Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut baarissa

Kommentit (11027)

Vierailija
10481/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vornasen tapauksessa on joitakin yhtymäkohtia Ano Turtiaisen tapaukseen. Ano erotettiin eduskuntaryhmästä. Tietyt ehdot täyttäen Anolla oli mahdollisuus päästä takaisin eduskuntaryhmään. Ano kuitenkin erosi puolueestakin. Perusti myöhemmin oman puolueensa Valta kuuluu kansalle. Vornasen mahdollisuus liittyä takaisin ek-ryhmään riippuu ilmeisesti tulevan oikeudenkäynnin tuloksesta. Tämäkin on vielä siitä kiinni, onko Vornanen enää puolueem jäsen. Tästähän ei ole julkista tietoa saatavilla. 

Vierailija
10482/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten laulu soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen poliisin ammatistani siinäkin mielessä kiitollinen, että sen kautta olen päässyt näkemään minkälainen Suomen yhteiskunta oikeasti on: mitkä ovat sen hyvät ja huonot puolet. Ammattini kautta minulle on avautunut näkymä ihmisten reaalielämään: kaikkine iloineen, suruineen ja murheineen." (Timo Vornanen)

Vierailija
10484/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko oletetaan, että mahdolliset asianosaiset odottavat virkavaltaa paikalle, jos ovat soittaneet hätäkeskukseen? Riippuu varmaan osittain siitä, mitä ohjeita hätäkeskuksesta on annettu sinne soittaneille henkilöille. Kuinka moni jää tapahtumapaikalle, jos sattuisi kokemaan olonsa siellä uhatuksi ja epävarmaksi? Taitaa olla niin, että monet poistuvat vähin äänin tapahtumapaikoilta, jos on pelko joutua myöhemmin oikeuteen todistamaan tapahtumista.

Vierailija
10485/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali ja semmoset jutut. Tietty onhan kyse persusta niin ei voi vaatia kovin paljon.

Vierailija
10486/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali ja semmoset jutut. Tietty onhan kyse persusta niin ei voi vaatia kovin paljon.

'Ei ole mulle kauhalla annettu, eikä varovasti lapsena kannettu: se jälkensä jättänyt on.'

Vierailija
10487/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dearly beloved.

Vierailija
10488/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vornasen tapauksessa on joitakin yhtymäkohtia Ano Turtiaisen tapaukseen. Ano erotettiin eduskuntaryhmästä. Tietyt ehdot täyttäen Anolla oli mahdollisuus päästä takaisin eduskuntaryhmään. Ano kuitenkin erosi puolueestakin. Perusti myöhemmin oman puolueensa Valta kuuluu kansalle. Vornasen mahdollisuus liittyä takaisin ek-ryhmään riippuu ilmeisesti tulevan oikeudenkäynnin tuloksesta. Tämäkin on vielä siitä kiinni, onko Vornanen enää puolueem jäsen. Tästähän ei ole julkista tietoa saatavilla. 

Pieni piiri pyörii;

-Keskipohjanmaan mukaan puolueen ulostuloja voi nimittää radikaaliksi ja samanlaiseksi kuin äärioikeistolla ja jyrkän linjan oikeistopopulisteilla.[5][31]

Puolue on jyrkän maaha nmuuttovastainen. Esimerkiksi Jyväskylän puheenjohtajat ovat Kansallismielisten liittouman entisiä vaikuttajia ja ainakin toinen heistä kuului Soldiers of Odinin ydinhahmoihin. VKK:n puolueohjelma vastustaa yhteiskuntarauhaa uhkaavaa ohjelmallista väestönvaihtoa.[2][3] Ano Turtiaisen mukaan kannattajista merkittävä osa tulee perussuomalaisista.

-Väestönvaihtoteoria on jälleen noussut otsikoihin. Mitä suojelupoliisinkin vaaralliseksi leimaamalla termillä oikein tarkoitetaan ja miksi kyseessä on salaliittoteoria? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/306e5d13-2e56-4bb1-a21e-d6c41dfa688c

-Suomen keskusrikospoliisi on luokitellut Suomen Sisun äärioikeistolaiseksi liikkeeksi. Jussi Halla-aho aktivoitui Suomen Sisussa järjestön saatua kansallista huomiota jouduttuaan erotetuksi Suomalaisuuden liitosta fasismin kanssa kosiskelevan toimintansa vuoksi.

-"Perussuomalaiset Nuoret julkaisi toukokuussa 2019 Twitter-viestin, jossa kehotettiin äänestämään europarlamenttivaaleissa perussuomalaisia, jotta Suomen tulevaisuus ei näyttäisi tältä. Twitter-viestin kuvassa oli kuvakaappaus Euroopan parlamentin Facebook-mainoksesta, jossa esiintyi tum- ma

ihoinen perhe tanskankielisellä "Valitse tulevaisuutesi" -sloganilla. Viestistä aiheutuneen kohun vuoksi opetus- ja kulttuuriministeriön johto kertoi harkitsevansa järjestön valtionavustuksen kohtaloa.[115][116]

Yhdenvertaisuusvaltuutetun Kirsi Pimiän mukaan Perussuomalaiset Nuoret ovat kommenteillaan rikkoneet tummaihoist.     ensuomalaisten ihmisarvoa ja mahdollisesti jopa rikkoneet etniseen alkuperään perustuvan syrjinnän kieltoa. Hänen mukaan jo kannanotto itsessään, erityisesti yhdessä siihen liitettyjen kommenttien kanssa, loi todennäköisesti tumm.    ihoisia henkilöitä kohtaan vihamielisen, halventavan ja nöyryyttävän ilmapiirin. Pimiän mukaan ainakin osan Perussuomalaisten Nuorten johtavassa asemassa toimivien henkilöiden kantana on, että päivityksellä on tarkoitus levittää valkoisenväestön asemaa korostavaa etnonationalististasanomaa.[117]"

-Etnonationalismi pohjautuu ajatukseen yhteiskunnan etnisen yhtenäisyyden säilyttämisestä. Etnisten ryhmien sekoittumista halutaan välttää. Ideologian mukaan valkoinen väestö on oikeutettu puolustamaan ja suojelemaan etnistä yhtenäisyyttään. 

https://supo.fi/aarioikeistolainen-ideologia

Vierailija
10489/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen poliisin ammatistani siinäkin mielessä kiitollinen, että sen kautta olen päässyt näkemään minkälainen Suomen yhteiskunta oikeasti on: mitkä ovat sen hyvät ja huonot puolet. Ammattini kautta minulle on avautunut näkymä ihmisten reaalielämään: kaikkine iloineen, suruineen ja murheineen." (Timo Vornanen)

Saa nähä mitä mielentilatutkimuksessa ilmenee. Tuollainen toiminta viittaa jonkinlaiseen henkiseen romahdukseen ja psykoosiin.

Vierailija
10490/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa nähä mitä mielentilatutkimuksessa ilmenee. Tuollainen toiminta viittaa jonkinlaiseen henkiseen romahdukseen ja psykoosiin.

Tehdäänkö Vornaselle sellainen?

Vierailija
10491/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä kyllä haittaakaan olisi.

Vierailija
10492/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä kyllä haittaakaan olisi.

Pidätkö Timo Vornasta hulluna?

Vierailija
10493/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vornanen ei ilmeisesti jäänyt paikalle odottamaan poliiseja, mutta en ole nähnyt missään tarkkaa selostusta, että miten pidätys tapahtui? Ja entäpä sitten hänen putkastavapauttamisensa? Poliisilaitoksen ulkopuolella parveili taatusti toimittajia ja kuvaajia. Kuljetettiinko Vornanen jotakin piiloreittiä pitkin ulos rakennuksesta? 

Vierailija
10494/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A fabulous character.

Vierailija
10495/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A fabulous character.

Black Horse -alkkareissa kaiketi hulvaton näky.

Vierailija
10496/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A fabulous character.

Black Horse -alkkareissa kaiketi hulvaton näky.

Doesn't he look fetching?

Vierailija
10497/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokilpailukysymys illanistujaisiin ulkomailla: Missä maassa maailman 195:stä valtiosta on istuva kansanedustaja ampunut tuntuvassa humalassa käsiaseella kaupungin keskustassa?

Vierailija
10498/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Right or wrong?

Vierailija
10499/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timpan teholisät?

Vierailija
10500/11027 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokilpailukysymys illanistujaisiin ulkomailla: Missä maassa maailman 195:stä valtiosta on istuva kansanedustaja ampunut tuntuvassa humalassa käsiaseella kaupungin keskustassa?

Oikean vastauksen tietäjälle palkinnoksi jokin drinksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi