea...
Ahtaat normit ja ihmisten tunkeminen tiettyyn muottiin ei ole yhteisöllisyyttä.
Älkää sotkeko asioita.