Eikö teitä kyrsi ukkojenne..
..jälkien siivoaminen. Alkaa pikkuhiljaa ottaa kaaliin, kun siivoat ja siivoat ja toinen vähät välittää, vaan sotkee heti. Kaapin/jääkaapin ovet menee välittömästi siivoon, kuset on pöntön reunoilla ja roskaa kannetaan lattioille minkä keretään. Eikö tällaista äijää saa ojennukseen muuten kuin vaihtoon laittamalla?
Kommentit (17)
Meillä se sulkee avonaisia kaapinovia minun jäljiltäni ja motkottaa, kun en lakaise takan edestä puunroskia. ja se imuroi oma-aloitteisesti pari kertaa viikossa.
koulutin miehen siivoamaan omat jälkensä ja nyt on niin siistiä, että avot. Aina ennenkuin ehrään mies on tyhjentänyt roskikset ja pyyhkinyt keittiönpöydän sen jälkeen kunon ruokkinut lapset.
Aina likasiet vaatteet löytävät tiensä pyykkikoriin ja aina kuivat vaatteet katoavat oma-aloitteisesti pyykkianrulta miehen kaappiin viikattuina.
Miten?
No ensimmäiset 6kk järjestin hirveän haloon ja itkupotkuraivarit sotkuista, enkä tosiaankaan siivonnut miehen jälkiä. Tein selväksi, että vaikka ei enempää kotitöitä tekisi niin omat jäljet siivotaan ja kaikki laitetaan paikoilleen heti ja se on sillä selvä.
Mies huomasi, että on helponta toimia kuten edellytin ja mukavampaahan se elämä nyt onkin. Miehenkin mielestä.
Meillä jää myös kaapin ja mikrkon ovet selälleen, miehen jäljiltä. Oli se lokoisampaa olla sinkkuna, kun ei tarvinnut toisen jälkiä siivoilla.
Kuinka koulutan. Jos ukon saa joskus imuroimaan, se on yhtä tyhjän kanssa. Itse saa tehdä perästä. Ukko hutaisee vain vähän sieltätäältä ja hyvä muka tulee..
Meilläkin vaikka riehun ja huudan ja itsken ja raivoan vaikka vuoden verran ja jätän kaiken tekemättä, niin silti ukko ei tee mitään. Enkä edes pyydä ku et siivoisi omat jälkensä!!! Mutta mies vetoaa siihen että rakentaa meille taloa! Joo o. Ja minä hoidan kodin ja lapset ja kaiken muun . Ni ei luulisi olevan vaikeeta laittaa esim. pöydältä maidon ja voin jääkaappiin kun kuitenkin siitä ohi menee, tai ne liksiet astiat tiskialtaaseen..argh
-olinkohan 2?-
niin ihan hyvä on kun on noin reipas. Voin luottaa että pärjää.
Ei ole oppinut täällä vaikka olen yrittänyt kaikin tavoin. Toisilla se vaan ei loksahda kohdalleen että elämä ois helpompaa jos olis siistiä.
selitin tuhat kertaa, kuinka on yhtä helppoa laittaa likasukat pyykkikoriin kuin heittää lattialle. On aivan yhtä helppoa laittaa roska roskikseen kuin heittää pöydälle. On aivan yhtä helppoa laittaa astiat suoraan koneeseen kuin jättää pitkin. On paljon mukavampaa ottaa omat pyykkinsä narulta kuin kaivella niitä roskiksesta.
Pikkuhiljaa mies tajusi, että sillä että tekee asiat heti kunnolla säästyy minun kitinältä ja raivolta.
Myös teimme selvän sopimuksen aina. Minä annoin hänelle esim kaksi päivää aikaa (varmistin että hän ymmärsi ja tajusi sopimuksen) siivota sotkunsa, ja jos hän ei ollut tehnyt sitä heitin kaikki sotkutavarat roskikseen Yhden kerran heitin ison pinon tärkeiltä näyttäviä papereita ja muutamat sukat roskikseen ja sen jälkeen mies on hoitanut asiat ajallansa.
