Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rh-, toinen raskaus...

Vierailija
23.01.2007 |

Moro. Olisin todella kiitollinen jos kertoisitte minulle kokemuksianne. Olen rh negatiivinen ja odotan toista lasta rv 33. Ensimmäisen raskauden jälkeisestä pistoksesta huolimatta, elimistöni on ruennu tuottamaan vasta-aineita, tiitteriarvo nyt jo 16. Pelottaa, kun en saa mistään tietoja asiasta..Synnytys siirtyi 300 km päähän yliopistolliseen. Oletteko synnyttäneet normaalisti, vai sektiolla? Menikö kaikki hyvin? Jos arvot kovin nousee, käynnistetäänkö? Kiitos jo etukäteen, kaikki tieto on kullanarvoista!!!! Nimim. Help!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös rh-, ja molemmat rarkaudet sujuneet hyvin. itse sain piikin synnytyksen jälkeen.

Älä tressaa nyt! ja toivon että kaikki sujuu hienosti!

Vierailija
2/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneellä ongelman aiheuttaa punasolujen hajoamisen seurauksena hemoglobiinista syntynyt bilirubiini, jota vastasyntyneen maksa ei pysty poistamaan yhtä tehokkaasti kuin aikuisen. Vastasyntynyt kellastuu ja bilirubiinia voi kertyä aivoihin, mikä johtaa lapsen vammautumiseen. Nykyisin sikiön anemiaa voidaan hoitaa punasolusiirroin jo noin 20. raskausviikosta alkaen. Synnytystä voidaan ennenaikaistaa ja antaa vastasyntyneelle valohoitoa bilirubiinin hajottamiseksi. Vastasyntyneen verenvaihdolla poistetaan bilirubiinia ja äidiltä saatuja vasta-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vasta-aineet löydetään ajoissa, voidaan vauva hoitaa. Vaikeissa immunisaatioissa sikiölle voidaan siirtää punasoluja raskauden aikana (kohdunsisäiset verensiirrot) ja korjata sikiön hapensaanti tuoreiden punasolujen avulla. Lievemmissä immunisaatioissa synnytys voidaan käynnistää pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Veriryhmävasta-aineiden vaikutuksesta vauvan punasolut hajoavat ja niistä vapautuu bilirubiinia - vauva kellastuu. Vastasyntynyttä voidaan hoitaa sinivalossa, jolloin bilirubiini hajoaa. Vaikeampaa tautia hoidetaan vaihtamalla vastasyntyneelle verta, jolloin poistetaan sekä vasta-aineita että myrkyllistä bilirubiinia. Hoitotulokset Suomessa ovat hyvät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi