Suuhygienisti hinta julkisella huhhuh
Kävinpä Vantaalla kunnallisella suuhygienistillä, käynti oli todella pikainen 10-15 min. Siis aivan maksimissaan 15min, lähempänä kymmentä. Käyntimaksu oli yhteensä noin 54 euroa. Otti hammaskiveä pois, ei ollut paljoa, nopea keissi. Vaan hinta aika jäätävä. Mikä ihmeen ilmainen terveydenhuolto? Jos 10min on yli 50 niin ei voi muuta sanoa kun aika kallista
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun transvestiitit istuvat hallituksessa.
Mitä tämä siis oikein tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Aajttelepa sitten, jos käyt julkisella vaikka jossain hammastoimenpiteessä (vaikka vain hampaan paikkaus), et maksa siitä muuta kuin sen käyntimaksun ja hammaslääkärin käyttämät aineet ja esm. rtg-kuvat. Tulee paljon halvemmaksi kuin yksityisellä.
minusta ihan asiallista.
ja sitten jos olet rutkiköyhä, niin voit hakea alennusta maksuista.
Ei sellaisia alennuksia ole kenellekään saatavilla mutta ne kuuluisat toimeentulotukea saavat henkilöt saavat laskunsa sinne Kelaan maksettavaksi. Ilmaista siis kaiken muun ilmaisen lisäksi, aivan järkyttävää ilmaista elämistä heillä.
Siihen n. 50 euroon kuuluu myös vastaanoton pintapuhdistus ja instrumenttien vaihto potilaiden välissä sekä käytettyjen instrumenttien välinehuolto, toimenpiteiden kirjaus ja vastaanoton siivous päivän päätteeksi. Monen ammattiryhmän työn saat tällä summalla.
Entäs pyyntö, että saat maksusetelin yksityiselle? Mulla ainakin toimi, hyvä hoito ja hinta n. 130 e. Ihan siedettävää, koska julkisen hypistely oli kidutusta!
Vierailija kirjoitti:
Hah luuletko että yksityisellä olis yhtään sen halvempaa?
Mulle maksoi yksityisellä 60 euroa hammaskiven poisto, noin puoli tuntia.
Kannattaa aina soittaa ja kysyä. Paikkuntaerojakin on niin tk:ssa kuin yksityisilläkin. Itse voi sanoa, mitä haluaa tehtävän. Hygienistit ovat usein sellaisia nyhrääjiä, että eivät osaa lopettaa vaan aina löytyy vielä jostain enemmän puhdistettavaa.
Aina kannattaa kysyä ennen ajanvarausta hinta. Meillä typerykset suostuvat 10 000 turhaan silmäleikkaukseenkin kysymättä toista mielipidettä sen tarpeellisuudesta. Sitten valitetaan iltalehteen tai mammapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä sama on yli 300€
Yksityisellä n. 45 min ja 175 €.
Mulla yksityisellä 30min ja 105€ viimeksi kun kävin. Ei edes paha. Maksan mielelläni yksityiselle verrattuna julkiseen omalla paikkakunnallani. Hoidon taso ihan eri luokkaa. Julkisella täällä ne on kuin teurastajia, saa pelätä ihan tosissaan. Sellaisia traumoja on, että maksan yksityiselle kalliimmasti ihan mielelläni.
Tunnin aika hk poistoon julkisen, 75€ teki hyvää työtä.
Kävin hampaiden tarkastuksessa , 2 rtg-kuvaa otettiin ja yksi lohjenneen paikan reuna hiottiin. Kesti vajaan tunnin , hinta n. 55 euroa. Ei ole kallista.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun transvestiitit istuvat hallituksessa.
Eikös siellä istu persuja? No joo, aika sama asia kyllä.
Ensin maksat verotuksessa ja toiseen kertaan asiakasmaksuina, hyvin on taas huijattu kansaa.
Ootko tarkistanut että lasku oikein? Mikä aika varattu/veloitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aajttelepa sitten, jos käyt julkisella vaikka jossain hammastoimenpiteessä (vaikka vain hampaan paikkaus), et maksa siitä muuta kuin sen käyntimaksun ja hammaslääkärin käyttämät aineet ja esm. rtg-kuvat. Tulee paljon halvemmaksi kuin yksityisellä.
minusta ihan asiallista.
Ei sellaisia alennuksia ole kenellekään saatavilla mutta ne kuuluisat toimeentulotukea saavat henkilöt saavat laskunsa sinne Kelaan maksettavaksi. Ilmaista siis kaiken muun ilmaisen lisäksi, aivan järkyttävää ilmaista elämistä heillä.
No onhan. https://www.luvn.fi/fi/meilla-asiakkaana/asiakasmaksut/sosiaali-ja-terv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä sama on yli 300€
Oral, Terveystalo ja Mehiläinen hinnaston mukaan alle 200?
Minulla maksoi Oralilla 138€ puoli tuntia. Vaikkei hammaskiven juurikaan ollut, hän kävi kaikki hampaat huolellisesti läpi ja puudutusgeeliä laitettiin.
Onneksi olkoon ap, että olet päässyt julkiselle. Minä olen yrittänyt kolme vuotta, eikä vapaita aikoja saa. Tosin kerran sain varattua n. 2 kk:n päähän, mutta se peruttiin edellisenä päivänä.
En tiedä kuka on sanonut että terveydenhuolto olisi ilmaista... Ilmaista se on vain lapsille. Mutta joo ei ole kunnallinen hammashoito halpaa, kuitenkin halvempaa kuin yksityinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minusta ihan asiallista.
Olisiko parmepi, että jättävät hampaansa hoitamatta,suu tulehtuu, tulehdus leviää ja sitten vasta ollaankaan kalliissa yhteiskunna maksamassa hoidossa erikoissairaanhoidossa.
Naapurini ei ole halunnut mennä yli 10 vuoteen hammaslääkäriin, koska se on muka niin kallista tk:ssa eikä hänellä ole varaa (varaa hällä kuitenkin oli käydä sisutusliikkeissä ostamassa vuodenaikakrääsää, jolla sisuti kotiaan nätiksi). Hampaansa mätänivät suuhun ja sitten suoraan sairalaan hammaslääkäriin vedättämään hampaat pois ja saamaan jatkohoitoa kaikkeen siihen mitä ne mädäntyneet hampaat olivat aiheuttaneet. Siellä hän nyt käy ja koska sai päähänsä myös, että potee hammaslääkäripelkoa, niin saa kaiken nukutuksessa... arvaapa miten kallis lasku siitä tuli yhteiskunnalle.
Mieluummin siis niin päin, että kela maksaa köyhän hammaslääkäritarkastukset ja suuhygienitsin hoidon kerran vuodessa, kuin se, että odotetaan vielä kallimpaa laskua erikoissairaanhoidosta.
Voisi itse asiassa laittaa kaikille pakolliset vuosittaiset terveystarkastukset. Ne aloitettaisiin verkossa tehtävällä selvityksellä ja sen mukaan sitten seulassa kiinni jääneet joko terveydenhoitajan vastaanotolle tai lääkärin. Voisi tuokin tulla kansalle halvemmaksi kuin odottaa, että sairaudet komplisoituu.
Minä yritin vuosia sitten julkiselle hammastarkastukseen. Mulle vaan naurettiin ja sanottiin, ettei heillä tehdä ennaltaehkäisevää työtä. Selvä, takaisin yksityiselle siis.
Vierailija kirjoitti:
Hammashoito ei kuulu ilmaisen terveydenhuollon piiriin paitsi alle 18-vuotiailla.
Eihän mikään terveydenhuolto kuulu ilmaisen piiriin, paitsi alle 18v.
Ole hyvilläsi, että joku edes viitsii hampaitasi rapata. Sitä paitsi hinta ihan ok.
Aika edullista mutta valkaisu on eri asia kuin hammaskiven poisto.