Onko suomessa maailman parhaat pitsat?
Kommentit (42)
Italiassa monta kertaa käyneenä täytyy sanoa että italialainen pizza on paras. Hyvää pizzaa olen saanut myös Ranskassa, Kreikassa, Egyptissä, Tunisiassa, Marokossa, Israelissa, Saksassa, Ruotisissa, Norjassa Lista jatkuu vielä n. 100 maalla. Suomessa saa hyvää, jos itse tekee. Yleensä näiden kotipizzojen ja muiden ketjujen pizzat ovat huonoja. Täytyy olla makuaistinsa jotain vikaa, jos niistä pitää.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ei kotipizza missään nimessä.
Riippuu kotipizzasta. Meillä oli ennen Kotipizzassa parhaat pizzat ja sai valtakunnallista tunnustusta. Yrittäjä vaihtui ja nyt suoltavat kuraa, jota joutuu odottamaan lähes tunnin.
Kokeilin Suomen parhaaksi palkittua (vai yksi parhaimmista, en muista) pizzeriaa Turun kauppahallissa ja hyvää se oli. Monessa paikassa ei ole ollut erityisen hyvää.
Mun italialainen mies ihan tykkää muuten Kotipizzasta, mikä aina yllättää ihmiset koska ne ajattelee että olisivat pizzasnobeja joille kelpaa vain italialaistyylinen puritanistinen pizza. Sen sijaan ns. "karvakäsipizzerioiden" tuotteita ei voi sietää, kun on liikaa juustoa ja täytteitä ja epämääräinen pohjakin usein.
Oma näkemys on vähän että se missä on parhaat pizzat riippuu vähän siitä millaisesta pizzasta tykkää. Jos tykkää paksuista pannupizzoista, varmaan Jenkeistä löytyy parhaat. Italiassa löytyy sitten eri alueilta hyvinkin eri tyyppisiä pizzoja, etelän Apulian "pullapohjaisista" pohjoisen ohuella rapealla pohjalla varustettuihin joissa voi olla täytteinä jopa kananmunia, makkaraa tms. mitä napolilainen kauhistuisi pizzassa. Itse olen aika lailla sen yksinkertaisen klassisen napolilaisen pizzan ystävä: erittäin ohut pohja, korkea kupliva reuna, yksinkertaiset täytteet, keittämätön tomaattikastike. Pk-seudulta saa tällaisia hyviä muutamasta paikasta, mutta maailman parhaita? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin Suomen parhaaksi palkittua (vai yksi parhaimmista, en muista) pizzeriaa Turun kauppahallissa ja hyvää se oli. Monessa paikassa ei ole ollut erityisen hyvää.
Pizzeria 450 astetta? Mä kerran tilasin mielestäni random paikasta krapulaan Woltilla pizzan, ja tuli tuolta. Oli kyllä paras pizza mitä olen Suomessa ikinä syönyt. Yksi parhaista mitä missään. Täytyisikin tilata taas, meni vähän makuelämys hukkaan kun siinä kamalassa yrjödarrassa sitä tunnin puputin :D
Pariisissa olen italialaisessa ravintolassa syönyt huonointa pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä Saarioisten roiskeläppä hakkaa napolilaiset artesaanipizzat 100-0.
Voi kuule Oulun saaristolais-artesaanikänkkyä kun hakee niin tietää mitä on hyvä pitsa.
Vierailija kirjoitti: pizzarium oli ihan hyvä. via ribulanaali kanssa joskus.
Pizzarium oli tosi hyvä. Harmittaa, että ehdin vain kerran kokeilemaan.
Voisivat kokeilla uudestaan nyt, kun koronahärdelli on ohi.
15 vuotta ulkomailla asumista useissa eri maissa ja olen sitä mieltä, että suomalaiset pizzat ovat ehdottomasti kärkikahinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä Saarioisten roiskeläppä hakkaa napolilaiset artesaanipizzat 100-0.
Ehkä ei hakkaa, mutta suurin osa italialaisista pitsoista on täyttä kuonaa.
Ei kukaan vastaa näin hölmöön trollaukseen.
italia ei vaan koskaan tajunnut ananaksen potentiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mun italialainen mies ihan tykkää muuten Kotipizzasta, mikä aina yllättää ihmiset koska ne ajattelee että olisivat pizzasnobeja joille kelpaa vain italialaistyylinen puritanistinen pizza. Sen sijaan ns. "karvakäsipizzerioiden" tuotteita ei voi sietää, kun on liikaa juustoa ja täytteitä ja epämääräinen pohjakin usein.
Oma näkemys on vähän että se missä on parhaat pizzat riippuu vähän siitä millaisesta pizzasta tykkää. Jos tykkää paksuista pannupizzoista, varmaan Jenkeistä löytyy parhaat. Italiassa löytyy sitten eri alueilta hyvinkin eri tyyppisiä pizzoja, etelän Apulian "pullapohjaisista" pohjoisen ohuella rapealla pohjalla varustettuihin joissa voi olla täytteinä jopa kananmunia, makkaraa tms. mitä napolilainen kauhistuisi pizzassa. Itse olen aika lailla sen yksinkertaisen klassisen napolilaisen pizzan ystävä: erittäin ohut pohja, korkea kupliva reuna, yksinkertaiset täytteet, keittämätön tomaattikastike. Pk-seudulta saa tä
Mikä on "karvakäsipizzeria"?
Vihaan niitä kiviarinauunissa pohjasta ja reunoista kärtsättyjä "gourmet" pizzoja. Hyi. Mutta kotipizzakin on huonontunut, aineita on vaihdettu halvempiin ja ei enää niin tuoreisiin.
Minä en tiedä mitään ulkomaan pitsoista mutta kotipitsan pitsa tietty lisä täytteillä on suosikkini ja maksaa se hieman mutta on sen arvoista silloin tällöin herkuteltuna kotikokkausten vastapainoksi.
Suomalaiselle suomalainen on aina paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys on vähän että se missä on parhaat pizzat riippuu vähän siitä millaisesta pizzasta tykkää. Jos tykkää paksuista pannupizzoista, varmaan Jenkeistä löytyy parhaat. Italiassa löytyy sitten eri alueilta hyvinkin eri tyyppisiä pizzoja, etelän Apulian "pullapohjaisista" pohjoisen ohuella rapealla pohjalla varustettuihin joissa voi olla täytteinä jopa kananmunia, makkaraa tms. mitä napolilainen kauhistuisi pizzassa. Itse olen aika lailla sen yksinkertaisen klassisen napolilaisen pizzan ystävä: erittäin ohut pohja, korkea kupliva reuna, yksinkertaiset täytteet,
Missä peräkylässä sä oikein asut?
Suomessa täytteitä on aivan liikaa! Samassa lätyssä kaikki banaanista aurajuustoon🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ei kotipizza missään nimessä.
Riippuu kotipizzasta. Meillä oli ennen Kotipizzassa parhaat pizzat ja sai valtakunnallista tunnustusta. Yrittäjä vaihtui ja nyt suoltavat kuraa, jota joutuu odottamaan lähes tunnin.
Kaikissa kotipitsoissa on samat reseptit, sama määrä aineita (punnituna grammalleen), sama menu jne. Sama kun mäkkärissä eli sama maku/laatu kaikkialla
Minusta suomiruoka on parasta, potut ja kastike rules! Ei liikaa mausteita kuten muualla, vähän suolaa riittää