Suuhygienisti hinta julkisella huhhuh
Kävinpä Vantaalla kunnallisella suuhygienistillä, käynti oli todella pikainen 10-15 min. Siis aivan maksimissaan 15min, lähempänä kymmentä. Käyntimaksu oli yhteensä noin 54 euroa. Otti hammaskiveä pois, ei ollut paljoa, nopea keissi. Vaan hinta aika jäätävä. Mikä ihmeen ilmainen terveydenhuolto? Jos 10min on yli 50 niin ei voi muuta sanoa kun aika kallista
Kommentit (96)
Haluan kehua julkista terveydenhoitoa, olen saanut AINA hyvää hoitoa! (Käytän periaatteesta julkista hammashoitoa, ajattelen että se 'kuuluu' minulle kun verotkin maksan.)
Pelkään hammaslääkäriä, se on otettu hyvin joka kerralla huomioon. Hammaskiveä pitää poistaa harvoin lsitä ei kerry paljoa minulle.) Viimeksi suuhygienisti vaihtoi ilman pyyntöä 'rapsutukseen' vaikka se hitaampaa, koska huomasi että ultraääni tuntui minusta ikävältä.
Kun hampaissani on ollut reikä tmv. (särky-)ajan on saanut yleensä jo seuraavalle päivälle. Minä olen kokenut, että "terkkarissa" hoito on ollut parempaa, mitä "yksityisellä" puolella, johon olen päätynyt jonojen vuoksi muutaman kerran maksusitoumuksella.
Julkisella puolella (omat toimipisteet) hammashoidon palvelut on ollut 100% hyvää, ostopalveluissa 50-50% hyvää/huonoa. Yksityisellä osa on ollut ihania ja osaavia, mutta osa huonoja, esim. hammasta ei saatu puutumaan kunnolla, ja vastaavaa.
Toki varmasti poikkeuksia on suuntaan jos toiseenkin! Mutta nämä ovat minun kokemukseni :)
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri on niitä paikkoja, missä käyn mieluummin yksityisellä vaikka maksaakin.
Mä en, ei ole mitään vaivoja ja saa hammaskiven poiston edullisesti, miksi ihmeessä maksaisin turhaan ylihintaa. Nyt viime kuussa kun kävin niin hinnaksi tuli 65€.
Vierailija kirjoitti:
Valtio pakottaa sotealueita säästämään ja asiakasmaksulaki nosti julkisen asiakasmaksuja!! Perskokkareilla on varaa yksityiselle ja virkasyöttiläille luuluu jopa hammashoito työterveytee. Tuulipuvut saavat maksaa itse tai antaa mädäntyä hampaat suuhun
Tuossa tarkemmin:
Asiakasmaksukattoa nostettiin sekä sairaanhoidossa että lääkkeissä eli asiakas joutuu maksamaan entistä enemmän itse.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin julkiselle hampaiden paikkaukseen ja hinta yli puolet halvempi kuin yksityisellä. Yksityisellä ottavat jatkuvasti kuvia ja rahastavat myös sillä.
Julkisella ei tutkita, ettei vain menisi rahaa, ja yksityisellä tutkitaan liikaakin. Valitse sitten siitä.
Vierailija kirjoitti:
Hah luuletko että yksityisellä olis yhtään sen halvempaa?
Tuo on eri asia, nyt puhuttiin siitä, että luvataan ilmainen terveydenhuolto!
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt sieltä julkkarilta halutaankin kaikki ilmaiseksi?
Töissä käyvät maksavat pienistä palkoistaa suuret summat, työttömät ja muualta tulleet saavat ilmaiseksi kun Kela maksaa.
Tämä on syy numero 1055 jättää käymättä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä sama on yli 300€
Oral, Terveystalo ja Mehiläinen hinnaston mukaan alle 200?
Mä olen pärjännyt satasella tähän asti... no näyttää olevan 119€ nykyään, kyseessä Hygga.
Siinä näette mitä palvelun tuottaminen oikeasti maksaa. Eli turha valittaa korkeasta veroasteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä käyvät maksavat pienistä palkoistaa suuret summat, työttömät ja muualta tulleet saavat ilmaiseksi kun Kela maksaa.
Eikö tule muuten palkatonta hammaslääkärikäynnin takia kuten töissä, eli töissä käyville heti tulonmenetyksiä, työttömille ei.
Ja jos tulee vaikka pari päivää sairauslomaa viisauden hamaapaan poistosta, menee meillä palkattomaksi, työttömillä juoksee täydet korvaukset joka päivältä.
Esimerkiksi Hki amk Myllypuron kampuksella se maksaa vain muutaman kympin. Myös valkaisu on todella edullinen! Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tule muuten palkatonta hammaslääkärikäynnin takia kuten töissä, eli töissä käyville heti tulonmenetyksiä, työttömille ei.
Ja jos tulee vaikka pari päivää sairauslomaa viisauden hamaapaan poistosta, menee meillä palkattomaksi, työttömillä juoksee täydet korvaukset joka päivältä.
Mun 4h työpäivä menee kokonaan palkattomaksi jos tulee hammaslääkärikäynti, kun siihen laskee siirtymäajat mukaan, todella törkeetä, tulotkin ovat pienemmät mitä samassa rapussa asuvalla kokonaan työttömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni tuoreista työttömistä on edeltävästi maksanut veroja. Älä leimaa, älä kadehdi ! Eläkeläisetkin maksavat !
Kaveri pesee hampaansa usein soodalla eikä tartte hygienistiä avuksi!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri pesee hampaansa usein soodalla eikä tartte hygienistiä avuksi!
Hammaskiven poisto ei onnistu omatoimisesti, nykyään se tehdään laserilla.
Pääsin julkiselle hampaiden paikkaukseen ja hinta yli puolet halvempi kuin yksityisellä. Yksityisellä ottavat jatkuvasti kuvia ja rahastavat myös sillä.