Joten ei paljoo mies oo niitä kaivannut.
Mä en oikeesti tiä mitä mun pitäis tehdä, että se oppis siivoamaan omat jälkensä. Oon niin turhautunut siihen sotkuun.
Nyt miehellä on auton vara-avaimet hukassa. No, sinä aikana kun olin jumpassa, ni se oli etsinyt niitä. ja voitte kuvitella sitten että mitä jouduin heti tekemään kun pääsin kotiin. JUST! Siivoamaan niitä sotkuja kun mies häipyi töihin!
Ja kun sanon asiasta, niin mies vaan nauraa paskaista ja ivallista naurua. Saakeli!
-2?-
Itseäni ei ole kotona koulittu näin ja kun lapseni on joka toinen vkl isällään elän kuin mikäkin. Käytettyjä sukkia jne löytyy ympäri kämppää. Oikein nautin olostani =).
Aikanaan joku typy saa ihanan miehen minun pojastani.
Tilanne saattaa joskus edellisten sessioiden jäljiltä hetkeksi parantua mutta aina palataan samaan sikailuun..... Viddu!
sitten vielä jatkokoulutin jotenkin tuohon 4:n tyyliin. Toisinaan täytyy ottaa kertauskursseja, mutta periaatteessa menee kyllä mukavasi. Ja tuohon kun joku sanoi, että mies hutaisee eikä siivoa kunnolla. Me olemme ottaneet asian siltä kannalta, että se joka saian paremmin osaa, neuvoo sen toiselle. Minä kuuntelen kiltisti, kun mies neuvoom jotain auto tsm juttuja, jotka ovat hänelle tutumpia. Teen kuten mies toivoo. Ymmärrän ja mieskin ymmärtää nykyään, ettei kukaan ole seppä syntyessään. Jos mies ei osaa luututa tarpeeksi timmisti, neuvot mikä hommassa on oleellista. Esim imuroimisessa pointti ei ole se, että nainen näkee miehen imurin kanssa tai että joku huiskuttaa sitä imuria vähän siellä ja täällä, koska silloin on turha imuroida kun ne murut hyppivät imuroimattomista kohdista imuroidulle kohdalle. Pointti on että lattialla ei ole murun murua, huusholli ihmuroidaan nurkasta nurkkaan jne. Ja ehkä keskeisintä on ollut ei rankaisu vaan PALKINTO, eli hehkuttaminen koko touhun jälkeen. Siis kunnon hehkuttaminen. Kukapa ei haleja, suukkoja ja onnellisena säteilevää vaimoa haluaisi?
sano, että jos ei kahden huomauttamisen jälkeen sukat löydä paikalleen, niin heitä ikkunasta pihalle tai ovesta ulos. Siinähän on naapureilla ihmettelemistä... ja sinne vaan perään juustot ja makkaratkin... :-)
Vaatteet narulta suoraan jätesäkkiin ja säkki kellariin tai suoraan UFF:n laatikkoon...
Kenen mies rakentaa taloa... vaihtakaa osia vaikka viikoksi. mene sinä maalailemaan ja tekemään hommia mitä osaat ja pystyt ja teet miehelle listan kotihommista ja lasten hoidosta. Ehkä realismi herättää ja kun tulet kotia niin tietysti jätät kaikki pöydälle etc.
Mutta kun appiukko on siellä myös, ni enhän minä nyt tietenkään mitään siellä osaa tehdä! Vituttaa!
-2?-
ei toimi tämä avioliitto!!! parempi ilman äijää ku koko ajan jäkättää... mies on autotallissa melkein aina jotakin korjaamassa... ei oo oikein perhe elämää tää!!!
Mulla samanlainen ukko ja vaihtoon olen monen monta kertaa ajatellut laittavani, mutta mitä se hyödyttää? Ei mitää! Kaikki miehet ovat sikoja ;)