Help! mistä mä löydän jonkun taulukon jonka mukaan mitata kuppikoko?
Ajattelin tilata netistä rintsikat mutta imetyksen jälkeen onhiukan pienentyneet ja nyt pitäs selvittää mikä on tän hetkinen koko :) kauppaan en nyt ehdi lähteä ja haluaisin nopeasti päästä tilaamaan kun löysin aivan ihanan setin :)
kiitos jos joku vois auttaa!!
Kommentit (24)
triumphin taulukko ei ihan pidä paikkaansa. Jonkun postimyyntiluettolon mukaan mulla on ihan A:n ja B:n välissä ja triumphin mukaan AA.
ei sieltäkään löytynyt kunnon taulukkoa...
tuossa yksi...
http: //www. etam. fi/index. php? page=koko_opas
http: //fi. wikipedia. org/wiki/ Rintaliivit
Vieläkö jostain muualta löytyy?
ap
http: // www . figleaves . com / uk / sizing / sizing_guide . asp
Aika jännä juttu et joistakin mulle tulee kuppikooksi AA ja joistakin taas ihan A:n ja B:n välissä. Mikäköhän siinä on ??
ap
ja KOKEILLA niitä liivejä asiantuntijan opastuksella. Ei ihme, että suurin osa naisista kulkee epäsopivissa rintaliiveissä, kun pitää ostaa halvalla huonoa ja vielä postimyynnistä!
uskon enemmän tohon A-kuppiin, parempi sekin kuin toi AA. Tuon viimeisen linkin perusteella on se A ja vaikutti aika hyvältä kaupalta. Mitäs mieltä te ootte noiden mun mittojen perusteella 80cm/91cm? Ihan mielenkiinnosta nyt kysyn!
ap
En ole ap mutta mulla aika samat mitat ja haluaisin myös kommentteja asiaan!!
Vierailija:
uskon enemmän tohon A-kuppiin, parempi sekin kuin toi AA. Tuon viimeisen linkin perusteella on se A ja vaikutti aika hyvältä kaupalta. Mitäs mieltä te ootte noiden mun mittojen perusteella 80cm/91cm? Ihan mielenkiinnosta nyt kysyn!ap
veikkaan 80A! AA-kuppeihin menee toi alle 90cm.
noiden liivien oikeasta koosta. Mittojen mukaan olisin minäkin AA, mutta sovitettaessa ei edes B-kuppi mahdu kunnolla, C on tuntunut sopivammalta..
linkista, iiihania uima-asuja! Taidanpa testata..
Muutes, mun rinnan alaympärys on 67½, ja liike tarjoaa minulle kokoa 32, onkohan se tosiaan parempi kuin 30 :O Noh, on kai.
ap:lla tuo 80A, olen vaateliikkeessä töissä.
Periaatteessa kuppikoot menee niin, että
A80 vastaa B75 vastaa C70
C80 vastaa D75 vastaa DD70
jne
Eli on aivan todennäköistä, että useampi liivi tuntuu hyvin istuvalta.
Noudata kuitenkin sitä alamittaa erityisen tarkasti, koska liian kireä ympärysmitta tekee läskipallurat selkään ja liian löysä nostaa liivit takaa (riippareille on paree olla tiukempi kahdesta vaihtoehdosta).
Eli jos sun ympärysmitta on 80+cm, ota 80, jos on alle 80, sentin tai parikin, ota 75cm ympärysmitta. Toi on olennainen asia. Ja tyyliin 80AA vastaa 75A:ta eli jos päädyt ottamaan tiukemman ympärysmitan, kuppia on kasvatettava.
Eli sun mitoilla, jos ympärysmitta onkin alle 80, voit ottaa 75-liivit, mutta ota sitten B-kuppi. Mutta toi ylempi mittakin on aika tarkka.. siis jos otit vaikka push-upeista mitat, ja oikeasti oletkin pari senttiä pienempi, kuppikoon pitäis olla pienempi. Jos mitta ois vaikka 88, ni sitten olisit 80AA tai 75A, ja taas jos otit vapaana höllyvistä littanoista tai kiristit mittanauhan tiukalle ja mitta oiski oikeasti vaikka 93cm, ni sit se menee jo 80B tai 75C.
Kuppikoko vaihtelee valmistajittain vähän ja riippuu mallistakin, esim. onko kokokuppi, puolikuppi jne. Figleaves on minulla ollut todella tarkka noilla mittausohjeilla, mutta olen ostanut balconette-liivejä puolella kupilla.
Mittasin uudelleen ja se napakka mitta oli 78cm rintojen alta joten se koko taitaakin sittten olla se 75b...?
ap
Mulla on alta 84 cm ja päältä 100 cm ja 85B olisi kai oikea koko. Käytän kuitenkin 80C:tä, ei tissit tursuile kuppien yli :)
henkasta ja maukastakaan, höh... Osaako tesitä joku laskea. Rinnan alta mitta 80 cm ja korkeimmalta kohdalta 91cm??
ap